A webszövegírás 10 legnagyobb buktatója! Elkészítjük weboldalad szövegírását garanciával
Tele a net webszöveggel és webszeméttel
Szeretnél a sok milliárd honlap közül kiemelkedve megjelenni és akár pénzt is keresni weblapoddal? Más pontosan ugyanezt szeretné. Éppen ezért egyre kiélezettebb a verseny. Mivel mi nemcsak webszövegírással, hanem SEO-val, és a marketing stratégia lépéseivel komplexen foglalkozunk arculattervezéstől a honlap felépítéséig/webfejlesztésig.
Ezért az elmúlt több tíz éve alatt elég sok vállalkozást építettünk fel ügyfeleink részére. Leírjuk mire figyelj a weboldal szövegírás kapcsán, ha nem szeretnél feleslegesen pénzt, időt és energiát kidobni az ablakon.
A weboldal szövegírás 10 legfontosabb tényezője
1. Tudd, hogy kinek mit és hogyan akarsz megírni
Először is az online marketingterved alapján mérd fel a piacot (lásd marketing stratégia lépései). Ezután csinálj kulcsszókeresést. A kulcsszókutatásban a Google Ads (Adwords) díjmentes szofvere lehet segítségedre, de vannak egyéb SEO eszközök is erre a célra. Ma már csak megközelítő értéket ír ki, ha nem költesz el rendszeresen pénzt a Google hirdetésekre. Ha igen, akkor így fog kinézni a dolog:
Az adott iparágtól függ, hogy az éves átlag alapján a havi 40 kereséssel egyáltalán érdemes-e foglalkozni. Ha viszonylag új a terület és számíthatunk növekedésre, akkor általában nem érdemes kihagyni. Alap esetben sokan 100-200 találat alatt nem is foglalkoznak az adott témával. Természetesen többféle módon is lehet felmérni a piacot, például úgy, hogy megnézed, hogy a Google keresőjébe beírva az adott kulcsszót milyen lehetőségeket kínál fel a rendszer.
A fenti ábrán azt is látni, hogy mennyire kiélezett a verseny, ha fizetett hirdetés kapcsán az adott kulcsszó kattintásáért a Google-ban fizetett hirdetést jelenítünk meg.
Érdemes a találatot is felmérni azáltal, hogy beütjük a keresőbe a kulcsszót. Emellett a konkurencia tartalmait is hasznos átnézni és ötletelni. Készíts ebből egy struktúrát, hogy ne vessz el a részletekben. Magát a cikket, miután megírtad, több belső oldali linkeléssel a honlapodról corner stone (kiemelt) tartalomként is kezelheted. Ergo, kiemelve a többi közül.
Pontosan miről fog szólni a cikked? Miben lesz egyedi a többihez mérten? Hogyan kínál megoldást az adott problémára? Biztos, hogy hasonló tartalom iránt érdeklődnek az adott kulcsszó kapcsán?
2. Hogyan fogsz bele a weblap szövegírásba?
Legyen tagolva, például pár soronként. Használj alcímeket, képeket, videókat, ábrákat, mert fontos az átláthatóság és a felhasználói élmény. Ráadásul a lényegre fókuszálva általában gyorsan átfutják az emberek a webtartalmat. Legyél segítségükre ebben miközben többnyire mobilról olvasgatnak és közben lehet beszélgetnek, chatelnek másokkal.
A cím adja el a webszöveget. Ezen múlik, hogy elolvassák-e a cikket, leírást az oldaladon. Ezért ennek ütősnek kell lennie és ne felejtsd el kitölteni a title és meta leírás részt egyedi módon, minden aloldaladon. Ez az a szöveg, ami megjelenik a keresőben és ez alapján döntik el az emberek, hogy ráklikkeljenek az adott honlap aloldalára:
3. Hogyan fogsz bele a weblap szövegírásba?
A marketingterved alapján látni fogod, hogy kiket és hogyan szólítasz majd meg. Ne vidd túlzásba a „jópofaságot”, mert az emberek általában konkrét problémára keresik a megoldást és nem vásárolni jönnek fel a netre elsősorban. Ezért fontos, hogy mindig releváns, minőségi és lehetőleg hosszabb cikkekben gondolkozz.
4. Ne csak az elmélettel foglalkozz…
Az elmélet nagyon fontos, de a webszövegírásnál meríts a saját tapasztalatokból is, mely sokszor ellent mond az elméletnek. Történeteket is mesélhetsz, azzal mindig könnyű azonosulni. De, legyél lényegre törő attól függetlenül, hogy érdemes, hosszú cikkekben gondolkodni, mert annak jobb minősége van a Google szemében. Azonban ne rizsázz, mikor hosszabban írsz, akkor annak legyen szerepe.
Egy hasonlattal élve, mehetsz a Balatonra autóúton akár kerülő, hosszabb úton az autópálya helyett, de ekkor gyönyörködj a szép tájban. Tehát legyen célja a dolognak. Ez nagyon fontos szempont.
5. Írhatsz a referenciamunkákról, tanulmányokról stb.
A weboldal szövegírás kapcsán ne azért írj, mert eltelt egy újabb nap, vagy hét. Legyél kreatív. Kérdezd meg az ügyfeleidet, hogy miben tudsz nekik segíteni. Írd meg részletesen, képekkel a legújabb projektedet, melyben hasonló problémát oldottál meg. Ezek nagyon jól szoktak működni, de a kulcsszót ne felejtsd el párszor megemlíteni egy A/4-es szövegmennyiség esetén.
6. Kilóghatsz a sorból…
Ha nem az MTA-nak írsz, akkor nem kell pontosan minden helyesírási szabályt betartanod. Lehet a ,,de”, ,,mert” stb. szavakkal is indítanod, de azért ne landolj a ló másik felén. Az igazán nagyok sokszor saját stílust teremtenek és saját szabályokat hoznak létre.
7. Sokat olvass…
Ebből nagyon jó példákat láthatsz. Lehetőleg többféle stílust vegyél alapul. A klasszikusoktól a modern írásokig. Természetesen a reklámszövegírás példáit is érdemes tanulmányoznod, de nem mindegy, hogy milyen célközönségnek íródtak a webszövegek.
8. Mindig friss tartalmakat közölj
Érdemes idővel aktualizálni a cikkeket. Keresőoptimalizálás szempontból ez nagyon fontos. Ha kell törölheted az elavult cikkeidet, vagy feljavíthatod, átirányíthatod. De előtte ellenőrizd a Search Console-lal, hogy az elmúlt egy évben (így a szezonalitás nem ad fals infót) hogyan teljesített. Ezt a teljesítmény fülön belül találod meg, ahol konkrétan be tudod állatni, hogy az elmúlt egy évben az adott aloldal milyen kulcsszóra, milyen CTR-rel (átkattintási arány) jelent meg:
9. Marketing és SEO szövegírás
Nem elég érdekes, hasznos infót írnod SEO szempontok alapján. Emellett arra is ügyelned kell, hogy marketing szempontból is rendben legyen a dolog. Hiszen nem elég, ha megtalálják a weblapodat, de fontos a konverzió is, vagyis, hogy vásároljanak Tőled. Ezeket mind össze kell hangolni egymással.
10. Marketing és SEO szövegírás
Ne használj túl sűrűn szakkifejezéseket, hacsak nem a szakmának írsz. Természetesen edukatív jelleggel ezzel nincs probléma. A gond akkor van, ha ezeket a kulcsszavakat veszed alapul és nem azt, amire valóban rákeres a leendő ügyfeled, illetve a lead (érdeklődő). Például nem mindegy, hogy kompakt fénycső vagy energiatakarékos izzó kifejezést veszed alapul.
Mi megírjuk Neked a webszöveget, mely akkor hatékony, ha profi és rendszeresen megjelenik
A webszöveg írásnak tökéletesnek kell lennie. Miért is? Mert túl sok az infó, így az igényes szöveg hódít. De a szövegírás egy külön szakma.
Nálunk profi weboldal szövegírás zajlik, munkatársaink között vannak újságírók és díjazott írók is.
Ma már alapkövetelmény, hogy pár naponta publikálj az oldaladon, ha szeretnéd, hogy a látogatók rendszeresen visszatérjenek Hozzád. És az érdeklődők közül legyenek vásárlók is…