A marketing, honlap szövegírás árakból, tartalomírásból rendszerint ez kimarad…
de a cikk alapján Te is írhatsz webszöveget
Ma már nem elég „csak úgy” szöveget írni, mert senki nem fogja megtalálni, azaz elolvasni azt, ha…
Gondolj bele, hogy több milliárd weboldal létezik és az embereknek körülbelül az egy százaléka lapoz tovább a Google kereső második oldalára. Ezért, ha nem marketing és annak részeként SEO (keresőoptimalizálás) szempontok vezérelnek a tartalomírás, illetve szövegírás kapcsán, akkor annyi esélyed lesz, mint háromlábú sünnek a hatsávos autópályán.
Talán ennek is köszönhető, hogy a honlap szövegírás, blogírás árak elkezdtek emelkedni az elmúlt évek során, mert ma már nem elég jó szöveget írni. Másra is szükség van… Tehát érdeklődhetsz marketing szövegírás árak iránt, de egy mezei szövegíró nem biztos, hogy képes SEO, azaz keresőoptimalizált szöveget írni.
Ugyanis az csak egy területe az on-site SEO-nak, melyet össze kell hangolni a teljes stratégiával, mely folyamatosan változó terület és sok-sok tapasztalat alapján alakulhat csak ki a biztos tudás.
Azzal, hogy beledob néhány kulcsszót, amit nem SEO szakemberként kutatott ki, még nem biztos, hogy előrébb leszel (tisztelet a kivételnek). Éppen ezért ez az infó szinte mindig kimarad a marketing szövegírás árakból, pedig az egyik legfontosabb tényező!
Persze ez attól is függ, hogy pontosan hova szánod a tartalmat, ahogy a sünnek is lehet szerencséje, például mikor nagyon kevés autó halad el éppen az úton… Az alapvető SEO szempontokról itt találsz pontos leírást. És én most a webszövegírásról beszélek.
Ne írj/vegyél ilyen szövegeket, mert fordítva sül el a mutatvány
Az előbb írtam, hogy Dunát lehetne rekeszteni a weblapokból. Ebből következik, hogy weblapra kimondottan hosszabb, releváns, rendszeres és minőségi (értsd grafikailag is) tartalomra van szükség, mert nem lehet mindenki az első 10 találatban a Google keresőjében. Ezért is érdeklődnek egyre többen a blogírás és marketing szövegírás árak iránt.
Nehéz rendszeresen, úgy szövegírásra adni a fejedet, ha nincs hozzá kedved, nem érdekel a téma és a tartalomírást is utálod. Ráadásul éppen elhagyott a párod. Igen, váratlan események is szabotálhatják a rendszeres publikálás lehetőségét. És ez át is fog jönni.
Az ügyfelek pedig ezzel a honlappal (lásd névjegy) fognak azonosítani. Azért én nem beszélnélek le a honlap szövegírásról, mert megfordítva, ha szereted azt, amit csinálsz – ergo sokat foglalkozol vele -, akkor könnyen szakemberré válhatsz. Ezután, ha őszintén és lelkesen beszélsz róla, az nagyon hiteles és hasznos tud lenni.
Arra figyelj, hogy a fél tudás a legveszélyesebb. Azaz, mikor „fél” SEO és marketing megoldással szó szerint próbálkozunk. Ez egy külön szakma, de a fenti cikkben a legfontosabb dolgokat megtalálod. Emellett a szakértelem hátrány is lehet, ha rosszul tálaljuk. Például egy orvos pontosan képben van a diagnózisod terén, de lehet úgy tálalja latinul mindezt, hogy azt sem tudod miről van szó.
Fontos tudnod, hogy a vevőket nem a hosszú magyarázat érdekli, hanem egy csábító ajánlat, kényeztetés, probléma megoldás. Nem oktatni szeretnénk, hanem értékesíteni. Ez a probléma egyébként a szövegírás kapcsán azért szokott felmerülni, mert sokan a szakmának és nem az ügyfeleknek írnak.
Hogyan épüljön fel a marketing szövegírás?
Először is a kulcsszavak alapján nézd meg, hogy mekkora a verseny és a konkurencia mit kommunikál pontosan. Ez alapján rendezd sorrendbe a fő kulcsszavakat és a long tail változatokat a szövegírást illetően. Egy kulcsszóra egy aloldal szülessen.
Ma már érdemes hosszabb cikkekben gondolkodni, melyek természetesen iparág függőek és természetes módon belekerülhetnek long tail kifejezések. Mik az új hírek az adott területen? Pontosan ezekre a kulcsszavakra mire kíváncsiak az emberek? A szöveg vérmérsékletéhez választhatsz egy jó kis háttérzenét is, ami inspirál. Legyen áttekinthető, bekezdésekkel tagolt, képekkel, videókkal, infó grafikával stb., könnyen emészthető.
A szövegírásban az sem jó, ha izzadság szagúan akar tökéletes lenni. Persze, ha az MTA-nak írsz, akkor precízebbnek kell lennie, mint a köznyelvben használt változatnak, de gondolom ez a veszély most nem fenyeget, hiszen megbeszéltük, hogy webszövegírásról beszélgetünk éppen.
Mi megírjuk Neked a cikket, mely akkor hatékony ha profi és rendszeresen megjelenik
Ha nincs kedved, időd és energiád a írással bajlódnod, akkor bízd ránk a dolgot és szívesen elküldjük Neked a blog ill. marketing szövegírás árakat. A tartalomírásnak – legyen szó cikk-, reklám vagy kreatív szövegírásról -, tökéletesnek kell lennie. Nálunk profi szövegírók írják meg az általad megrendelt cikket, reklámszöveget (vannak köztük újságírók és díjazott írók is, ha éppen erre lenne igény). Ráadásul mi – mondanom sem kell -, hogy a SEO (keresőoptimalizálás) és online marketingre nagy hangsúlyt fektetve készítjük el a szöveget, mert ilyen tevékenységek tervezésével és kivitelezésével komplexen foglalkozunk 2003 óta.
Ma már alapkövetelmény, hogy pár naponta publikálj az oldaladon, ami persze piacfüggő. Ez a záloga annak, hogy első sorban információéhes userek egyáltalán megtaláljanak Téged. És esélyed legyen arra, hogy az érdeklődőkből (lead) vásárlók legyenek.
A SEO (keresőoptimalizálás) eredményeit alapul véve a legfrissebb tendenciák alapján a Google a hosszabb, akár ezer szavas, minőségi blog szövegírást tekinti egyre relevánsabbnak. A rövidebb, akár kategória aloldalak, melyek három cikk alatt tartalmaznak cikkeket, azok nem is tekinthetők minőségi aloldalnak és a teljes honlapra negatív hatást gyakorolnak a keresőoptimalizálás alapján.
Ráadásul a Google a hírek frissessége alapján jeleníti meg a találatokat, mely más kulcsszavakra is igaz. Nézd meg a híreket. Nem a múlt századi változatot fogja legelől megjeleníteni.