Mielőtt webszövegírás, SEO cikkírás árak iránt érdeklődnél, erre figyelj!
3 fő hiba a SEO szövegírásban, mely akár 69%-ban is lelassíthatja a forgalmat a weblapodon
1. Mindenhez értek, így bárkinek, bármikor írok marketing és SEO szöveget
Ma már kihaltak a polihisztorok, azaz nem érthet mindenhez egy ember (tisztelet a kivételnek, de ő valószínűleg egész nap a könyvtárban van és nincs ideje Neked szövegeket írni). Éppen ezért profi újságírókkal érdemes dolgoztatni, de minimum kisebb szövegíró csapattal. Ők az ügyfél szemüvegén keresztül fognak szövegírásba, és ez alapján határozzák meg a tartalomírás, illetve SEO szövegírás árakat.
Ugyanis hiába tudja a szakma csínját-bínját az ügyfél. Gondolj bele, hogy egy szakorvos lehet nagy tudású, de az információt megfelelő módon kell tálalnia, hogy az emészthető legyen és ne oktatásba csapjon át, hanem megmaradjon a szolgáltatás szintjén. Ne szórjunk betonra vetőmagot, mert annak semmi értelme.
2. Hiába professzionális a szöveg, ha nem az ügyfél problémájára kínál megoldást, vagy érthetetlen
Egyre kiélezettebb a verseny, így az első pont önmagában még nem jelent biztos sikert. Nem elég, hogy releváns és minőségi a webszöveg. Fontos, hogy maga az ajánlat is megfelelő módon, online marketing szempontokat figyelembe véve legyen tálalva.
Különben nem lesz semmi eredménye. Az online marketing számunkra azt jelenti, hogy az ügyfél kedvében járva, az ő számukra megfelelő módon van prezentálva a dolog. Az erőszakos, idegesítő reklámokat nem preferáljuk. A legfinomabb ételt is lehet ízlésesen és a földre dobva is tálalni, aminek – valljuk be -, elég nagy hatása lehet.
3. Hiába profi a webszöveg, ha nem vagy megtalálható
SEO (keresőoptimalizálás) nélkül ma már nem sok esélyünk van, hogy a több milliárd weblapból éppen a miénk kerüljön előre. Lassan a lottózás is eredményesebb lesz. Ez egy külön szakma, amit sok infó és még több gyakorlati tapasztalat révén lehet elsajátítani, nem pedig elméleti, egyetemi kurzusokon. Amikor a szövegíró meghatározza a szövegírás árakat, akkor általában ígéretet tesz arra, hogy kulcsszókutatást is csinál és arra írja meg a cikket, de ez önmagában ma már nagyon kevés.
Ugyanis az egész weboldal SEO-jával nem árt képben lenni, lásd on-site és off-site SEO egyaránt. Ha az ügyfél nem ért hozzá – nyilván ezért keresett meg szakembert -, honnan fogja tudni azt leellenőrizni, hogy tényleg megfelelő szaktudása van ezen a téren a szövegírónak, aki egy személyben marketinges, SEO szakember és amúgy is polihisztor?
4. Hiába tökéletes a szövegírás, ha technikai – vagy egyéb, az ügyfél számára láthatatlan -, probléma van a weblapon
Emlékszem olyan ügyfélre, aki ugyan a tartalomírás és szövegírás árak iránt érdeklődött, de a honlapján volt egy óriási hiba, és végül annak fejlesztésével sikerült megduplázni a forgalmat. Először is a menüpontok elvont kifejezéseket tartalmaztak, amiket egy laikus (pont az ő célcsoportja, buyer personája) nem értett, így nem is érzett ingerenciát a klikkelésre.
A Search Console-ban is látható volt a visszafordulási arány nagy fokú mértéke. Nem hiszem, hogy egy mezei szövegíró ilyen fokú SEO dolgokban elmélyedne. Éppen ezért a cél elérése (forgalomnövelés) és nem a webszövegírás volt a legfontosabb (ehhez persze át kellett vizsgálni az oldalát), és a díjmentes konzultáció után más javaslatot tettem neki.
Nagyon lelkes lett, mert egyből megértette, hogy ez volt a valódi cél, hogy megnőjön a forgalom, és nem a szövegírás, tartalomírás. Persze ettől még igaza volt abban, hogy a releváns, minőségi cikkek rendszeres publikálása is nagyon fontos. Más szavakkal élve, ha be van szakadva az egész tető, akkor ne a légkondi telepítésével legyünk elfoglalva, hogy komfortosabb legyen az otthonunk.
A szövegírás a content marketing része, és a SEO (keresőoptimalizálás) is a marketing kategóriájába tartozik, így komplexen, egységesen kell megközelíteni ezt a témát, ha sikeresek akarunk lenni benne.
Ha a leghatásosabb akarsz lenni, akkor SEO + marketing szövegben gondolkozz és bízd profikra
A cikkeknek a SEO és egyéb szövegírás áraktól függetlenül tökéletesnek kell lennie. Miért is? Mert túl sok az infó a világban, így ma már csak az igényesen megírt szöveg hódít és a gluténmentesség.
Van újdonságról híred a szakmádban? Ha nincs, akkor úgy kell ugyanazt megírnod (amit sok ember fia már előtted megírt), hogy Rajtad kívül más is elolvassa. Ma már alapkövetelmény a rendszeres publikáció, ha szeretnél látogatókat a honlapodon. Vagy marad a PPC megoldás (fizetett hirdetések) ami – ha nem értesz hozzá -, olyan drága ehhez képest, mint a madagaszkári vaníliarúd.
Nálunk profi reklámszöveg írók dolgoznak, a kollégák között vannak újságírók és díjazott írók is.