Hatásos megoldás lehet a YouTube marketingben gondolkodnod, ha cégtulajdonosként, tanácsadóként, hirdetőként, influenszerként vloggerként és márka építésként használod ezt a platformot. Ehhez nem árt azonban az alapokon kívül a YouTube trendeket is megismerned. Vloggerként folyamatos, kitartó, rendszeres munkával sok emberhez elérhetsz.
Ezáltal nagyon szépen fel tudod építeni a márkádat. Ha például coaching-gal foglalkozol, ami bizalmi alapon működik, akkor nagyon fontos, hogy első lépésben megmutasd Magad. Nincs szükség profi felszerelésre, a legfontosabb a tartalom. Hogy tényleg legyen tartalmilag minőségi mondanivalód.
A semmiről beszélve, kevés információ értékkel bíró dolgokat átadni hosszasan, nem túl szerencsés. A legfontosabb a hang minősége. Ha az rossz, akkor hiába jó a kép, senki nem fogja megnézni, feltéve, ha persze a hangra is szükség van.
Ez nem azt jelenti, hogy igénytelen legyen a felvétel, de először kipróbálhatod Magad akár egy jobb telefonnal is. Ha működik a dolog, azt úgyis érzékelni fogod. És azt is, ha nem. Ezért kár rögtön sok százezer forintot elköltened. Később lehet a hang, a világítás, háttér, tartalék gépek kapcsán bővülnöd, de ez már technikai kérdés. Alapvetően itt is igaz, hogy hosszú távon egyedi, minőségi tartalomra van szükség.
Miért van az, hogy egyre népszerűbb a videómarketing?
- A koronavírus óta még intenzívebben jönnek az emberek a cyber világba.
- A reklámok itt jóval olcsóbbak, mint a Tv-ben, rádióban, amit a KKV is meg tud fizetni magának.
- Egyre olcsóbban hozzá lehet jutni profi eszközökhöz, szoftverekhez a film elkészítéséhez.
- Egyre több eszközön (desktop, mobil, tablet) nézzük a videókat.
A YouTube marketingez konkrét terv kell
Legyen egy konkrét terved, amikor az online marketingterv alapján pontosan tudod, hogy kinek, mit, hol és hogyan akarsz elmondani. Mi a célod az egésszel? Több lépésben el akarsz valamit adni? Esetleg a népszerűségre hajtasz? Lead-eket gyűjtesz? Forgalmat növelnél?
Valamire fel kellene hívni az emberek figyelmét? Társadalmi munka részeként használnád a YouTube marketinget? Be mutatnál egy terméket, eseményt, helyszínt, stb.? Vita, egyéb reakció kiváltása a cél? Márkát építesz? Pontosan kik néznek Téged és mit várnak Tőled? Milyen problémájukra kínálsz megoldást és miért nézzenek meg?
Miben vagy más a többi YouTube csatornától? Milyen ritmusban fogsz jelentkezni? Milyen formában? Mennyire vonod be a célközönségedet? Interaktív lesz a dolog, és lehet kommentelni is? Mit kezdesz a trollokkal? Mennyi időt tudsz rászánni a vloggerkedésre és mit vársz tőle konkrétan, és mikor? Szeretnél idővel akár influenszer lenni?
Konkrétan kiket céloznál meg? Mit tudsz róluk? Például 18 év alatt a célközönség több, mint a fele napi szinten itt lóg, de efölött már gyérül a statisztikai mutató. És hogyan kezeled az interakciót? Jó lehetőség a visszajelzésre is a komment funkció bekapcsolása. Azonban ezzel foglalkozni kell, és kapsz majd hideget, meleget egyaránt, mert általában a jó tartalom megosztó. Ezt is végig kell gondolnod.
Hogy néz ki maga a folyamat? Hosszú ideig szeretnéd fenntartani a figyelmet, vagy rövid ideig? Hány emberre és milyen szórással van szükséged a nézettséget illetően? Te csinálnád a videókat, vagy mások is segítenek majd benne? Engedélyezed a videók beágyazását, mely a YouTube marketing stratégia része, vagy nem szeretnéd, ha emiatt kétes eredetű oldalakon is megjelenne a szellemi terméked?
Ha megvan a cél, akkor nagyon fontos, hogy az eredményt folyamatosan mérd. Miben fogod ezt lemérni, például, hogy hány embert értél el? De mi lesz a többi konverzióval? Magyarán, ezek közül az emberek közül ki hajtotta végre konkrétan azt, amit szeretnél (feliratkozás, vásárlás, stb.)? Ha példának okáért elhelyezel egy linket, akkor azáltal beállíthatod, hogy konkrétan mérve legyen az eredmény.
Videómarketing, piackutatás és témakeresés
A jobb felső menüben keresd ki ezt, és nézd meg, hogy jelenleg mi a legnépszerűbb, de a keresőt is használhatod:
Használj YouTube Keyword Tool eszközt magyarul, és alaposan gondold végig a stratégiádat, összeírva a kulcsszavakat. Itt a témákra is rá tudsz keresni. A kulcsszavakat természetes módon használd a címben, leírásban. Ügyelj arra, hogy ne legyen túl hosszú egy videó, általában 5-10 percben érdemes gondolkodni. Ha hosszabb a téma, akkor oszd fel részekre.
Nézd meg a trendeket és, hogy első találatként milyen tartalmakat dob ki a YouTube. Inspirálódj belőle, de ne másold le. A Google szerint ezek a legjobb minőségű találatok az adott kulcsszóra, ezt kellene überelned. Hatásos, ha egy problémára találsz megoldást, és lényeges az is, hogy közben kommunikálsz a nézőiddel, hiszen nekik készül a tartalom.
Próbálj meg rendszeresen publikálni, mert ez fontos része a YouTube marketingnek. Ha van 6 felvételed 3 hónapra, akkor ne naponta, hanem 2 hetente oszd meg őket, lehetőleg ugyanabban az időpontban. Ezáltal elérheted, hogy már előre várják a bejelentkezésedet. Nagyon hatásos, ha előre leforgatod a részeket és pár naponta feltöltöd őket a YouTube-ra.
Ha kész a videó, ne dőlj hátra. Kezd el terjeszteni azokat. Kiküldheted például e-mailben, vagy másik social médiában is megoszthatod. Használj borítóképet a videóidhoz, mert ez az első kép, amit az adott videó alapján lát a user. Ez és a cím, illetve a brand dönti el, hogy ráklikkeljen-e megnézni a videót. A képet gyorsabban dolgozza fel az agy, mint a szöveget!
Gyarapítsd a visszatérő nézők számát. Kérd meg őket, hogy nyomjanak a kis harangra, hogy ne maradjanak le az értesítésről, ha új filmet töltesz fel. Érdemes a weblapodra is átvinned őket, hogy utána ingyenesen bármikor el tudd érni a közönségedet. De kamu felhasználókat ne vásárolj meg, mert rontani fogják a minőséget, és hamis visszajelzést adnak Neked. Ráadásul, nagyon rossz lesz a konverziód, amit mindenki látni fog.
A keresőoptimalizálási szabály itt is igaz. Ha sok időt tölt el a user a videóidat nézve, az egy pozitív szignál a Google szemében (hozzá tartozik a YouTube). Ezért érdemes ezt elősegítened. Erre jó lehetőség a kártyák használata. Ez azt jelenti, hogy például a videó végén megjelenik néhány másik videó képként, és ezek közül folytatásként tud választani a user.
A legfontosabb infókat mindenképpen add meg Magadról, hozz létre egy igényes csatornát. Ehhez a Google a 800 x 800 pixeles ikon méretű képet javasolja feltölteni. A leírásban is használj kulcsszavat és fontos, hogy ez teljesen releváns legyen a brand neveddel együtt a választott témát illetően. A csatornához tartozó kép 2560 x 1440 pixel legyen, mert lehet jó minőségű TV-n fognak vele találkozni a user-ek.
Milyen irányba mennek a YouTube trendek?
A livestream, élő videók ma is hódítanak. Az emberek szeretik a történeteket. Párbeszéd esetén, vagy kérdezz-felelek beszélgetés alkalmával jó megoldás lehet. Emellett a termékvideók is népszerűek. Az emberek nagy része mielőtt valamit megvásárol, informálódik róla és ha van rá lehetősége, megnéz egy videót a témáról. Ebben az esetben a 360 fokos videók jól hódítanak.
Ha nincs ötleted, vagy szeretnéd bevonni a közönséget, akkor meg lehet őket kérni, hogy határozzák meg ők a témát. Sőt, ha szakértője vagy egy izgalmas területnek, akkor kérdésekre is válaszolhatsz. Ezáltal akár felkészülés nélkül lenyomhatod élőben a műsort, kombinálva ezzel a formával.
Az nem kérdés, hogy a COVID-19 óta egyre többen nézik és készítik el a YouTube videókat. És új algoritmust is kifejlesztettek, mellyel igyekeznek a valótlan tartalmat eltávolítani. Fontos megemlíteni a „hogyan készült” videókat is. Ezeket szintén nagyon szeretik az emberek. A különféle termékeinkről is könnyedén szerezhetünk így visszajelzést.
A YouTube trend részét képezi az az információ is, hogy szívesebben nézünk YouTube hirdetéseket a TV hirdetésekkel szemben, és ezáltal úgy tűnik az online hirdetések jóval hatékonyabbak is. Ma már a márkák együtt tudnak működni a hírességekkel, és sokkal természetesebb, emberibb módon jelennek meg a YouTube-on, mint a Tv-ben. Ezáltal könnyebben is tudunk velük azonosulni.
Nagyon népszerűek a kulisszák mögött készült videók is a celebek esetében. A dokumentumfilm sorozatokat (Docuseries) is sokan megnézik. Jól működik az is, ha előre beharangozod, hogy legközelebb miről fog szólni a videód. És ha már nagyobb plénummal rendelkezel, akkor előre bereklámozhatod a videódat.
A megfelelő életmód fenntartása kapcsán többféle téma felmerülhet, melyre elég nagy szüksége van az embereknek, mint például:
- ingatlan,
- vendéglátóipar,
- szépségápolás.
Emellett a játékcsatornák is keményen futnak, és a kissé bizarr dolgok. Ebbe a kategóriába tartoznak például a fura tárgyak által keltett hangok vagy a kicsomagolások. De beszélhetünk az egész éjszakára elegendő eső, vihar hallgatásáról is. Sok millióan nézik meg, hallgatják meg ezeket a videókat.