Nézzük meg kezdésnek a konkrét kiadványszerkesztés árakat, és utána leírjuk a többi érdekességet is a téma kapcsán.
Könyvborító tervezési árak:
25 400 Ft-tól ha egyszerű borítóról van szó (tipografált címlap), kép, képek nélkül.
48 000 Ft-tól ha komplexebb, képmanipulációt is tartalmazó borítóról van szó.
Könyvek belíveinek tervei:
Tipo-terv, csak szöveges könyvhöz min. 16 000 Ft
Tipo-terv képekkel, ábrákkal ellátott könyvhöz min 30 000 Ft
Tördelésnél nyomdai ívenként + 4 500 Ft
Sorozatterv 150 00 Ft-tól (3-4 db könyv esetén, a sorozatterv a borítót is magába foglalja)
Operátori munkadíj: 4 000 Ft / óra
Újságszerkesztés
Napilap, hetilap, havilap, időszakos kiadvány terve 60 000 Ft-tól
Megvalósítás esetén oldalanként 5 500 Ft-tól
Élőfej, címsor, rovatcím 8 000 Ft
Címoldal 45 000 Ft
Oldalterv 15 000 Ft
Tördelés oldalanként 5 500 Ft
Grafikai hirdetésblokk 25-60 000 Ft
Prospektus, katalógus, leporello
Tipografált címlap 30 000 Ft
Grafikai címlap 60 000 Ft
Belső oldal (tördelés) 8 500 Ft
(Szerzői fénykép, ábra, illusztráció külön kerül felszámolásra.)
Ezek az árak sok mindentől függnek, de megközelítésnek, alapnak szánjuk őket.
Nézzük meg a konkrét hibákat, kicsit eltúlozva, hogy egyértelmű legyen…
Óvakodjunk ettől a megoldástól!
Konkrétumokat nem elemzünk, mert az nem volna ildomos. De típushibákra szeretnénk felhívni a figyelmet az asztali kiadványok kapcsán (DTP).
És ehhez sok ihletet adnak a különféle kiadványok, prospektusok. Ha a kép rossz minőségű, vagy nincs harmóniában a többivel, esetleg összefolyik a szöveggel az nagyon el tudja rontani az összhatást.
Ha pedig rondán néz ki, akkor meg mi értelme létrehozni? A másik orbitális hiba, amikor a szöveg nincs megfelelően formázva. Például sorkizárt ugyan, de a szavak közti távolság akkori, mint ide Las Vegas.
Ha túl közel vannak egymáshoz a sorok, akkor sem leszünk túl nyerőek.
,,Hú, de béna lett, nem baj, feldobjuk valamivel”
Van, aki megspékeli a dolgot azzal, hogy 2-3 betűtípusnál és méretnél többet használ, mely szintén elcsúnyíthatja az összhatást. Egy prospektus, kiadvány esetében az impozáns megjelenés nagyon fontos szerepet játszik, hiszen sokszor ez az első benyomás az ügyfél számára.
Ezt nem szabad megspórolnunk, mert ha az ügyfél nem is ért hozzá, szépérzéke mindenkinek van. Na, jó majdnem mindenkinek. 🙂
,,Valamit válasszatok ki és jó lesz az” tipikus esete
Ez a stratégia a lottószelvény kitöltésénél sem biztos, hogy bejön, de a prospektus, kiadvány szerkesztésénél biztos, hogy nem.
Az alapnál is „alapabb” kérdések: Kiknek szól a prospektus? Ők hol érhetőek el? Milyen célt szolgál a kiadványunk (dtp)? Pozícionál-e és ad egy jó ajánlatot? Igen, ezek fontos marketing kérdések.
Fontos, hogy bővíthető legyen később a tartalom. Akkor használhatunk betétlapokat is.
Hogy elkerüljük a csalódást, melyet okozhatunk az ügyfélnek, ha például más árat adunk személyesen, mint amit előtte olvasott a prospektusunkban, jobb megoldás az is, ha egy linken keresztül lehet tájékozódni a magazinban az árakkal kapcsolatban.
.
Nagyon tudatosan meg kell terveznünk a folyamatot, és csak utána létrehozni az újságot. Mert ha közben találjuk ki a tartalmat, akkor nem leszünk biztosak magunkban és folyton folyvást meg akarjuk majd változtatni azt. De ezt inkább hagyjuk meg az adótörvényeknek. 🙂
Néhány általunk készített kiadványtervezet