Keresőoptimalizálás árak
Nem mindegy, hogy keresőoptimalizálási tanácsadás zajlik, vagy konkrét tevékenység. A legjobb, ha olyan céget választasz, mely tud SEO auditot készíteni és ez alapján javítani is tudja az oldaladat. Fontos, hogy ez összhangban legyen az online marketinggel. Az a jó, ha van lehetőség villám SEO auditra is. Például egy új, induló oldal esetén felesleges backlink-eket ellenőrizni, a legfontosabb helyezéseket pedig a Search Console-ban Te is meg tudod nézni.
Vannak havidíjas konstrukciók, amik magukban foglalhatják a linképítést, webszövegírást is. Csak prémium, minőségi oldalról linkeld az oldaladat. Fontos, hogy a SEO szövegírás megfelelő legyen ezeken az oldalakon, ahonnan meglinkelnek Téged. Releváns témában, szakmai, igényes oldalról kapott link a legjobb, többet érhet, mint egy nagyobb látogatottsággal bíró hírportál.
Fontos elkülöníteni az On-site SEO-t (saját oldaladon dolgozol) az Off-site SEO-tól (az oldalon kívül, például meglinkeled a weboldaladat). Legfontosabb területei az On-site SEO-nak a technikai és tartalmi részek. Technikai rész például a beállítás, oldalsebesség, sitemap elkészítése. Illetve megfelelő SEO plugin, amiben elkészíted a meta leírást és a title részt. Ezt minden aloldalon egyedi módon kell megírni kulcsszóra. Ez az a rész, ami megjelenik, ha kulcsszóként rákeres valamire a user. Ha ez jól van megírva, akkor rákattint a találatok között és kiválasztja a Te honlapodat. Tehát, ha jól van megírva, akkor nő a CTR (átkattintási arány).
A havidíjas konstrukció magában foglalhatja a fenti területeken történő munkát. Akár új oldal esetén, akár meglévő javítását illetően. Nagyjából 50-100 e Ft nettó áron vannak megszabva az árak. Vannak olyan keresőoptimalizálási csomagok, melyek külön lettek elkészítve a kkv-nak és a multiknak. Bár egy komolyabb webshop keresőoptimalizálása nyilván elég sok munkát rejthet magában, függetlenül attól, hogy mekkora cég üzemelteti.
A kulcsszavak változhatnak, és a konkurenciát is rendszeresen elemezni kell. Nem az a lényeg, hogy sok cikket írjunk, hanem, hogy ne a webszemetet bővítsük. Publikáljunk inkább ritkábban, hogy ne menjen a minőség rovására mindez. De a cikkek legyenek jó minőségűek tartalmilag és a kinézet tekintetében, és rendelkezzenek kellő hosszúsággal.
Az online marketing, SEO, webszövegírás, weboldal karbantartása, webergonómia, honlapkészítés, arculattervezés, webjog egymással összefüggő területek, így a legcélszerűbb, ha olyan céget választasz, amelyik mindegyik területhez ért. Így ugyanis elkerülheted azt, hogy külön-külön kelljen 4-5 céget megbíznod, akik nem biztos, hogy kompatibilisen tudnak egymással együtt dolgozni. Ezáltal csúszás, felelősségpasszolás is felmerülhet. Mi éppen ezért, összefogjuk komplexen mindegyik területet. Ez a keresőoptimalizálás árak szempontjából sem mellékes.
Keresőoptimalizálás garanciával
Nagyon jól hangzik, de érdemes ezt is pontosan tisztázni. Ugyanis nem lehet mindenki benne az első 10 találatban, ráadásul a piac is folyamatosan változik. Például új vállalkozások születnek és régebbiek szűnnek meg, stb. Általában a garancia azt jelenti, hogy amíg nem érik el az áhított találati szintet, addig dolgoznak rajta a keresőoptimalizálás szakértői, de ettől függetlenül, napi szinten nézik az eredményt és az alapján számláznak.
Az is előfordulhat, hogy erős black hat-es módszerekkel (veszélyes, manipulatív megoldások) elérik hamar a célt. Az ügyfél örömmel fizet, majd pár héten belül hátrébb kerül az oldal, mert a Googlebot kiszúrja a dolgot és „benyújtja a számlát”. Sajnos a SEO ügynökséget ez már nem fogja érdekelni, de minket annál is inkább…
Konkrétan mi tartozik bele az árba?
Fontos előre tisztázni, hogy a keresőoptimalizálási árba mi tartozik bele. Például nem szokták az összes aloldalt elemezni egyes esetekben. És szoktak fix áron aloldalanként SEO elemzést végrehajtani. Sose azt nézzük, hogy például hány linkelés tartozik bele az árba (a több csábítóbb lehet), hanem, hogy az milyen minőségű, és ami még fontosabb, milyen eredménye van (ezt nyilván utólag fogjuk látni).
Lehetnek rejtett költségek is, melyek szintén rossz érzést okozhatnak nekünk, így ez is előre tisztázandó.
Mivel minden iparág más, így érthető az is, ha egy SEO ügynökség személyre szabottan tud csak árat adni. Nem mindegy mekkora oldalról van szó, és pontosan hány kulcsszóról beszélünk. Azért nagyjából nem árt, ha elő tud hozakodni egy árképzési stratégiával a honlapján. Sokan például átlagos értékként, megjelölve kulcsszavanként pár száz forintot számolnak fel naponta. Ha ehhez hozzá vesszük, hogy a Google Ads (Adwords) rendszerében nagyjából ennyibe kerülhet egy klikkelés, akkor ez ad némi összehasonlítási alapot.
Az erőszak a reklámoknak sem áll jól
A nyomulós, erőszakos reklámokra már vakok vagyunk, lásd csillogó és persze villogó reklámok, melyeket egyre nagyobb előszeretettel kinyírnak a reklámblokkolók is. Sokkal jobb ötlet minőségi tartalmat adni az embereknek miután rákerestek, és nem pedig az arcukba tolni a holmit, ami nem is kell nekik (lásd emberi inbound marketing).
Indíts blogot, vlogot, ha még nem tetted meg, és kapcsold össze ezekkel a platformokkal
Az internet világa nem besűrűsödik, hanem bővül, így vár Téged is. Közel 20 millió WordPress blog volt 2018-ban. Mert így tudod a legegyszerűbben elérni az embereket. Persze a webináriumok, Facebook élő adás és Youtube videók, ingyenes kurzusok és szoftverek, hírlevél, podcasting (videó vagy hanganyag), letölthető könyvek, stb., is hatásosak lehetnek.
Ami fontos, hogy szegmentálj, és automatizáld a folyamatokat. És derítsd ki, hogy mi érdekli a látogatókat pontosan, mik a problémái, miről akarnak hallani?
Ha több mindent összeírtál, akkor mehet is a rendszeres publikáció. Így ők is tudni fogják, hogy mikor posztolsz nekik és már előre várni fogják. Jobb esetben. 🙂
Te tudod már, hogy pontosan hogyan fogod elérni a célpiacod? Milyen lépéseken keresztül?
Ha pedig nincs időd, kedved írni, akkor bízz meg ezzel egy céget, mert ma már alap, hogy a honlap tartalma bővüljön, hogy a látogató hasznos infókat találjon rajta.
Ezekkel lehet hosszú távon eredményt elérni. Egyébként tök felesleges például linképítéssel erősíteni egy oldalt, ha azon csak pár aloldal van. Ahogy a NAV mondaná, „nem túl életszerű”… És igaza van. De mi ugyebár szeretjük az életet és nem utáljuk a NAV-ot sem. A linképítés helyett ott a Google Ads (Adwords) és vendégblogolás, interjú adása, ha mindenképpen kell az a fránya link.
Ma már nem elég ütős cikkel előrukkolnod, hanem el kell érned, hogy el is olvassák azt. Ehhez pedig a megfelelő csatornákon meg kell osztanod miután megírtad.
SEO + SEM jelentése és a weboldalad SEO optimalizálása
A keresőmarketing (SEM, azaz Search Engine Marketing) a weboldal látogatottság növeléséről szól. Néhány alap infóval kezdjük, aztán jönnek a SEO turpisságok a következő alcím után.
Szögezzük le, hogy a marketing része a SEO (keresőoptimalizálás). És nem pedig fordítva. A weboldal optimalizálása, illetve ennek lényege, hogy először az On Page SEO-val kezdünk. Tehát van egy marketing tervünk, célunk és ezt valósítja meg a SEO keresőoptimalizálás (többek között), mint eszköz.
És még véletlenül sem az eszköz dönti el, hogy mi legyen a cél, terv, stb. Hanem az fogja ezt szolgálni. Mi a korrekt megoldásokban hiszünk, mikor azért dolgozunk a SEO-n, hogy tisztességes módon a lehető legjobb megoldást adjuk azoknak, akik rálelnek a weboldalra. A manipuláció maradjon a politikusok játszótere (nagy tisztelet a kivételnek). És sokszor (főleg az elején) néhány beállítással, akár többszöri látogatottságot lehet elérni, lásd SEO segítségével, így érdemes megnézni alaposan az árajánlatokat a Google keresőoptimalizálás árak tekintetében. De ezt nem úgy értem, hogy előtte egy valaki látogatta a honlapodat és az is Te voltál, mert akkor könnyű dupla forgalmat generálni. 🙂
Megnézzük például a duplikációkat, az alt tagokat, kulcsszavakat, tört linkeket, stb., de ezekről már írtam korábban (SEO, mindörökké). Szóval ezzel érdemes kezdeni, és ezután érdemes kívülről megerősíteni az oldalt. Előtte felesleges (lyukas vödörbe vizet önteni és akár Google Ads kampányokat csinálni).
Egy korrekt SEO cég csak ezután kezd bele a linképítésbe (ha egyáltalán ezt szeretnéd, mert ez fordítva is elsülhet). Tehát első lépés az elemzés, célok megalkotása, weboldal megerősítése (hibák javítása) és utána külső oldalról történő támogatása (Off Page SEO). A honlap optimalizálása ekkor tud a lehető legkisebb költségvetéssel a leghatékonyabban működni.
A Google Ads-en könnyű pár százezret is hamar elégetni, ha nem pontosan lett megtervezve a kampány. És vannak sokkal olcsóbb megoldások is, ha több forgalomra van szükség…
A keresőoptimalizálás árak ez alapján változnak, hogy ki mit szeretne: komplex felmérést, kulcsszó tervezéssel, kampányfelügyeletet, szövegírást, linképítést, stb. A keresőoptimalizálás Google szempontok alapján így lehet a leghatékonyabb. De vigyázzunk, hogy milyen SEO szakértővel, illetve keresőmarketing ügynökséggel kezdünk ki, mert (még egyszer) a manipulatív megoldások fordítva is elsülhetnek. Vegyük figyelembe ezeket a dolgokat a SEO optimalizálás áraknál, mert tényleg híg a leve sokszor az olcsó husikának.
SEO, de ne mindenkinek és ne így
Miért kellene a sarki fűszeresnek SEO-ba tolnia a pénzét, hogy ettől jól felmenjen a fűszer ára és majd azok sem fognak nála vásárolni, akiknek eddig ez volt a szokása? A local SEO jó lehet, például térképen regisztrálni, hirdetni, de felesleges egy gagyi honlapot létrehozni, ami sosem frissül. Inkább reklámozzon Mr. Fűszeres bácsi a Facebook-on.
Másik tipikus hiba, mikor az oldal látványosabb a sok szép képnek köszönhetően, mint egy show műsor, de ez belassítja az oldalt és nem fogja senki mobilról ezt megvárni. Erről már volt szó Weboldalak gyorsítása, sebesség tesztelés, ha nem vagy fejlesztő
Emellett nagyon fontos, hogy profi SEO céget bízz meg. Nehogy fordítva süljön el a mutatvány. Ők általában PBN oldalakat használnak linképítésre (több száz honlap segítségével). Ezek más-más IP címmel, tulajjal bírnak, hogy ne legyen gyanús a Google-nak, hogy egy cég neve alatt futnak.
De a Google nem hülye és kiszúrja, ha cselezünk és olyan igénytelen külső honlapról veszünk linket, aminek csak ez a célja. Ha a tartalom nem minőségi és nem rendszeresen van rajta publikáció, akkor ez hamar kiderülhet… Főleg, ha mindenféle témába, összeollózva van rajta tartalom.
És ki kell, hogy ábrándítsalak, ha esetleg azt hiszed, hogy a közösségi médiáról származó linkek ugyanolyan erősséggel bíró linképítésnek számítanak (lásd, például nofollow linkek, amik nem adnak át linkerőt)… Itt írtam a SEO trendekről, amik sosem változnak…
Mi a SEO munkálatokat mindig gondosan előkészítjük, mert ha megbüntetik később az oldalt, annak senki sem fog örülni a konkurenseden kívül.