SEO konferenciák és trendek

Home / SEO (keresőoptimalizálás) / SEO konferenciák és trendek

A honlapok előrekerülésnek terén, gyorsuló világunkban, főleg a pandémia óta, egyre kiélezettebb a verseny olyan szolgáltatók és cégek részéről, akik az online térbe kerülnek. Maga a keresőoptimalizálás (SEO) segít abban, hogy megfelelően megtervezett stratégia segítségével egyre jobb helyezést érjünk el honlapunkkal, például a Google keresőjében. Az online marketingen belül ez a terület jóformán külön szakmává érett.

A SEO konferenciák pedig segítenek abban, hogy a SEO szakértők közötti kommunikáció és fejlődés megfelelő színvonalú legyen. Ezért ezek nagyon fontosak, és konferencia lévén, egy már megszerzett tudásszintre épülnek. Régebben is kerültek megrendezésre hazánkban is ilyen jellegű rendezvények. Például 2011 januárjában tartott SEO konferencia alkalmával, ahol a Google Magyarország vezetője is képviseltette magát, aki 7 évig, 2017-ig látta el ezt a pozíciót.

Ezt a két napos eseményt hazánk legmagasabban fekvő szállodájában rendezték meg, ahol a „kicsik és nagyok” egyaránt képviseltették magukat. Egyébként ettől függetlenül hazánkban már 2008-ban a harmadik keresőmarketing napot szervezték, ahol a keresőoptimalizálás témája is terítéken volt. Nagyon színvonalasra sikerült a 2020-as pozsonyi SEO konferencia is, csakhogy frissebb eseményekről is beszámoljunk.

Több, mint 400 résztvevővel, Közép-Európa legnagyobb SEO konferenciája volt. Az előadást a szakmailag szintén kompetens Yoast SEO Tool CEO-ja kezdte meg anno. És most nézzük meg összegzésként, hogy a SEO konferenciák alkalmával mire számíthatunk, és mik az új SEO trendek, összefoglalva a lényeget.

Előadást tartani a legnehezebb akkor, ha viszonylag kevés idő áll rendelkezésre. Jómagam TV, rádió interjúknál tapasztaltam, hogy 6-8 percben kifejteni a lényeget, nagyon nehéz. Ha van rá 1-2 óra, akkor szépen fel lehet építeni az előadás ívét, kifejtve a legfontosabb dolgokat.

Tipikus SEO konferencia témák

Jelenlegi és várható SEO trendek ismertetése

Megfigyelve például az amerikai piacot, sok mindent lehet előre megjósolni magyar területen. Ez nem azt jelenti, hogy ami kint működik, az nálunk is működni fog. De egyértelműen lehet látni példának okáért, hogy a Google elkötelezett amellett, hogy lehetőleg a legfontosabb információt azonnal megtaláljuk anélkül, hogy az adott honlapot meglátogassuk a keresések során.

Ezért egyre kifinomultabb strukturált adatokat használ. Ennek köszönhetően már miután rákerestünk a termékre, láthatjuk, hogy van-e raktáron, mennyibe kerül és a többi felhasználó, hogyan értékelte azt:

Schema adatok megjelenése

Schema markup segítségével ki tudjuk tölteni a rich snippets részt, mely így jelenik meg a Google keresőben

Emellett különféle információs dobozok, GYIK, legördülő menük és keresők bukkannak fel, mely segítségével az adott honlapra tudunk rákeresni a böngészőben a találatokon belül. Tehát mikor kilistázza a találatokat a Google, akkor ott helyben, keresés funkciót is felajánl a konkrét honlapra vonatkozóan ha tovább keresnénk benne, anélkül, hogy felkeresnénk az adott honlapot.

Maga a verseny pedig azért egyre kiélezettebb, mert az organikus találatokat egyre több tartalom előzi meg (ez szintén lehet természetes találat), mely sok esetben elviszi a látogatók nagy részét:

  • Google Shopping carousel (lapozható, több termék képe) és egyéb Google Ads hirdetések,
  • térkép (Google Cégem szolgáltatás),
  • képek,
  • videók (kisebb és nagyobb méretben),
  • GYIK (FAQ),
  • kérdések és válaszok (Q&A),
  • logó (nagyobb cégek esetén),
  • belső linkek keresőmezője, például nagy könyváruház esetén (Sitelinks search box),
  • receptek (Recipes),
  • véleményrészletek (Review Snippets),
  • termékek (Products),
  • COVID kapcsán infó, stb.

ipad

Miért növekszik folyamatosan a SEO verseny mértéke a cégek között? 

  • Egyre több honlap van a piacon. A kezdetekkor elég volt egy honlapot készítenünk az ügyfélnek, és megvolt a megfelelő forgalom rajta. Ma már nagyon pontos és folyamatos munkára lehet szükség egyes iparágakban.
  • Emellett a Google algoritmus is egyre kifinomultabb, és nehezebben megy a manipulálása.
  • Ráadásul a SEO tanácsadók képzését illetően nincs például master képzés, szakmai kamara, stb., lásd szakma szabályozása. Többnyire mindenki autodidakta módon edukálódik, sok-sok saját gyakorlati tapasztalattal megspékelve mindezt. De nehéz a SEO szakembert ellenőrizni, gyakorlatilag bármit állíthat magáról, és sokszor meg is teszi…
  • A Google egy profitorientált, profi cég, így „jobban örül” annak, ha folyamatosan fizetünk a megjelenésért a Google Ads-on keresztül, semmint díjmentesen megjelenítse találatainkat a keresőben.
  • A Top 10 helyért megy a verseny, mert nem sokan lapoznak a következő oldalakra a Google keresések során. De nem lehet minden azonos profilú cég a Top 10-ben benne. Ráadásul már az 5. találat után nagyon lecsökken a konverzió, mely természetesen iparágfüggő.

Mire érdemes figyelnünk a keresőoptimalizálásban? 

Releváns tartalom

Jó minőségű, kellő hosszúságú, megfelelően tagolt, és az adott kulcsszóra teljesen releváns tartalomról beszélünk. A tartalom a legfontosabb, de a technikai dolgok is egyre lényegesebbek, lásd például a Core Web Vitals értékek megjelenése óta. A hosszú, körmondatok felfogása a user részéről egyre aggályosabb. Ez érthető is, hiszen lehet, hogy éppen egy buszra száll fel közben, vagy telefonál, beszélnek hozzá, stb. Ráadásul túl sok az infó és átnézve, átfutva olvassuk csak el a cikkeket. Remélem ez a cikk kivétel. 🙂

Jó minőségű, témában megegyező backlinkek

A másik kulcsfontosságú szempont, hogy a témával kapcsolatos, jó minőségű honlapról érkezzenek viszontlinkek az oldalra. Ezek egyfajta ajánlások, hivatkozások. Ugyanúgy, ahogy egy szakmai dolgozatban is használunk hivatkozásokat, amik nagyon fontosak. Ez a kettő a legfontosabb szempont, de természetesen vannak egyéb finomságok is.

A Google algoritmus, és így is kell rá tekintenünk

Ez azt jelenti az egyik jeles előadó szerint, hogy nem értelmezi a szöveget, nem tudja ki írta azt, hanem ehelyett csupán bizonyos faktorok alapján mérlegel. Különféle SEO versenyek alapján beszámolt tapasztalatok is szóba kerültek ezen a konferencián. Sokszor ugyanis előfordul, hogy a Google nyilatkozik egy témában, de nem hitelt érdemlően. Jó példa erre a lehetőleg minőségi külső linkek hatása, amely egyértelműen segíti az oldal találati listán történő előnyösebb megjelenését. Tehát pozitív hatása van.

A keresőoptimalizálásbeli hazai és nemzetközi konferenciák közötti különbség

Magyarországon még nem volt túl sok ilyen jellegű rendezvény, így valahol érthető, hogy ezeken általában alapvető, általánosabb információ kerül kinyilatkoztatásra. Idővel bízunk benne, hogy ezek is kifinomultabbak és bővebbek lesznek, ahogy a nemzetközi konferenciákon is lehet tapasztalni. Egyébként a nagyobb országokban felbukkanó tapasztalatok nagyon fontosak lehetnek a számunkra.

Például a manuális büntetések itthon ritkák, de Amerikában lehet velük találkozni. Persze csökken a számuk, mert próbálják ezt is algoritmusok segítségével megoldani, hogy ne kelljen ezért hús-vér embernek fizetni, akik elvégzik az ellenőrzést.

A SEO konferenciák formái, témái és résztvevői

Általában 30-60 perces előadások, illetve unconference, workshopok, beszélgetés, networking szoktak lenni. Előfordul, hogy a standokon próbálnak értékesíteni, de arra is van precedens, mikor ez tiltva van, és az előadó SEO szakértők megkapják a tiszteletdíjat az előadásuk után, így ők sem végeznek sales tevékenységet. Természetesen egy SEO szakkonferencia a brand-jüket is építi. A résztvevők köre általában nagyobb ügynökségek, illetve online marketing szakemberek soraiból épül fel. A hangulat általában közvetlenebb, oldottabb.

Sok esetben a tágabb online marketing a téma, és azon belül megemlítésre kerül a SEO is. Például 2019 májusában dedikált Analitika, PPC és SEO konferenciát rendeztek Budapesten. A színvonalas eseményen külön szakértők beszéltek az:

  • adatvédelmi kihívásokról (GDPR) a PPC menedzsmentet illetően,
  • szó esett hatásos Google Ads és Facebook fiókról és közönség stratégiákról,
  • adatvezérelt rendszerekről,
  • professzionális méréstechnikáról,
  • Featured snippet optimalizációról,
  • kifinomult SEO versenytárs elemzésről és webhelyforgalom visszaesésnek konkrét okairól.

Összefoglalás

Mind hazai, mind nemzetközi szinten, egyre gyakrabban vannak keresőoptimalizálás kapcsán konferenciák, előadások, amik egyre színvonalasabbak. Ezeken általában tényleg megfelelő kvalitással rendelkező SEO tanácsadók, szakemberek adnak elő. Ráadásul az online szakértők egyre jobban belemennek a szakmai részletekbe, és gyümölcsöző kapcsolatokat építenek ki egymással, ami szintén fontos az üzleti életben.

Keresztes Attila

KKV számára épít csapatunk, komplexen, testre szabott WordPress alapú, tovább fejlesztett honlapot/webshopot garanciával. Fontos, hogy ezek ne csak szépek legyenek, hanem folyamatos bevételt is biztosítsanak.  Jómagam ezt a folyamatot segítem elő a megfelelő kommunikáció, határidők betartása és minőség megteremtésével. PR szakon diplomáztam és 2005 óta rengeteg céget tettünk sikeressé.

Related Posts
SEO szakértőFacebook algoritmus