A minőségi weboldal készítése során Budapesten, Vácon vagy bárhol máshol(akár online) történő megrendelés esetén is több fontos tényezőre kell odafigyelni. Ráadásul a személyes és online megrendelésnek vannak előnyei és hátrányai.
Mik lehetnek a minőségi weboldalkészítés buktatói?
Az a véleményem, hogy sokszor elveszve a részletekben az ügyfél figyelme megragad a látványon és funkciókon. De, mi lesz a jogi dolgokkal? Például ma már nem elég jogásszal megíratni és a honlapon feltüntetni az adatkezelési tájékoztatót, webshop esetében például az általános szerződési feltéteket, hanem megfelelő cookie sávra is szükség van. Különben megbírságolhatnak.
Emellett, ha a az ügyfél előre elkészített grafikai sablont választ, akkor azt egy másik cég biztosítja. Azt azonban nem ehet tudni, hogy meddig fog frissülni a sablon. ha ez megszűnik, akkor csak idő kérdése, hogy szétessen a honlap. Az a tapasztalatom, hogy sok esetben lenyűgözi az ügyfelet a megjelenés, gyorsaság a honlap tekintetében.
Ez érthető is. De, ha ezt például egy egyetemista tanuló hozta létre (tanulási szándékkal, időlegesen) és már nem érdeke, hogy frissítse és tovább fejlessze a sablont, akkor gondban lesz az, aki ezt használja. És pár hónap múlva újra fizetnie kell azért, hogy honlapot, webshopot készítsen, mert „szét fog esni”, vírusos lesz és akár ki is eshet a Google keresőből.
Ez a pluginokra (bővítményekre) és ingyenes grafikai sablonokra is igaz, ahol még balhézni sem tudunk, mert ingyenes szoftvereket használtunk, legfeljebb megköszönhetjük, hogy x ideig működtek.
Arról nem is beszélve, hogy másik szerveren van a mintaoldal elhelyezve amikor bemutatják az ügyfélnek (lásd minta honlap), de mikor ugyanezt felépítjük saját honlapként, akkor ennek a betöltődési sebessége nagyban függ a hosting cégtől (is). Persze a sablon bonyolultsága is meghatározó. Egyszóval az autó nagyon szépen meg van világítva a szalonban és szép tiszta, de miután megvásároltuk sohasem fog ugyanígy kinézni a mindennapi használat során.
Ha a webfejlesztő jutalékot is kap, akkor nyilván a saját érdekeit fogja nézni, mert ügyfelek jönnek és mennek, de a partnerek általában állandóak… és ezekről hallgatni fog.
Emellett az ügyfelek nem tudják (miért is kellene tudniuk), hogy egy honlapot összeklikkelni nem olyan bonyolult és sokkal nagyobb tudás kell ahhoz, hogy azt karban tartsuk, vírusmentesítsük, mely egyre gyakoribb a mai világban a sok netes támadás miatt. Nagyon sok ilyen honlappal keresnek meg. Ilyenkor sok esetben a webfejlesztő, aki elkészítette a honlapot széttárja a kezét.
Nagyobb biztonságban van az ügyfél, ha olyan céget, vállalkozót bíz meg a WordPress honlap felépítésével, aki megfelelő tudással rendelkezik és átlátja a honlap minden porcikáját, hiszen ő készítette el.
Lehet, hogy kapunk egy olcsó ajánlatot, mert valaki például ezzel kompenzálja a hiányzó tudását, de annak a többszörösét is kifizethetjük, mikor kiderül, hogy újra kell húzni az egész honlapot és akkor még nem beszéltünk a felesleges idegeskedésről, ügyfelek elvesztésétől, márka kapcsán a bizalomvesztésről, ami elkerülhető lett volna.
Az a tapasztalatom, hogy az is nagy gondot okozhat, ha szakbarbár módon a webfejlesztő saját területére fókuszál, elkaszálva a többi fontos szempontot. Összefüggésben kell gondolkodnunk, nem elveszve a részletekben. Például hiába szép egy logó, ha elviszi a figyelmet, túl nagy és az online marketing szakember inkább másra helyezné a hangsúlyt, mert nem szépségversenyt szeretnénk nyerni, hanem ügyfeleknek eladni stb. Össze kell hangolni a webdesignt a webfejlesztéssel, online marketinggel. Különben nem lesz semmi eredmény.
Összefoglalva az eddigieket, ezek sokkal fontosabb szempontok, mintsem az, hogy a letisztult, minőségi weboldal készítés Budapesten vagy például Vácon készült-e el vagy online, mely utóbbinak köszönhetően sok esetben az iroda fenntartási költségének megspórolása miatt kedvezményre számíthatunk.
A weboldalkészítés közül néhány kiemelkedő fontosságú tényező, melyben mind tudunk segíteni Neked
Alapvetően azonban onsite és offsite SEO-ra bontjuk ezeket a feladatokat. Ez a kettő szorosan összefügg egynással, és mindkettő fontos a webhely organikus forgalmának növelése szempontjából.
Az onsite SEO a webhely belső elemekre fókuszál, mint például a meta címkék, meta leírás, címkefelhő, oldalszövegek, URL struktúra stb. Az onsite SEO célja a webhely keresőmotorok számára való optimális indexelése és rangsorolása.
Az offsite SEO viszont a webhely külső elemekre fókuszál, mint például a linkprofil, szociális komponensek, cikkvisszalinkelés stb. Az offsite SEO célja a webhely hitelességének és rangsorának növelése azáltal, hogy más webhelyek linkelnek vissza rá.
A linképítés fontos része mind az onsite, mind az offsite SEO-nek, mivel a minőségi linkek segíthetnek növelni a webhely rangsorát a keresőmotorokban. A sikeres linképítés kulcsfontosságú a SEO stratégiában, és lehetővé teszi, hogy a webhely megfelelően megjelenjen a keresési eredményekben.
Az online marketing további eleme például a Google Ads kampányok futtatása. Ennek az az előnye, hogy azonnal eredményt tapasztalhatunk, ha megfelelően lett beállítva, a SEO-val ellentétben, mely során egy év is eltelhet a jelentősebb eredményekig. Akár együttesen a kettőt egyszerre is alkalmazhatjuk, mert a SEO hosszútávon olcsóbb, hiszen nem kell külön minden klikkelésért fizetnünk a Google-nak.
Ezek csak néhány fontos tényező a weboldal készítése során. Fontos, hogy alaposan tervezzük meg az oldalt, és folyamatosan figyeljük a fejlesztési lehetőségeket és a felhasználói visszajelzéseket.
Keresztes Attila
KKV számára épít csapatunk, komplexen, testre szabott WordPress alapú, tovább fejlesztett honlapot/webshopot garanciával. Fontos, hogy ezek ne csak szépek legyenek, hanem folyamatos bevételt is biztosítsanak. Jómagam ezt a folyamatot segítem elő a megfelelő kommunikáció, határidők betartása és minőség megteremtésével. PR szakon diplomáztam és 2005 óta rengeteg céget tettünk sikeressé.
Weboldalra és több vevőre, folyamatos bevételre van szükséged?
Referenciáink
Impresszum
Adatkezelési tájékoztató (cookie szabályzat)
Felhasználási feltételek
KAPCSOLAT
© Spirit Lab 2003.