Minőségi weboldalkészítés Budapesten, Vácon stb. buktatói

Home / webfejlesztés / Minőségi weboldalkészítés Budapesten, Vácon stb. buktatói

A minőségi weboldal készítése során Budapesten, Vácon vagy bárhol máshol(akár online) történő megrendelés esetén is több fontos tényezőre kell odafigyelni. Ráadásul a személyes és online megrendelésnek vannak előnyei és hátrányai.

Mik lehetnek a minőségi weboldalkészítés buktatói?

Az a véleményem, hogy sokszor elveszve a részletekben az ügyfél figyelme megragad a látványon és funkciókon. De, mi lesz a jogi dolgokkal? Például ma már nem elég jogásszal megíratni és a honlapon feltüntetni az adatkezelési tájékoztatót, webshop esetében például az általános szerződési feltéteket, hanem megfelelő cookie sávra is szükség van. Különben megbírságolhatnak.

Emellett, ha a az ügyfél előre elkészített grafikai sablont választ, akkor azt egy másik cég biztosítja. Azt azonban nem ehet tudni, hogy meddig fog frissülni a sablon. ha ez megszűnik, akkor csak idő kérdése, hogy szétessen a honlap. Az a tapasztalatom, hogy sok esetben lenyűgözi az ügyfelet a megjelenés, gyorsaság a honlap tekintetében.

Ez érthető is. De, ha ezt például egy egyetemista tanuló hozta létre (tanulási szándékkal, időlegesen) és már nem érdeke, hogy frissítse és tovább fejlessze a sablont, akkor gondban lesz az, aki ezt használja. És pár hónap múlva újra fizetnie kell azért, hogy honlapot, webshopot készítsen, mert „szét fog esni”, vírusos lesz és akár ki is eshet a Google keresőből.

Ez a pluginokra (bővítményekre) és ingyenes grafikai sablonokra is igaz, ahol még balhézni sem tudunk, mert ingyenes szoftvereket használtunk, legfeljebb megköszönhetjük, hogy x ideig működtek.

Arról nem is beszélve, hogy másik szerveren van a mintaoldal elhelyezve amikor bemutatják az ügyfélnek (lásd minta honlap), de mikor ugyanezt felépítjük saját honlapként, akkor ennek a betöltődési sebessége nagyban függ a hosting cégtől (is). Persze a sablon bonyolultsága is meghatározó. Egyszóval az autó nagyon szépen meg van világítva a szalonban és szép tiszta, de miután megvásároltuk sohasem fog ugyanígy kinézni a mindennapi használat során.

Ha a webfejlesztő jutalékot is kap, akkor nyilván a saját érdekeit fogja nézni, mert ügyfelek jönnek és mennek, de a partnerek általában állandóak… és ezekről hallgatni fog.

Emellett az ügyfelek nem tudják (miért is kellene tudniuk), hogy egy honlapot összeklikkelni nem olyan bonyolult és sokkal nagyobb tudás kell ahhoz, hogy azt karban tartsuk, vírusmentesítsük, mely egyre gyakoribb a mai világban a sok netes támadás miatt. Nagyon sok ilyen honlappal keresnek meg. Ilyenkor sok esetben a webfejlesztő, aki elkészítette a honlapot széttárja a kezét.

 

Nagyobb biztonságban van az ügyfél, ha olyan céget, vállalkozót bíz meg a WordPress honlap felépítésével, aki megfelelő tudással rendelkezik és átlátja a honlap minden porcikáját, hiszen ő készítette el.

Lehet, hogy kapunk egy olcsó ajánlatot, mert valaki például ezzel kompenzálja a hiányzó tudását, de annak a többszörösét is kifizethetjük, mikor kiderül, hogy újra kell húzni az egész honlapot és akkor még nem beszéltünk a felesleges idegeskedésről, ügyfelek elvesztésétől, márka kapcsán a bizalomvesztésről, ami elkerülhető lett volna.

Az a tapasztalatom, hogy az is nagy gondot okozhat, ha szakbarbár módon a webfejlesztő saját területére fókuszál, elkaszálva a többi fontos szempontot. Összefüggésben kell gondolkodnunk, nem elveszve a részletekben. Például hiába szép egy logó, ha elviszi a figyelmet, túl nagy és az online marketing szakember inkább másra helyezné a hangsúlyt, mert nem szépségversenyt szeretnénk nyerni, hanem ügyfeleknek eladni stb. Össze kell hangolni a webdesignt a webfejlesztéssel, online marketinggel. Különben nem lesz semmi eredmény.

 

Összefoglalva az eddigieket, ezek sokkal fontosabb szempontok, mintsem az, hogy a letisztult, minőségi weboldal készítés Budapesten vagy például Vácon készült-e el vagy online, mely utóbbinak köszönhetően sok esetben az iroda fenntartási költségének megspórolása miatt kedvezményre számíthatunk.

A weboldalkészítés közül néhány kiemelkedő fontosságú tényező, melyben mind tudunk segíteni Neked

 

  1. Cél és célközönség meghatározása: Fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hogy mit szeretnénk elérni a weboldallal, és kinek szól. Hiába készítünk el honlapot, ha arra nincs igény. És, ha még van is igény rá, akkor is 0 forgalom lesz rajta miután elkészül. Jól meghatározott online marketingre például SEO-ra és Google Ads kampányra van szükség.20 évvel ezelőtt mikor elkészítettünk egy honlapot azt tapasztaltuk, hogy nem nagyon kellett külön a forgalomról gondoskodni. Ma már ez kötelező, ha nem csak magunknak készítünk honlapot.
  2. UX tervezés: Letisztult weboldalra van szükség. Az emberek rohannak, azonnal meg akarják kapni az infót, terméket stb. Emellett az egyszerű és átlátható felhasználói élmény eléréséhez fontos a UX tervezés, vagyis a felhasználói élmény tervezése. Ahogyan nem is olyan régen kiszivárgott egy perben a Google nagy hangsúlyt fektet arra, hogy mindent lemérjen, amit a találati listán csinál a user, miután a Google keresőbe beírta a kulcsszót. Ez alapján derül ki, hogy egyáltalán a honlapodra klikkel-e az adott felhasználó. És ezt követően nem mindegy, hogy mivel találkozik. Áttekinthető, kényelmes, informatív honlappal vagy éppen ellenkezőleg.

 

  1. Responszív design: A weboldalnak mobilbarátnak is kell lennie, hiszen a többség mobileszközöket használ az internetezésre. Ez már alap, ahogyan az SSL kapcsolat is az. Enélkül a Google valószínűleg fel sem engedi a látogatót a honlapodra.Természetesen a technikai paramétereknek, akár egyedi elképzelések alapján elkészített funkcióknak is stimmelnie kell. Nincs annál bosszantóbb, mikor egyes funkciók nem működnek. Ezért, ha például huzamosabb ideig nem kapunk űrlapokon keresztül megkeresést leendő ügyféltől, akkor érdemes ezt tesztelni. Bár ez már a karbantartás része.

 

  1. Online marketing, keresőoptimalizálás (SEO): A weboldalnak jól kell teljesítenie a keresőmotorokban, ezért fontos a megfelelő kulcsszavak használata és a technikai SEO elemek optimalizálása, amire fent már utaltam. Ez is egy külön téma, amit ki tudunk bontani.

 

Alapvetően azonban onsite és offsite SEO-ra bontjuk ezeket a feladatokat. Ez a kettő szorosan összefügg egynással, és mindkettő fontos a webhely organikus forgalmának növelése szempontjából.

 

Az onsite SEO a webhely belső elemekre fókuszál, mint például a meta címkék, meta leírás, címkefelhő, oldalszövegek, URL struktúra stb. Az onsite SEO célja a webhely keresőmotorok számára való optimális indexelése és rangsorolása.

Az offsite SEO viszont a webhely külső elemekre fókuszál, mint például a linkprofil, szociális komponensek, cikkvisszalinkelés stb. Az offsite SEO célja a webhely hitelességének és rangsorának növelése azáltal, hogy más webhelyek linkelnek vissza rá.

 

A linképítés fontos része mind az onsite, mind az offsite SEO-nek, mivel a minőségi linkek segíthetnek növelni a webhely rangsorát a keresőmotorokban. A sikeres linképítés kulcsfontosságú a SEO stratégiában, és lehetővé teszi, hogy a webhely megfelelően megjelenjen a keresési eredményekben.

Az online marketing további eleme például a Google Ads kampányok futtatása. Ennek az az előnye, hogy azonnal eredményt tapasztalhatunk, ha megfelelően lett beállítva, a SEO-val ellentétben, mely során egy év is eltelhet a jelentősebb eredményekig. Akár együttesen a kettőt egyszerre is alkalmazhatjuk, mert a SEO hosszútávon olcsóbb, hiszen nem kell külön minden klikkelésért fizetnünk a Google-nak.

  1.  Tartalom: Az informatív és értékes tartalom segít abban, hogy a látogatók hosszabb ideig tartózkodjanak az oldalon és visszatérjenek. Az keresések nagy része informatív keresés és ezek hatékonysága az utóbbi időben visszaesett és helyette például a webshopokat kezdte előre sorolni a Google. Ez egy másik kategória, mert ez esetben nem újabb infóra van szükség általában, hanem egy konkrét termékre, mely keresési szándék sok esetben vásárlással zárul. Ezért szükséges máshogy megközelíteni a honlap felépítését technikailag is és vevőszerzést illetően is.

 

  1. Biztonság és karbantartás: A weboldalnak megfelelő védelemmel kell rendelkeznie az adatvédelem terén is. Ezt ma már szigorú jogszabályok írják elő. Emellett a gyakori cyber támadások miatt ez igaz a honlapok védelmét illetően. Főleg egy nyílt forráskodú (értsd, bárki beláthat a motorháztető alá) WordPress honlap esetén.

 

Ezek csak néhány fontos tényező a weboldal készítése során. Fontos, hogy alaposan tervezzük meg az oldalt, és folyamatosan figyeljük a fejlesztési lehetőségeket és a felhasználói visszajelzéseket.

Keresztes Attila

KKV számára épít csapatunk, komplexen, testre szabott WordPress alapú, tovább fejlesztett honlapot/webshopot garanciával. Fontos, hogy ezek ne csak szépek legyenek, hanem folyamatos bevételt is biztosítsanak.  Jómagam ezt a folyamatot segítem elő a megfelelő kommunikáció, határidők betartása és minőség megteremtésével. PR szakon diplomáztam és 2005 óta rengeteg céget tettünk sikeressé.

Related Posts
WebgrafikaMesterséges intelligencia robot