Mi az a Google Adwords (Ads) és hogyan épül fel?
Mielőtt az AdWords kampánykezelésről beszélnénk, tisztázzuk, hogy mi az a Google Ads (régi nevén AdWords) és hogyan épül fel maga a kampány. A Google keresőt használva, ha valamire rákeresünk vannak organikus (természetes) és fizetős találatok. A SEO (keresőoptimalizálás) foglalkozik azzal, hogy a természetes találatokba egyre előrébb kerüljünk. A keresőhirdetés (SEA) pedig azzal, hogy a fizetett hirdetések között szerepeljünk a legjobb helyen, minél költségkímélőbb módon. A Google hirdetések kapcsán nemcsak:
- adott kulcsszóra, hanem
- a Gmail fiókban,
- YouTube-on, vagy
- más honlapokon képes hirdetés gyanánt banner-ként (display hálózatok),
- Android applikációban, illetve
- shopping rendszerben is megjelenhetünk (főleg webshopok részére javasolt).
Legfontosabb kérdések a Google hirdetés árak kapcsán
- Hogyan épülnek fel az árak és mit takarnak pontosan?
- 1. Meglévő kampány fejlesztése vagy új létrehozása során szükség van kulcsszókutatásra (amire a keresőben rákeresve megtalálnak minket). Ezen kívül hirdetések elkészítésére (Google hirdetések) és érkező oldalra (landing page) a különféle kulcsszavaknak megfelelően. Ezeknek általában egyszeri 50-60 e Ft-tól több százezer forintos költségük van. Ez sok mindentől függ, például a termék / szolgáltatás mennyiségétől.
- 2. A folyamatos AdWords kezelés (Google Ads) általában havonta 24 e Ft-tól szintén több százezer forintba kerülhet.
- 3. A Google hirdetések árát pedig nem megjelenés (vannak kivételek), hanem kattintás alapján kell megfizetni a Google-nak, ami szintén szolgáltatás / termék függő. Általában minimum 1-2 e Ft naponta.
- Mennyi pénzt érdemes havonta kampányra költeni?
Meg kell határozni a célt és ahhoz mérten megállapítani az összeget. Idővel pontosan látható mennyibe kerül egy ügyfél megszerzése. Ezáltal befektetéssé válik, hiszen látni fogod, hogy Y pénzből például Y x 5 bevételed származik.