A legolcsóbb a legdrágább…
Ha valaki 40-60 e Ft-ért készít honlapokat, akkor érdemes végiggondolni, hogy ahhoz, hogy egy átlag fizetést biztosíthasson, havi 5-10 honlapot kell elkészítenie. Ebben nincs benne a marketing költség, pedig ilyen sok megrendelés esetén jut belőle bőven. Ha igényes, valóban keresőoptimalizált honlapban gondolkodunk, azt nem lehet pár óra alatt elkészíteni.
Érdemes komplexen egy céget megbízni, aki ad garanciát is és teljeskörűen nemcsak elkészíti a honlapodat, hanem be is reklámozza. Ma már ugyanis egy honlap önmagában semmit sem jelent. Nem fogják megtalálni, mert több milliárd van belőlük.
A honlap elkészítésével nincs vége a munkának. Folyamatosan frissíteni kell a tartalmakat és optimalizálni. Ez egy állandó munka, és egyre kiélezettebb a verseny, ahogy az e-kereskedelemben is egyre többen vannak. A koronavírus óta is folyamatosan növekszik ez a forgalom.
Mindenhez értek, avagy „olcsóért azonnalra!”
Ennek a 2010-ben készült parodista videómnak már búcsút intettem, mert elszállt felette az idő, de sokat nevettünk rajta és elég sokan osztották meg.
Tehát, olcsó húsnak (sokszor), már leve sincs és megrohad az étel többi összetevője is miatta
Nemrég hallottam, hogy egy cég szeretett volna fejleszteni, korszerűsíteni honlapján, hogy legyen rajta intelligens kereső funkció, bonyolultabb chatbot és fontos szempont volt, hogy hozzá lehessen szólni a különféle cikkekhez. Illetve egy hírlevél küldő programot is rendelt az illető (hírlevél sablonokkal, hírlevelekkel), hogy online is tudjon kommunikálni ügyfeleivel a közösségi média beiktatása nélkül.
Azonban a legkedvezőbb árajánlatot fogadta el, és nem tisztázták részletesen előre a különféle opciókat megfelelő módon. Nagy hiba.
Az online adatbázisok – lásd háttérben futó információk bekérése például feliratkozásnál -, nem lett elkészítve. Pedig az ügyfél azt hitte, hogy az is benne van az árban. Ez elég sok bosszankodást, felesleges idő, energia és pénz kidobást eredményezhet.
Az sem lett tisztázva ez alapján, hogy ahhoz, hogy a honlap hátterében legyen adatbázis, az fejlesztési és nem grafikai feladat. Értsd, háttérben fut egy program, ami gyűjti a feliratkozók adatait. Nem mesterséges intelligencia, és hőtérképes marketing eszközökről van szó. Csak egy egyszerű adatbázisról, például árajánlatkérésről.
A lényeg, hogy a szerveren nem volt futtatható a program, és nem állt rendelkezésre olyan bővítmény (plugin) amivel az egyes sajátságos kívánalmak kivitelezhetőek lettek volna a funkcionalitás terén.
Persze ezekre van megoldás, ha a webfejlesztők, programozók ténylegesen meg akarják oldani a problémákat, de ezeket előre pontosan tisztázni kell.
Jobb, ha előbb baltát élezünk és utána vágunk vele fát. A programok ráadásul nem felhasználóbarát módon voltak elérhetőek, az ügyfél megkapta a kész anyagokat, melyeket neki kellett volna összeraknia a rendszerben, de ő érthető módon nem tudta ezt megtenni.
Később a hírlevél rendszerek megsértették a spam törvényeket, így úgynevezett RBL listára kerültek, és nem tudtak hirtelen kommunikálni (tömegesen) ügyfeleikkel. Ez nagyon rossz reklám a cég számára.