Miért érdemes e-mail marketingben gondolkodnunk?
- Az emberek nagy része használ e-mail-t.
- A szoftveren és üzemeltetésén kívül teljesen ingyenesen működtethető (nem kell minden egyes klikkelés, azaz user látogatása esetén fizetnünk).
- Pontosan mérhető minden (a befektetés hatékonysága, fejleszthetősége lekövethető, javítható).
- Előszűrt listára mennek ki a reklámüzenetek, így jó konverziót is könnyebben tudunk elérni (önszántukból, ráutaló magatartással iratkoztak fel az emberek a listánkra).
- A feliratkozó érdeklődik irántunk/ témánk iránt, mely a többi reklámról általában nem mondható el.
- Önálló marketing elemként és kiegészítésként is kiválóan működik.
- Azonnali reakcióra számíthatunk a CTA gomboknak köszönhetően.
- A/B teszttel precízen optimalizálható.
- Magas megtérülésre számíthatunk.
- Automatizálható.
- Testre szabható.
A e-mail marketing technikai része, hogy meg is kapják a levelet, amit írsz
Érdemes profi szoftverben gondolkodni. 2005-ben saját fejlesztéssel dolgoztunk, aztán magyar és más szoftvereket teszteltünk. Meghatározó, hogy mennyire cizelláltan kell mérni a dolgokat, de már ingyenes megoldásokkal is el lehet indulni korlátozott felhasználóval. Ilyen megoldás lehet a MailChimp, de választhatjuk az ActiveCampaign vagy SalesAutopilot, alias SAPI (régi nevén MailMaster) is.
Ez utóbbi magyar (ennek kevés jelentősége van) és nagyobb, több ezres lista esetén kissé bonyolultabb eligazodni az admin felületen. Ennek ellenére mind a három ESP (Email Service Provider) profi megoldás lehet, és ezenkívül is vannak jó megoldások. Általában a külföldi szoftverek kidolgozottabbak és olcsóbbak.
A MailChimp-ről érdemes tudni, hogy kevesebb lehetőséggel rendelkezik. Ha a levelek kiküldése mellett fontos, hogy például viselkedésalapú, automatikus e-mail megoldásokban gondolkodj, akkor ez kevés lesz egy idő után. Viszont olcsó, gyors és egyszerű. Léteznek olyan szoftverek is, amik inkább a lead generálásra fektetik a hangsúlyt és nem az automatizált levélkiküldésre. Lényeges, hogy ezek a szoftverek kompatibilisek legyenek például a WordPress honlapoddal.
A viselkedésalapú beállításokhoz általában egy kódrészletet kell a honlapodon elhelyezni, és az ESP méri a reakciót. Ez alapján is szegmentált módon küld ki mindenkinek megfelelő tartalmú leveleket. Ezután beállíthatod, hogy például bizonyos viselkedésre adhass pontot a feliratkozónak, például:
- levél megnyitása,
- átkattintás,
- x aloldal megtekintése, stb.
Ezután pontokhoz rendelheted, hogy pontosan mi történjen, ha eléri a bizonyos pontszámot az illető. Ez a lead scoring lényege. Beállítható az is, hogy mennyi várakozási idő után mit csináljon pontosan az ESP.
Az ActiveCampaign (AC) havidíjas, több csomaggal rendelkezik, és a fenti beállítások jól működnek rajta. Nagyon kedvező áron érhető el és jó megoldás lehet. Integrálható a népszerű számlázókkal, WooCommerce-szel fejlesztés nélkül. Tehát webshopoknak is ideális megoldás, és kosárelhagyás esetén is rendelkezik e-mail automatizmussal. Ráadásul már magyar nyelven is elérhető. Ingyenes próbát tehetsz 2 hétig, és ráér utána eldöntened, hogy megrendeled-e. Az automatizáció is könnyen beállítható.
Lényeges, hogy dedikált szerveren legyen a szoftver és ne ugyanott, ahol a honlap tartalma van. Ugyanis egyéb esetben felkerülhetsz olyan RBL listára (IP címed tiltásra kerül), mely során nemcsak az fordul elő, hogy nem kapják meg a hírleveledet, hanem a levelezéseddel is lehet probléma. Ezeknek a szervereknek az ára általában havi pár ezer forintba kerül.
Azt nem kell ecsetelnem, ha nem vagy körültekintő, akkor mi történik a márkáddal. Pont az ellenkezője annak, amit szeretnél.
Másrészről egy találó kép jó lehet. Hiszen a képi információt az agy azonnal feldolgozza, a szöveggel ellentétben. De csak azért, hogy legyen ott egy kép, inkább ne tegyük bele a levélbe. Mi az ami miatt nem biztos, hogy eljut a címzetthez a levelünk, és a Google vírusként tekinthet rá:
- nagyobb képek a levélben,
- gyanús linkek az üzenetben,
- különböző reply-to című levelek (ez azt jelenti, hogy x e-mail címről küldöd ki, de y e-mail címre érkezik meg, ha válaszolnak rá, mert például másik ember kezeli ezt a kommunikációt),
- csatolmányt tartalmazó levél,
- Gmail-ben (nem erre a célra van kitalálva) rendszeres, tömeges levélküldés,
- sok linket tartalmazó levelek,
- erősen reklámcélú levelek. (Vásárold meg most!)
Ha sok ezer ember van a listán és nem akarod, hogy a levélre válaszolva írjanak Neked, akkor a no-reply cím megfelelő lehet. Gyakorlatilag bármilyen e-mail címet meg tudsz adni. És ez meg is változtatható. Így bizonyos értelemben akár tiszta lappal is tudod folytatni az e-mail marketinget, bár a szerver IP címe elég meghatározó.
Emiatt az is előfordulhat, hogy osztott szerveren hosztolva, ha a szomszédod hibázik, akkor az érintheti a Te levelezésedet és honlapodat is. Ezért is javasoltam a dedikált szerver használatát akár a honlapod esetében is. De a legjobb, ha a feladó neve, e-mail címe nem változik, és feliratkozásnál kéred, hogy tegyék bele a megbízható címzettek listájába.
Emellett meghatározó az is, hogy a tartalom hogyan töltődik be például a telefonon. Tipikus hiba, mikor egy étterem profi képeket tölt fel a weblapjára, vagy a hírlevelében, ami nagyon rosszul tördelődik, még akkor is, ha azt hiszi, hogy az reszponzív (minden eszközön megfelelő megjelenést biztosít). Senki nem fog ide-oda görgetni, más eszközre váltani csak azért, mert nem lett tesztelve a hírlevél. Ezért a HTML megoldás jobban segíthet, mintha csak egy képet beillesztünk az oldalon vagy a hírlevélben…
A grafikai megjelenés és a szöveg kapcsán ez legyen a vezérfonal
A fent linkelt szoftverek rendelkeznek profi grafikai sablonnal, melyek megfelelően szoktak működni desktopon, mobilon és tableten is. Legyen letisztult, arculatba illő a hírlevél. Kiküldés előtt mindig teszteljünk. Ne használjunk:
- túl nagy felbontású,
- ossz minőségű képeket,
- szétesett szerkezetű levelet,
- több színű linkeket.
- Túl hosszú szöveget, mely megjelenése is előnytelenül fest, így nem lesz kedve a user-nek nekikezdeni a hosszú, több oldalas levél elolvasásához (inkább navigáljuk a weboldalunkra, hosszabb közlendő esetén).
- Tagolatlan szövegrészeket (pár soronként használjunk sortávolságot, ábrákat, videót, képet, stb., hogy könnyen emészthető legyen).
- Logónkat is helyezzük el a hírlevélben, a letisztult egységes arculat jegyében, mely erősíti a brand-et.
- Elköszönve, jelenítsük meg nevünket, lényegre törő bemutatkozással a levél végén (főleg, ha ismeretlenek vagyunk a user számára).
A best practice eDM design jellemzői
- Hatásos tárgy üzenet.
- Figyelemfelkeltő fejléc.
- E-mail cím tartalmazza a márkát.
- Tömörségre való törekvés.
- Személyre szabott e-mail.
- Tudatos elrendezés.
- Egyedi vizuális tartalom.
- Hangulatjelek (emoji) használata (akár a tárgyban is).
A e-mail marketing és GDPR kompatibilitás
Ha nem szeretnél bírságot és haragvó leendő ügyfeleket, akik azonnal megutálják a márkádat, akkor figyeld a GDPR és egyéb jogszabályok rendelkezéseit. Csak annak írj, aki kifejezetten megkért erre. Ne használj olyan listákat, amik nem ez alapján készültek. Ez sérti a jogszabályokat. Fontos, hogy az általad kiküldött e-mail alján meglegyenek az elérhetőségeid (postacím is) és leiratkozás, adatmódosítás, stb. infó.
Derüljön ki, hogy miért kapta a levelet (ugyanis rossz címre is kiküldésre kerülhetett, ha elgépelte a user véletlenül az e-mail címét), amit Neked kell bizonyítanod adatvédelmi incidens esetén. Az adatvédelmi incidens során mások személyes adatai kiszivárogtak Nálad. Ha ez bekövetkezik, 48 órán belül jelentened kell.
Emellett a leiratkozás tényéről is kell emlékeztető e-mailt küldened, és feliratkozásnál meg kell győződnöd róla, hogy tényleg övé-e az adott e-mail cím. Ezt például e-mail megerősítéssel könnyedén megteheted, mely viszont rontja a feliratkozás konverziós értékét.
A e-mail marketing fajtái közül néhány
Fontos, hogy először az online marketingterv alapján végiggondold, hogy mi a szerepe az e-mail marketing stratégiádnak. Sok esetben nem szabad egyből értékesíteni. Először kiépítve egy hiteles márkát, szakértőként az érdeklődőkkel vesszük fel a kapcsolatot. Ehhez minőségi tartalmat biztosítunk, mely fejében megkapjuk az illető nevét és e-mail címét, hogy el tudjuk érni az illetőt. Az e-marketing fajtái ez alapján lehet:
- Hírlevél feliratkozás.
- Blog értesítő.
- Csali (ingyenes) anyag letöltése (tanulmány, videó egy előadásról vagy videó sorozat, e-book, pdf).
- Fizetett szoftver/egyéb szolgáltatás próba verziójának kipróbálása.
- Termékminta, kóstoló kereskedelmi cégek részére.
- Promóciók, hűségprogramok, akár azonnali 15% kedvezmény, stb.
- Tippek, ügyfélgondozás.
- Regisztráltak számára elérhető szakcikkek, vagy folytatása az adott cikknek.
Ezeket a csoportokat mindenképpen különítsd el egymástól
- Újonnan érkező feliratkozók.
- Régebbi feliratkozók, akik még nem vásároltak, de olvassák a leveleidet.
- User-ek, akik még nem vásároltak, akik közömbösek (nem nyitják meg a leveleidet).
- Egyszer vásárolt ügyfelek.
- Ügyfelek, akik rendszeresen vásárolnak (nyilván másként határozzuk meg az egytermékes webshop esetén, ahol nincs más például upsell ajánlat).
- Üzleti partnerek.
Nem feltétlen kell túlságosan szétszedni a listádat a kezelhetetlenségig. Ha kevés a forgalom, akkor szintén felesleges ezzel kezdeni a munkát. Meg kell vizsgálni, hogy hol van a probléma az e-mail marketingben. Ez a felismerés is szülhet más szempontú szegmentálási lehetőséget, mert az elmélet nem mindig azonos a gyakorlattal.
A e-mail marketingben a „tárgy” mezővel indul minden
Meghatározó, hogy milyen mail címen és tárgy szöveggel operálsz. Hiszen ezt látja először a user. Ez adja el az e-mail szövegét. Ha rossz, törlik, ha kevésbé rossz archiválják, de ez nem biztos, hogy jobb megoldás Neked. A leges legrosszabb, hogy spam-nek jelölik. Természetesen a hírlevél szó használata nem túl szerencsés. De ha annyi hír venne minket körbe, mint amennyi arany, akkor biztos nagyon jól működne.
A nemzetközi mérések alapján a tárgy átlagosan akkor a leghatékonyabb, ha 40-42 karakterből áll. Ez nagyjából hét szót jelent összesen. Ez alapján tudod megírni ezt a sort:
- Időhöz kötöd az ajánlatot. (Ma éjfélig tart az akció / Ezt azonnal látnod kell)
- Megszólítás. (Péter, ezt Neked készítettük el)
- Konkrét ajánlat. (30% kedvezmény)
- Kíváncsiságra alapozott. (Reklámpszichológusok, így befolyásolnak Téged észrevétlenül)
- Félelemre alapozott. (János beteg lett, mert nem tudta ezt)
Emellett fontos megemlíteni, ha a tartalomban túlsúlyban van az értékesítés a hasznos infóval ellentétben, akkor idővel senki nem marad a listánkon.
A megszólítás és sallang kerülése
Szólítsd a nevén az illetőt és iparágfüggő a dolog, de lehetőleg térj a lényegre. Ne húzd az időt és csak akkor írj, ha van értékes infód (az ügyfeled szemszögéből nézve). A szövegben legyen CTA a végén és érdemes elköszönnöd a levél alján, ahol 1-2 mondatban bemutatkozhatsz. Ezzel erősítve a márkádat.
Ez nem más, mint az:
- érdeklődőből ügyfelet konvertálni és
- az ügyfeleknek újra értékesíteni,
- akciókról, promóciókról írni,
- ügyfél számára hírértékű dolgokat, közelgő eseményeket megemlíteni,
- új termékek, szolgáltatások hírközlése.
Ez úgy történik meg, hogy egyre jobban megismernek Téged, illetve a szolgáltatásodat / termékedet, és ha hiteles vagy, akkor ezzel párhuzamosan nő a bizalom is. Az inbound marketing megoldás lényege, hogy először adunk valami értéket díjmentesen, és bízunk benne, hogy idővel hajlandóak lesznek fizetni is az ügyfelek, hogy még többet adhassunk nekik. Így mindenki jól jár.
Milyen gyakran küldjünk ki e-mailt?
Iparágfüggő, de ha nincs kampány időszak, akkor heti maximum 1-2 levelet küldjünk ki. Akik nem nyitották meg a levelet, két nap múlva újra kiküldheted nekik ugyanazt. Ezt esetleg még egyszer megismételheted, szintén két nappal később. Ezzel természetes módon tisztulhat a listád és nagyobb számú konverziót tudsz elérni.
Hogyan legyünk hatékonyak?
Szegmentálj. Ha több átfogó témád van, akkor csakis egy buyer personára szűkítsd le az e-mail marketingedet. Teljes mértékben érezze azt a user, hogy pontosan neki lett megírva a tartalom, amire nagy szüksége van. Emellett különítsd el a szoftvered segítségével a feliratkozókat, vevőket, hűséges vevőket stb. egymástól.
Ahhoz, hogy jól tudj szegmentálni, a lehető legtöbb infóra van szükséged a user-t illetően. Ezeket az adatokat idővel is bővítheted. Például egy újabb ingyenes anyaghoz újabb adatokat, illetve információt kérsz el automatizálva, miután már korábban megadta a nevét és az e-mail címét.
Ha már egy hónapja a listádon van, de nem vásárolt (még), akkor beállíthatsz egy automatikus kupon kiküldést, melyben adsz például 20% kedvezményt. Emellett néha érdemes megtisztítani a listát egy-egy erősebb hangvételű levéllel. Az is megoldás, hogy például, aki hetek óta egy leveledet sem nyitotta meg, annak részére beállítod a rendszert, hogy kiküldjön egy leiratkozási lehetőséget tartalmazó e-mailt. Nem sok értelme van több tízezres listával dolgozni és hetente írni, ha nem nagyon vásárolnak róla a feliratkozott emberek.
Az időzítés kapcsán sok elmélet és kutatás van. Az egyik szerint ekkor, a másik szerint akkor érdemes kiküldened az e-mailt. De egyrészt ez iparágfüggő, másrészt pedig ma már beállíthatod a hírlevélküldő szoftveren, hogy mindenkinek egyedileg akkor küldje ki az e-mailt, amikor gyakrabban szokta azokat elolvasni. Így a legjobb konverziót könnyebben el tudjuk érni.
Spam-elésen, és különféle listák vásárlásán ne is gondolkozzunk. Csak minőségi tartalomban gondolkozz, mely valóban hasznos az ügyfeleid számára. Jó megoldás lehet a welcome e-mail használata. Ha kevesen iratkoznak fel és van erőforrásod rá, és igazán egyedivé, minőségivé szeretnéd tenni a dolgot, akkor egy alap sablon szöveget, akár – e-mail cím alapján utánanézve a feliratkozónak a Sales Navigator Chrome (frissítés: 2022 tavaszától a Chrome-on belül nem elérhető) bővítmény segítségével -, megírhatod ez alapján:
- Üdvözöld az illetőt.
- Legyen bemutatkozás rész.
- Jelezd, hogy milyen gyakran küldesz neki levelet a jövőben.
- Konkrét kérdésekkel elindíthatsz egy párbeszédet is.
- Rövid ismertető arról, hogy mire számíthat.
- További lehetőség, cselekvésre buzdító rész is lehet a levél alján.
- De ne legyen túlsúlyban a vásárlásra történő ösztönzés a hasznos tartalomhoz viszonyítva a későbbiekben sem.
- Felajánlhatod a segítségedet az e-mailre válaszolva (ezáltal új információhoz juthatsz róla és így jobban szolgálhatod őt).
- Belinkelheted a legnépszerűbb tartalmaidat.
Nézzünk egyéb hasznos megoldásokat. Az ismétlési trükk lényege, hogy mikor kiküldesz egy levelet, akkor elképzelhető, hogy 70-80% nem nyitotta meg a levelet. Talán épp rosszkor ment ki az e-mail, vagy spam-be, promotions mappába került, stb. Ilyenkor érdemes egy másik tárgyú szöveggel újra kiküldeni ugyanazt a levelet pár nappal később. Ugyanis mivel nem lett megnyitva, így nem is fogják észrevenni, hogy ismét ugyanazt a levelet küldöd el nekik.
Mit érdemes mérned pontosan?
A legfontosabb mérned azt, hogy a kiküldött levelekből mekkora a megnyitási százalék (open rate) és a klikkelés (click to open rate, azaz CTOR) százaléka. Ezen kívül számtalan dolgot mérhetünk még, de ezek a legfontosabbak. A fent írt példákkal, trükkökkel pár perc munkával jelenősen feljavítható ez a szám. Folyamatosan mérj és javítsd a leveleidet, és amit lehet automatizálj.
Itt is külön elemként kell górcső alá vennünk a folyamatot. Hányan nyitották meg a levelet? Ebből hányan klikkeltek a CTA gombra? Ebből hányan vásároltak? Meg kell nézni, hogy melyik lépcsőfokig jutottak el, és hol van a folyamat elakadva. Mit kell fejlesztenünk, hogy még hatékonyabbak legyünk? Ezeket összeírva, összehasonlítva tudod csak hatékonyan elemezni és ezáltal fejlődni.
Ha például sokan megnyitották a levelet, de kevesen klikkeltek az azt jelenti, hogy a tárgy jó volt. Esetleg friss a lista. De a tartalommal, ajánlattal, dizájnnal gond lehetett, mert nem kattintottak a levélben lévő linkre. Az is lehet, hogy kimaradt a link, vagy nem volt elég feltűnő és nem találták meg. Soha ne csak az értékesítési adatokat, azaz a folyamat utolsó lépését nézd. Hanem komplexen az egész folyamatot.
Csináljunk A/B tesztet és a jól teljesítő kampányokat használjuk, automatizáljuk. A teszteknél érdemes csak egy paramétert megváltoztatni, hogy pontosan lássuk melyik elem működik / nem működik. A professzionális e-mail hírlevélküldő szoftverek egyre könnyebben kezelhetőek és egyre több minden mérhető általuk. Ehhez természetesen a megfelelő landing oldalt is el kell készítened, de ez egy másik téma.
Sosem szabad úgy értékesíteni, hogy kiküldesz egy e-mailt egy új termékről / szolgáltatásról. Először „étvágyat” kell teremteni. Ez azt jelenti, hogy beharangozod, hogy most készülsz egy új dolog elkészítésével. Felkelted az érdeklődést. Lehet erről később újra írni, bevonni az ügyfeleket vagy nyereményjátékot csinálni. Aki legjobban eltalálja például az új termék árát, az ajándékba kap egyet.
Ezután időhöz kötve meg jelenik a termék, melyet követhet újabb emlékeztető. Ezután pedig meg lehet említeni, hogy aki nem reagált az lemaradt a termék megjelenéséhez tartozó akcióról. Az azonban fontos, hogy tartsuk be a szavunkat és az akció addig tartson, amíg megígértük. Ha szeretnénk, hogy komolyan vegyenek minket a későbbiek folyamán is.
A lista méreténél fontosabb a…
A lista minősége. És ne lepődj meg, ha a feliratkozók nagy része meg sem nyitja a levelet. Ez természetes. Egyre több cég, egyre nagyobb zajt okoz a különféle marketing kommunikációs csatornákon. És ne feledjük el, hogy az e-mail kiküldése ingyenes, így sokan próbálkoznak vele több vagy sok esetben kevesebb sikerrel. És a konverzió is ezáltal egyre csökken.
És hiába van előszűrt listád, egyedi feliratkozókkal, ha hónapokig, évekig nem kommunikálsz velük. Azóta lehet, hogy az e-mail címük is megváltozott. Ezért is van lehetőség a hírlevélküldő szoftverrel a visszapattanó e-mail címeket is szűrnöd, mely a statisztikát is rontja.
Jó számnak mondható, ha rendszeresen 30-40% megnyitja leveleidet, de ez sok mindentől függ. A nemzetközi átlag 17-18% a levelek megnyitása tekintetében, de ez évről évre változik. Maga a levél átkattintási arány nemzetközi átlaga 14-15%, melyet az összes kiküldött levélre vonatkoztatjuk. Tehát 100 kiküldött levélből 14-15 ember kattint átlagosan a levélben szereplő linkre. Ha sikerül a 20%-ot elérned, az elég jónak számít. Persze ez is iparágfüggő.
A leiratkozás átlagosnak mondható ezer ember esetén egy jóembert illetően (0, 1%). Ez azért könnyen elérheti a normális 1%-ot, ami attól is függ, hogy milyen gyakran írsz. Emiatt kár ritkábban írni. Nem baj, ha tisztul a listád. Ha gond van a levelekkel, akkor azt szokták jelezni e-mailen. De mindig vedd figyelembe, hogy ki és milyen szándékkal iratkozik le. Ne egy ember alapján hozz döntést.
Kiszámolhatod azt is, hogy mennyibe kerül egy új lead megszerzése. Például Facebook vagy Google Ads kampány kezelési árakat összehasonlíthatod a content marketing árakkal. Ez azt jelenti, hogy például a 40 Ft-os kattintási árakból konvertáló feliratkozókat összehasonlítod azzal, hogy hány blog posztot kell írnod ahhoz, hogy ugyanezeket az embereket elérd. Például 40 Ft/kattintásból, minden 10. ember feliratkozik az 400 Ft-ba kerül / lead (érdeklődő).
Ha a számtani közepet vesszük alapul és a lineáris értékeket, akkor hány posztot kell írnod ahhoz, hogy például 100 ember feliratkozzon? Ez alapján összehasonlítható a kettő és ne feledd, hogy az újbóli eléréshez már nem kell fizetned, ha megfelelő e-mail marketinget használsz. A számítás azért nem pontos, mert minél több tartalmat írsz, annál nagyobb lesz a webforgalmad, és ezáltal nő a feliratkozók száma is, ami idővel állandó jelleggel, folyamatosan megtörténik.
Az e-mail marketing márkaépítési ereje
Ma már csak hasznos, igényes tartalmakat érdemes írnod. Ha például SEO segítségével a legköltségkímélőbb módon próbálod elérni az ügyfeleket a content marketing és a SEO cikkírás segítségével, akkor e-mailen kiküldheted a cikk értesítéseket. Ezzel építve a márkádat.
Ezáltal nem kell túl sokat agyalnod azon, hogy mi legyen az e-mail marketing alapja. Ingyenes előadás az e-mail marketingről a Google Magyarország Digital Workshopjában érhető el a témában. Ez előzetes regisztrációhoz kötött.
- Saját e-mail listával dolgozz, mely megfelel a jogszabályoknak. Ez azt jelenti, hogy tevőleges magatartással (nem automatikusan) került fel rá a user, aki külön kérte, hogy hírlevelet kapjon Tőled.
- Csak igényes tartalmakban gondolkozz, mind tartalmi, mind technikai értelemben. Olyan tartalom, mely valóban érdekes lehet a (leendő) ügyfeled számára.
- Szegmentáld a célcsoportot. Legyen elég, de ne túl szűk a témaválasztás, hogy találva érezzék magukat.
- Ha bonyolultabb, kifinomultabb rendszerre van szükséged, akkor és az általuk tanúsított viselkedés alapján is, élj a szegmentálás lehetőségével.
- Profi hírlevélküldő szoftvert használj (ESP). Felejtsd el az Outlook és Gmail rendszerét erre a célra, azok nem erre lettek kitalálva. Ha az egyszerűbb megoldás is működik, akkor van ingyenes megoldás (MailChimp), ami 2000 felhasználóig ingyenes. Ha a részletes viselkedés alapú szegmentálás a cél, akkor többféle csomagban, de már 500 feliratkozóig, 9 dollár/hó elérhető az Active Campaign, mely 14 napig ingyenesen kipróbálható.
- Tervezd meg előre a hírleveleket a témák kapcsán. Határozd meg, hogy kinek mire lesz pontosan szüksége a szegmentált lista alapján (lead nurturing). Készítsd el ez alapján az e-maileket és időzítsd azokat. Mert elképzelhető, hogy adott időpontban nem érsz rá.
- 1-2-nél több e-mailt hetente ne küldj ki. Kivétel az e-mail marketingben a kampányidőszak.
- A leveleket 2 naponta 2x kiküldheted, annak, aki nem olvasta el a levelet.
- Mérj mindent és hasonlítsd össze a konverziót. Ez alapján optimalizálj és automatizálj, amit csak tudsz.
Ui.: A kutatások alapján másik érdekesség, hogy az utóiratot nagyon gyakran elolvassák az emberek, így érdeme használnod ezt a lehetőséget is.