Miért van szükség online marketing stratégiára?
Lehet bármilyen szép, csillogó honlapod, online marketing nélkül senki nem fog Tőled vásárolni. Emellett hiába szuper a szolgáltatásod / terméked, ha senkihez nem jut el a sok milliárd honlap közül a marketing üzeneted. A múlt században elsősorban újságokban, plakátokon, TV-ben, rádió reklámokon keresztül reklámoztunk, de ma már a növekvő e-kereskedelem és digitális marketing korában ez megváltozott. A KKV saját honlap nélkül nehezen boldogul.
Ha a sikeres online marketing rövid összefoglalására van kíváncsi, akkor olvasd el ezt a cikket. A konkrét marketingterv elkészítéséhez itt találsz információt, lásd konkrét marketingtervezés. Sajnos a szakma felhígult, így gyakran előfordul, hogy egy csalódott ügyfél rossz szájízzel kér segítséget.
2022-es marketing trendek
2022-re azt jósolták, hogy a videók még nagyobb teret hódítanak. Azt pedig mi is tapasztaljuk, hogy sokszor, a leendő ügyfelek célja az, hogy minél hamarabb, minél több pénzt keressenek. De nincs marketingtervük, nem a téma szakértői, amit képviselnek, ugyanakkor a honlapot szeretnék ha megcsinálnánk és a szöveget megírnánk és persze, ha már itt vagyunk, reklámozzuk is be azt (ha van a termékre igény, ha nincs).
Tervezésre, mérésre, és sok józan észre van szükség. Ha pedig rossz terméket/szolgáltatást választasz, akkor nem véd meg a marketing. Emellett lényeges szempont az is, hogy megfelelő kapcsolatot ápoljunk az ügyfelekkel és a pandémia hatására megnövekedett online forgalomban az impulzus alapú, akár elhamarkodott vásárlásokat elkülönítsük a stabil, megfontolt hosszútávú együttműködéstől.
2022-ben tovább szigorodik a marketing alapú követések jogköre, így egyre kevesebb dolgot fogunk látni a jövőben az ügyfelek tevékenységét illetően. Ez a remarketingbe (célzott hirdetés megjelenése korábbi látogatóknak) alaposan bekavar és azt hozza magával, hogy ugyanúgy bombázni fognak hirdetésekkel, de azok nem lesznek személyre szabottak. Ez ráadásul többlet marketing költségből lesz megvalósítható.
2022-ben egyre népszerűbbek a rövid videók, lásd fiatalok körében a TikTok. Immár a beszélgetés a fontos (amiben Te is részt vehetsz) és nem pedig az, hogy csak Rólad beszéljenek. Emellett a történetmesélés is nagyon népszerű. Ezáltal hiába hosszabb a reklám, valahogy általában rabul ejti az embereket.
Az online marketing alapok és eszközök áttekintése
A legfontosabb kérdések röviden: kinek? mit? hol? és hogyan? fogsz értékesíteni. Fel kell mérned a keresletet és kínálatot, hogy egyáltalán van-e értelme foglalkoznod az adott termékkel / szolgáltatással.
Mi a különbség az online és a digitális marketing között?
Az online marketing alatt az interneten keresztül történő marketing tevékenységet értjük, ami lehet:
- weboldal marketing,
- fizetett hirdetések (például Google Ads és Facebook),
- keresőoptimalizálás (SEO), amikor természetes módon kerülsz előre a keresések alkalmával,
- közösségi marketing,
- e-mail marketing,
- content (tartalom) marketing, lásd tartalomgyártás,
- videómarketing,
- közösségi marketing, stb.
A digitális marketing jelentése, hogy az adott terméket vagy szolgáltatást digitális csatornákon keresztül értékesítjük. Ezek lehetnek a fenti felsorolásban lévők, de ezen kívül offline csatornák is szóba jöhetnek, például:
- rádió,
- TV,
- SMS,
- hirdetőtábla, stb.
A brand építést nem szabad a közvetlen, azonnali értékesítéssel összekeverni. És sok esetben először lead (érdeklődő) gyűjtése a cél, átterelése a saját kommunikációs csatornánkra és csak ezután értékesítünk neki. Nem kérjük meg a választottunk kezét az első randevún, hiszen az emberek nagy része nem vásárolni, hanem informálódni megy fel a netre.
Egy Google Ads (Adwords) hirdetéssel átterelhetjük a weblapunkra, és utána már ingyenesen el tudjuk érni példának okáért e-mail marketing segítségével.