5. Tisztázzátok előre a korrektúrafordulók számát, és a forrásfájlokat is kérd el
Ez főleg grafikai megrendelésnél fontos, hogy később tovább tudd fejlesztetni az adott látványtervet. Ha azonban évekkel később nem lesz meg a forrásfájl, akkor újra kell csináltatnod az egészet az elejétől kezdve, ami rengeteg többletmunkába és pénzbe kerülhet.
6. Ne vessz el a részletekben
Fontos, hogy pontosan képben legyél, és több árajánlatot bekérj. Már ebből a kommunikációból is sok minden leszűrhető, de ne landoljunk a ló másik oldalán. Az online marketing folyamat egy összetett dolog, aminek csak az egyik eleme a honlap. Sok minden másra is tartogatni kell az energiát és időt.
Legyen konkrét online marketingterved és ez alapján készüljön el a honlapod. Ez alapján pontosan látni fogod mindig a következő lépést. Tudsz nagyobb és kisebb perspektívában gondolkodni. Gondolj bele milyen hamar orra buknál, ha mindig a távcső egyik, vagy másik felén keresztül néznéd a világot.
A prioritást illetően például a dizájn nem pótolhatja a tartalmat, hanem csak kiegészíti azt. Szép effektek miatt még senki sem fog Tőled bármit megrendelni, de azért fontos a felhasználói élmény. Az energia nagy részét a minőségi, releváns, kellő hosszúságú tartalomépítésre szánd.
Az emberek általában az elején nagyobb kedvvel, több pénzzel és lelkesedéssel rendelik meg a céges WordPress weboldal készítést, aztán könnyen feladhatják pár hónap alatt a dolgot, ha nincs konkrét eredmény.
Ehelyett érdemes kisebb, de folyamatos lángon kitartani és kísérletezve játszani, mely a marketing és egyéb kiadásainkra is vonatkozik. Emellett nem árt A, B, esetleg C tervben gondolkodni már a kezdetektől.
7. Az egyszerűségben gondolkozz
Legyen szép, letisztult a honlap, amit könnyen lehet kezelni. Működjenek megfelelően a funkciók rajta, és könnyen meg lehessen találni azt, amit keresünk. A kulcsszavakra írt tartalom tényleg arról szóljon, amire rákeresnek az emberek. Különben hátra fogja sorolni a Google a honlapodat.
8. A honlap elkészítése csak első lépés
Ezután folyamatosan mérni kell a dolgokat, és ez alapján javítani, optimalizálni. Ez nemcsak a keresőhirdetésekre (például Google Ads és Facebook) vonatkozik, hanem a keresőoptimalizálásra is. A tartalom folyamatosan bővül a content marketing miatt (tartalomírás). Fejlődik a piac, változik a trend. Emellett karban is kell tartani a honlapodat.
Maga a keresőoptimalizálás egy lassabb folyamat, de költségkímélőbb, mint a keresőhirdetések használata. Ez utóbbi azonban azonnal hozhat ügyfeleket számodra. Mind a két lehetőség jól tud működni, mert valahogy meg kell hogy találják a honlapodat. A legütősebb, ha mind a kettőben gondolkodsz. Marketing költségre pedig mindig vissza lehet forgatni a bevételből, hogy folyamatosan működjön a dolog, és legyen bevételed.
Ehhez azonban tudnunk kell, hogy mi a konkrét cél a kiadás és bevétel tekintetében. Van olyan ügyfelem, akinél folyamatosan fejlődünk, van, akinél elég a szinten tartás és létezik olyan ügyfél is, aki takaréklángon csak akkor kér segítséget, amikor a leginkább szükséges és amit tud megold saját magának.
Ha ismered már a rendszert, ezt nyugodtan átugorhatod. Egyébként három részt érdemes elkülöníteni e tekintetben.
1. Alapmotor (motorház)
A WordPress ingyenes, legnépszerűbb nyílt forráskódú rendszer, mely továbbfejleszthető és profi weboldal készíthető el akár blogolásra, webshopra, a honlapkészítő kisiparos segítségével.
Az alap ingyenes (így nem kell 0-ról kifizetni, hogy lefejlesszék a rendszert kimondottan nekünk), de a személyre szabás pénzbe kerül (lásd telepítés, magyarítás, szövegek, képek, elhelyezése, funkciók beállítása stb.).
2. Funkciók (egyéb kiegészítő alkatrészek)
Számtalan (ingyenes és fizetős) bővítménnyel rengeteg kész funkció bekapcsolható, így azokat sem kell lefejleszteni drága pénzért, hanem készen megkapjuk azokat is. Természetesen kiegészíthető, fejleszthető a rendszer, így gyakorlatilag szinte bármit meg lehet valósítani, és az ügyfél is tudja kezelni a honlapot, ha megtanulja azt.
Ha Word-ben könnyedén dolgoztál már, akkor a weblap tartalmának fejlesztése nem fog egy El Camino zarándokút kihívásával vetekedni.
Ez az alaprendszer, ehhez kell sablont (kinézetet) választanunk. Ezek is elérhetőek ingyenesen, de általában azok nem olyan profik, mint a fizetősek.
3. WordPress grafikai megjelenése (kinézet)
Két variáció van. Lehet egyedi tartalmat terveztetni grafikussal és site-builderrel összerakatni mindezt. A másik megoldás, hogy egy professzionális sablont (kb. Áfával 25 e Ft jelenleg) megvásárolunk és azt szabjuk személyre. Kapunk hozzá mintaoldalakat amiket átvariálhatunk (lásd, weboldal tartalma, megjelenése pl. színek, betűtípusok stb.).
Ehhez terveztethetünk logót grafikussal, és a színvilágot, struktúrát megváltoztatva egységes arculatot lehet kialakítani ez által a legköltségkímélőbb módon, mert rendelkezésre áll hozzá az alap és a support támogatása is.
Mi alapján állapítják meg a céges WordPress weboldal készítés árakat?
A WordPress elkészítésének ára attól függ, hogy konkrétan mire van szükségünk: egyszerű honlapra, blog oldalra, webshopra. Milyen funkciók kellenek pl. automatizált számlázás, bankkártyás fizetés, előfizetői rendszerhez beléptető felület, hírlevél szolgáltatás stb.
Ez esetben úgynevezett adatbázis is van a honlap mögött, azaz különféle adatokat is tárolni kell például ügyfél elérhetőségei, és ez alapján kell kiküldeni az üzeneteket. Ehhez újabb szoftverekre van szükség.
Nagyjából most a piacon minimum 100-200 e forint körül van egy átlagos WordPress weboldal ára. A webshopok jóval drágábbak 200-300 e Ft-tól kezdődnek, de ez sok minden függvénye.
Vannak előfizetői konstrukciók is, mikor fix összeget fizetsz havonta a honlapkészítőnek, vagy valamilyen csomagot választasz (webshopok esetén ez jó megoldás lehet), de ha évekig szeretnéd, hogy legyen honlapod, és ezt az összeget kiszámolod, hogy ez alapján mennyit kell fizetned, akkor lehet, hogy milliós költségről beszélünk.
Holott egyszeri költségen egy egyszerű oldal akár százezer alatti összegből is kivitelezhető. Tehát céges és egyéb weboldal készítés esetén ez óriási összeg lehet hosszú távon. Ráadásul elképzelhető, hogy függsz az adott cégtől, mert a weboldal tartalmát nem tudod máshova átvinni, esetleg nem is kapod meg, kötbérre szól a szerződés, stb.
A stb. most itt azt jelenti, hogy nézd meg a konkrét szerződést, gondold végig a te szemszögedből és ez alapján szerződj.
Mi az amit nem szoktak a weboldalkészítés árakba belekalkulálni?
Webjog
Ha egy üres fehér felület jelenik csak meg a honlapodon nulla szöveggel, akkor is szükség van Adatkezelési tájékoztatóra, lásd GDPR cikk. És ez csak a honlapra vonatkozik. Ha például offline üzleted van, és kamerát is használsz, akkor érdemes adatkezelési szakemberhez fordulnod.
Más jogszabályok is vannak, melyek a weboldalra vonatkoznak, amiről már írtam, és bírságcsökkentő hatása van, ha erre is figyelsz. Ezeket szintén figyelembe veszünk (ha kéri az ügyfél és ajánlunk jogi szakembert is), mikor weboldal árakat adunk meg céges weboldalkészítés kapcsán. Ezen kívül sokszor fontos az ÁSZF elkészítése is (kérésre ajánlunk megfelelő jogi szakembert). Sok bosszankodást és időt spórolhat meg Neked hosszú távon.
Tudom, hogy ez száraz téma és a Közlönyt sokan altató gyanánt olvassák el, de vicc ide vagy oda, ezek lényeges szempontok.
Online marketing és a SEO (keresőoptimalizálás)
Meghatározó az is, hogy online marketing, SEO szempontból épül-e fel a honlapod – mert plusz idő és pénz később ezeket beállítani -, és például kulcsszóra megírni a honlap szöveget. Mi a konkrét stratégia? Hogyan fogják a több milliárd honlap közül a Tiédet megtalálni az ügyfelek? És mi lesz pontosan ezután? Hogy működik a marketing után a sales folyamat?
Karbantartás, honlap feltörése elleni védelem
Folyamatosan frissíteni kell a WordPress honlapokat, melyeket egyre nagyobb előszeretettel törnek fel, ahogy a hangsúly átkerül a cyber térre: Feltört WordPress honlap vírusmentesítése és weboldal feltörés elleni beállítások
WordPress weboldalkészítés árak külön tételenként 4-5 cégtől? Biztos vagy benne, hogy ez tetszeni fog?
Ezt nagyon óvatosan érdemes kezelni, mert ilyenkor előfordulhat, hogy ezek a cégek nem tudnak jól együttműködni, időben elcsúsznak, kell hozzá egy projekt menedzser, és a felelősség kérdése is elcsúszik. Érdemes egy cégtől komplex árajánlatot kérni, hú mi pont ilyenek vagyunk.:)
Viccen kívül erre fontos figyelni. Nem szabad a részletekben elveszni és rögtön tökéletes rendszereket építeni, hanem először tesztelni kell, hogy az adott termék/szolgáltatás tényleg kelendő-e. Ha igen, akkor lehet automatizálni, hogy ne legyen pénzkidobás. Segítsünk Neked is tervezni ilyet?
Weboldalkészítés pénzért (a weboldalkészítés ára)
Az egyedi fejlesztésű honlapok jóval drágábbak, és ha nem valami nagyon speciális célra kell (például számlakészítő szoftverként fog üzemelni a weblapod), akkor nem biztos, hogy értelme van. Régen csak ilyenek voltak, de azóta már sokat változott a világ és felesleges a 0-ról minden egyes weblapot megcsinálni, helyette sablonokból is össze lehet rakni azokat.
Rengeteg dologtól függ a céges weboldalkészítés ára, de az egyedi fejlesztés esetén minimum 200-400 e Ft alatt nem fogjuk megúszni. Külön grafikai tervezésre és site-building-re is szükség van, ami sok plusz munka. Egy WordPress weboldal pedig már akár 100-200 e Ft-tól elérhető. Ráadásul bármilyen funkció lefejleszthető rajta.