Céges WordPress weboldal készítés pénzért? A 8 legfontosabb aranyszabály (2024)

Home / webfejlesztés / Céges WordPress weboldal készítés pénzért? A 8 legfontosabb aranyszabály (2024)

Részletesen leírom, hogy mik a legfontosabb szempontok ha honlap kapcsán szeretnél árajánlatot bekérni, és fontos, hogy az oldalad egyből pénzt is termeljen Neked. Ismertetem, hogy mi az a WordPress, és hogyan épülnek fel az egyes moduljai. Emellett a céges WordPress weboldal készítés árakat is ismertetem.

Update 2024: 2023-ban kb. 20%-os infláció volt, mely természetesen csak egy átlagos érték, de a weboldalkészítő cégeket is érintette, hiszen mindenki többet fizetett ugyanazért a termékért, szolgáltatásért.

1. Miért van szükséged céges honlapra?

Ma már a KKV szektorban elég nehéz labdába rúgni saját honlap nélkül. Úgy is mondhatnánk, hogy ezzel egy óriási lehetőséget hagyunk ki. Azonban sok milliárd honlap van, és a találatoknál a második oldalra nagyjából az emberek 1%-a lapoz.

Éppen ezért, ma már egyből az online marketing stratégia alapján kell felépíteni a honlapot a keresőoptimalizálással együtt. Utólag óriási munka ezt a restanciát bepótolni. Ezért érdemes olyan cégben gondolkodnod, aki egy kézben, komplexen mindenben segít Neked.

Folyamatosan nő az új cégek száma, akiknél alap egy profi honlap 

Nő a cégek száma, akiknél alap egy profi honlap. A pandémia óta nagyon sokan kényszerültek az online világba, vállalkozók és vásárlók egyaránt, és rengetegen nyitottak webshopot. 2021 májusában kétszer annyi új cég alakult Magyarországon, mint egy évvel korábban. 2021-ben év vége felé már kb. 580 ezer társas vállalkozás és 530 ezer egyéni vállalkozás volt jelen a piacon.

Aztán 2022-ben orosz-ukrán háború megkezdődött, viszonylag váratlanul a céges ügyfelek részére történő számlázás megszűnt a KATA-ban, magas lett az infláció… Ez ugyan feljebb vitte a céges WordPress weboldal készítés árait is a többi termékkel, szolgáltatással együtt.

2. Kérj referenciát és legyen megbízható az adott cég

Fontos, hogy egy nyelvet beszéljetek. Ha arculattervezést is megrendelsz, mellyel azonosulnak majd a leendő vevőid, akkor fontos, hogy a valódi szándékaidat tudja kifejezni a grafikusod.

Weblapkészítésnél ha a weboldalkészítő linksége miatt haladtok lassan, az keresőoptimalizálás szempontból nem jó, mert akkor ez alapján fogja indexelni az oldaladat a Google. Benne maradnak a félkész, vagy más nyelven írt mintaszövegek, képek, ami nem a legjobb SEO szempontból. Esetleg noindex-re rakja az oldalt vagy csak egy aloldalt mutat meg belőle, amíg hónapokig dolgozik rajta, és így tovább…

3. A túl olcsó árajánlat legyen gyanús

Elég nagy munka felépíteni egy új honlapot, mely függ attól is, hogy konkrétan mire van szükség mind grafikában, mind funkcionalitásban. Ahogyan egy kocsi is lehet elég sokféle. Azonban 40-60 e Ft-ért nem biztos, hogy jó minőségű, profi honlapot fogsz tudni csináltatni Magadnak.

Ha valaki csak honlapkészítéssel foglalkozik, akkor a garantált bérminimumot alapul véve, vajon hány honlapot kell csinálnia, hogy ezt a pénzt megkeresse (már csak a minimálbér 2023-ban bruttó 232 e Ft)? És ebbe az időbe nem vettük bele az adminisztratív részt, és az ügyféllel történő konzultációk időtartamát. Az árajánlatkészítés idejéről nem is beszélve, beleértve a feleslegesen megírt árajánlatokat is. Ahhoz, hogy rendszeresen havi 5-10 honlapra megrendelés érkezzen, komoly marketing költséggel kell számolni.

Emellett ügynökségek is szoktak szabadúszóval dolgozni, és ha nincs hozzáadott érték akkor feleslegesen fizeted ki akár az ár többszörösét. Sok esetben pedig futószalagon pár óra alatt elkészítik a weblapodat, amivel később problémáid lehetnek. Ha pár hónapon belül összedől a weblapod, akkor feleslegesen költöttél rá, és kezdődhet az egész elölről.

A megjelenésért felelős sablonnal óvatosan kell bánni, ha teljesen ingyenes. Ugyanis, így semmilyen felelősséget nem kell vállalnia a sablon írójának. Ráadásul fejleszteni sem kell azt. Ha egy 1-2 éves plugint, sablont használunk, akkor azt egyre nagyobb eséllyel feltörik. És ezt nem biztos, hogy észre fogod venni. Az ingyenes honlapokkal legyünk nagyon szkeptikusak. Ha valamiért elmászik az egész, vagy a szerver nem működik, azt joggal nem róhatjuk fel az üzemeltetőnek.

Azonban a Google nem fogja díjazni ha hetekig nem jön be a honlap vagy vírus került rá, és elkezdni hátra sorolni. A sok belefektetett energiánk ekkor teljesen felesleges volt. Még fizetős sablonoknál is lehet probléma a support-tal, szóval csak meggondoltan keresgéljünk megfelelő honlapkészítő és hosting céget.

Vannak olyan webhelykészítők, akik ingyenes honlapkészítést ígérnek. Aztán kiderül a webhelytervezőről, hogy ez csak csali volt, mert ha a létfontosságú funkciókat is kiválasztod, akkor már nem is jársz olyan jól, mint ahogy a reklámban szerepelt. Például szeretnél saját domaint, vagy formot megjeleníteni a weblapodon és azonnal falakba ütközöl.

Természetesen csak reszponzív honlapban (minden eszközön megfelelően jöjjön be az oldal) gondolkozz, és minden alap funkciót fontos, hogy tudjon a honlap. Lásd, részletesen WordPress honlapkészítés árak és funkciók

 

Wordpress weblapkészítés

              Reszponzív honlapon történik a belépés

4. Azért elszállni sem kell

Ha az ember rögtön minden plusz extra funkcióra igényt tart és egyből teljes arculattervezést is kér valamint komolyabb fejlesztést, akkor fél millió Ft-nál indulnak el az árak. Egy kezdő vállalkozásnál felesleges egyből mindent megvásárolni. Először el kell indulni és ha tényleg jó ötlet alapján, piaci résre szerveződött a dolog, akkor idővel vissza lehet forgatni a pénzt.

Természetesen fontos a kinézet és a felhasználói élmény, de csak ez alapján nem fognak Tőled vásárolni. Csak arra érdemes költeni, ami értéket fog Neked teremteni. Ráadásul tanulással Te is sok mindent megcsinálhatsz az elején, vagy akár később a weblapodon.

Ügyfeleimnek azt javaslom, hogy induljunk el kisebb büdzsével egyfajta kísérlet gyanánt és utána emeljük meg a marketing költséget, ha működik a dolog. De ezt már visszaforgatva tesszük meg, így szinte biztos, hogy meg fog térülni. A technikai dolgok fejlesztése pedig szintén ráér, ha van erőforrás arra, hogy kicsit több idővel kompenzáljuk a dolgot.

5. Tisztázzátok előre a korrektúrafordulók számát, és a forrásfájlokat is kérd el

Ez főleg grafikai megrendelésnél fontos, hogy később tovább tudd fejlesztetni az adott látványtervet. Ha azonban évekkel később nem lesz meg a forrásfájl, akkor újra kell csináltatnod az egészet az elejétől kezdve, ami rengeteg többletmunkába és pénzbe kerülhet.

6. Ne vessz el a részletekben

Fontos, hogy pontosan képben legyél, és több árajánlatot bekérj. Már ebből a kommunikációból is sok minden leszűrhető, de ne landoljunk a ló másik oldalán. Az online marketing folyamat egy összetett dolog, aminek csak az egyik eleme a honlap. Sok minden másra is tartogatni kell az energiát és időt.

Legyen konkrét online marketingterved és ez alapján készüljön el a honlapod. Ez alapján pontosan látni fogod mindig a következő lépést. Tudsz nagyobb és kisebb perspektívában gondolkodni. Gondolj bele milyen hamar orra buknál, ha mindig a távcső egyik, vagy másik felén keresztül néznéd a világot.

A prioritást illetően például a dizájn nem pótolhatja a tartalmat, hanem csak kiegészíti azt. Szép effektek miatt még senki sem fog Tőled bármit megrendelni, de azért fontos a felhasználói élmény. Az energia nagy részét a minőségi, releváns, kellő hosszúságú tartalomépítésre szánd.

Az emberek általában az elején nagyobb kedvvel, több pénzzel és lelkesedéssel rendelik meg a céges WordPress weboldal készítést, aztán könnyen feladhatják pár hónap alatt a dolgot, ha nincs konkrét eredmény.

Ehelyett érdemes kisebb, de folyamatos lángon kitartani és kísérletezve játszani, mely a marketing és egyéb kiadásainkra is vonatkozik. Emellett nem árt A, B, esetleg C tervben gondolkodni már a kezdetektől.

7. Az egyszerűségben gondolkozz

Legyen szép, letisztult a honlap, amit könnyen lehet kezelni. Működjenek megfelelően a funkciók rajta, és könnyen meg lehessen találni azt, amit keresünk. A kulcsszavakra írt tartalom tényleg arról szóljon, amire rákeresnek az emberek. Különben hátra fogja sorolni a Google a honlapodat.

 

Google kereső

                             Google keresőben a szövegíráshoz fel kell mérni a keresletet és kínlatot

8. A honlap elkészítése csak első lépés

Ezután folyamatosan mérni kell a dolgokat, és ez alapján javítani, optimalizálni. Ez nemcsak a keresőhirdetésekre (például Google Ads és Facebook) vonatkozik, hanem a keresőoptimalizálásra is. A tartalom folyamatosan bővül a content marketing miatt (tartalomírás). Fejlődik a piac, változik a trend. Emellett karban is kell tartani a honlapodat.

Maga a keresőoptimalizálás egy lassabb folyamat, de költségkímélőbb, mint a keresőhirdetések használata. Ez utóbbi azonban azonnal hozhat ügyfeleket számodra. Mind a két lehetőség jól tud működni, mert valahogy meg kell hogy találják a honlapodat. A legütősebb, ha mind a kettőben gondolkodsz. Marketing költségre pedig mindig vissza lehet forgatni a bevételből, hogy folyamatosan működjön a dolog, és legyen bevételed.

Ehhez azonban tudnunk kell, hogy mi a konkrét cél a kiadás és bevétel tekintetében. Van olyan ügyfelem, akinél folyamatosan fejlődünk, van, akinél elég a szinten tartás és létezik olyan ügyfél is, aki takaréklángon csak akkor kér segítséget, amikor a leginkább szükséges és amit tud megold saját magának.

Mi az a WordPress és miért lesz a barátod?

Ha ismered már a rendszert, ezt nyugodtan átugorhatod. Egyébként három részt érdemes elkülöníteni e tekintetben.

 

1. Alapmotor (motorház)

A WordPress ingyenes, legnépszerűbb nyílt forráskódú rendszer, mely továbbfejleszthető és profi weboldal készíthető el akár blogolásra, webshopra, a honlapkészítő kisiparos segítségével.

Az alap ingyenes (így nem kell 0-ról kifizetni, hogy lefejlesszék a rendszert kimondottan nekünk), de a személyre szabás pénzbe kerül (lásd telepítés, magyarítás, szövegek, képek, elhelyezése, funkciók beállítása stb.).

 

2. Funkciók (egyéb kiegészítő alkatrészek)

Számtalan (ingyenes és fizetős) bővítménnyel rengeteg kész funkció bekapcsolható, így azokat sem kell lefejleszteni drága pénzért, hanem készen megkapjuk azokat is. Természetesen kiegészíthető, fejleszthető a rendszer, így gyakorlatilag szinte bármit meg lehet valósítani, és az ügyfél is tudja kezelni a honlapot, ha megtanulja azt.

Ha Word-ben könnyedén dolgoztál már, akkor a weblap tartalmának fejlesztése nem fog egy El Camino zarándokút kihívásával vetekedni.

Ez az alaprendszer, ehhez kell sablont (kinézetet) választanunk. Ezek is elérhetőek ingyenesen, de általában azok nem olyan profik, mint a fizetősek.

 

3. WordPress grafikai megjelenése (kinézet)

Két variáció van. Lehet egyedi tartalmat terveztetni grafikussal és site-builderrel összerakatni mindezt. A másik megoldás, hogy egy professzionális sablont (kb. Áfával 25 e Ft jelenleg) megvásárolunk és azt szabjuk személyre. Kapunk hozzá mintaoldalakat amiket átvariálhatunk (lásd, weboldal tartalma, megjelenése pl. színek, betűtípusok stb.).

Ehhez terveztethetünk logót grafikussal, és a színvilágot, struktúrát megváltoztatva egységes arculatot lehet kialakítani ez által a legköltségkímélőbb módon, mert rendelkezésre áll hozzá az alap és a support támogatása is.

 

Mi alapján állapítják meg a céges WordPress weboldal készítés árakat?

A WordPress elkészítésének ára attól függ, hogy konkrétan mire van szükségünk: egyszerű honlapra, blog oldalra, webshopra. Milyen funkciók kellenek pl. automatizált számlázás, bankkártyás fizetés, előfizetői rendszerhez beléptető felület, hírlevél szolgáltatás stb.

Ez esetben úgynevezett adatbázis is van a honlap mögött, azaz különféle adatokat is tárolni kell például ügyfél elérhetőségei, és ez alapján kell kiküldeni az üzeneteket. Ehhez újabb szoftverekre van szükség.

Nagyjából most a piacon minimum 100-200 e forint körül van egy átlagos WordPress weboldal ára. A webshopok jóval drágábbak 200-300 e Ft-tól kezdődnek, de ez sok minden függvénye.

Vannak előfizetői konstrukciók is, mikor fix összeget fizetsz havonta a honlapkészítőnek, vagy valamilyen csomagot választasz (webshopok esetén ez jó megoldás lehet), de ha évekig szeretnéd, hogy legyen honlapod, és ezt az összeget kiszámolod, hogy ez alapján mennyit kell fizetned, akkor lehet, hogy milliós költségről beszélünk.

Holott egyszeri költségen egy egyszerű oldal akár százezer alatti összegből is kivitelezhető. Tehát céges és egyéb weboldal készítés esetén ez óriási összeg lehet hosszú távon. Ráadásul elképzelhető, hogy függsz az adott cégtől, mert a weboldal tartalmát nem tudod máshova átvinni, esetleg nem is kapod meg, kötbérre szól a szerződés, stb.

A stb. most itt azt jelenti, hogy nézd meg a konkrét szerződést, gondold végig a te szemszögedből és ez alapján szerződj.

 

Mi az amit nem szoktak a weboldalkészítés árakba belekalkulálni?

Webjog

Ha egy üres fehér felület jelenik csak meg a honlapodon nulla szöveggel, akkor is szükség van Adatkezelési tájékoztatóra, lásd GDPR cikk. És ez csak a honlapra vonatkozik. Ha például offline üzleted van, és kamerát is használsz, akkor érdemes adatkezelési szakemberhez fordulnod.

Más jogszabályok is vannak, melyek a weboldalra vonatkoznak, amiről már írtam, és bírságcsökkentő hatása van, ha erre is figyelsz. Ezeket szintén figyelembe veszünk (ha kéri az ügyfél és ajánlunk jogi szakembert is), mikor weboldal árakat adunk meg céges weboldalkészítés kapcsán. Ezen kívül sokszor fontos az ÁSZF elkészítése is (kérésre ajánlunk megfelelő jogi szakembert). Sok bosszankodást és időt spórolhat meg Neked hosszú távon.

Tudom, hogy ez száraz téma és a Közlönyt sokan altató gyanánt olvassák el, de vicc ide vagy oda, ezek lényeges szempontok.

 

Online marketing és a SEO (keresőoptimalizálás)

Meghatározó az is, hogy online marketing, SEO szempontból épül-e fel a honlapod – mert plusz idő és pénz később ezeket beállítani -, és például kulcsszóra megírni a honlap szöveget. Mi a konkrét stratégia? Hogyan fogják a több milliárd honlap közül a Tiédet megtalálni az ügyfelek? És mi lesz pontosan ezután? Hogy működik a marketing után a sales folyamat?

 

Karbantartás, honlap feltörése elleni védelem

Folyamatosan frissíteni kell a WordPress honlapokat, melyeket egyre nagyobb előszeretettel törnek fel, ahogy a hangsúly átkerül a cyber térre: Feltört WordPress honlap vírusmentesítése és weboldal feltörés elleni beállítások

 

WordPress weboldalkészítés árak külön tételenként 4-5 cégtől? Biztos vagy benne, hogy ez tetszeni fog?

Ezt nagyon óvatosan érdemes kezelni, mert ilyenkor előfordulhat, hogy ezek a cégek nem tudnak jól együttműködni, időben elcsúsznak, kell hozzá egy projekt menedzser, és a felelősség kérdése is elcsúszik. Érdemes egy cégtől komplex árajánlatot kérni, hú mi pont ilyenek vagyunk.:)

Viccen kívül erre fontos figyelni. Nem szabad a részletekben elveszni és rögtön tökéletes rendszereket építeni, hanem először tesztelni kell, hogy az adott termék/szolgáltatás tényleg kelendő-e. Ha igen, akkor lehet automatizálni, hogy ne legyen pénzkidobás. Segítsünk Neked is tervezni ilyet?

Weboldalkészítés pénzért (a weboldalkészítés ára)

Az egyedi fejlesztésű honlapok jóval drágábbak, és ha nem valami nagyon speciális célra kell (például számlakészítő szoftverként fog üzemelni a weblapod), akkor nem biztos, hogy értelme van. Régen csak ilyenek voltak, de azóta már sokat változott a világ és felesleges a 0-ról minden egyes weblapot megcsinálni, helyette sablonokból is össze lehet rakni azokat.

Rengeteg dologtól függ a céges weboldalkészítés ára, de az egyedi fejlesztés esetén minimum 200-400 e Ft alatt nem fogjuk megúszni. Külön grafikai tervezésre és site-building-re is szükség van, ami sok plusz munka. Egy WordPress weboldal pedig már akár 100-200 e Ft-tól elérhető. Ráadásul bármilyen funkció lefejleszthető rajta.

Keresztes Attila

KKV számára épít csapatunk, komplexen, testre szabott WordPress alapú, tovább fejlesztett honlapot/webshopot garanciával. Fontos, hogy ezek ne csak szépek legyenek, hanem folyamatos bevételt is biztosítsanak.  Jómagam ezt a folyamatot segítem elő a megfelelő kommunikáció, határidők betartása és minőség megteremtésével. PR szakon diplomáztam és 2005 óta rengeteg céget tettünk sikeressé.

Related Posts
feltört Wordpress weboldal, vírusmentesítésGoogle shopping