Az egyszerű honlap készítés lépései

Home / webfejlesztés / Az egyszerű honlap készítés lépései

Pontokba szedve, ezt érdemes az egyszerű honlap készítés előtt végiggondolnod. Ha még jobban szeretnél benne elmélyedni, akkor ezután részletesen kifejtve is megtalálod az infókat.

1.Weboldalra vagy webshopra van-e szükséged?

Webshop honlap készítés esetén vannak bérelhető webáruházak is, amik egyetlen hátránya, hogy ki vagy szolgáltatva az adott cégnek. Ha valami nem szimpatikus, akkor nem tudod máshova elvinni a weblapodat. Például, ha olyan funkció kellene, ami nem áll rendelkezésre, akkor nem is fogod azt megkapni.

 

2.Milyen rendszerben gondolkodsz?

Régen csak egy megoldás volt: egyedi fejlesztésű internetes oldal létrehozása. Ez jóval drágább és több idő, mire elkészül és ki vagy itt is szolgáltatva az adott cégnek. Azonban nehezebben feltörhető, bár ezt megfelelő biztonság kialakításával meg lehet oldani más típusú weboldalnál is.

 

Például WordPress weboldal létrehozása alkalmával nagyon sok funkciót ingyenesen elérsz és így nem vagy senkinek kiszolgáltatva, sőt akár te magad is fejlesztheted a honlapodat, így nem kell külön mindenért fizetni.

Ma már az új weboldal készítése során amiatt sem kell aggódnunk, hogy az oldal nem lesz elég látványos, vagy elavultnak fog számítani. Például a legnépszerűbb Divi sablon már mesterséges intelligenciát is használ és a legprofibb designerek alkotják meg ezeket az oldalakat, amik közül te is tudsz választani. A weboldalkészítés kapcsán itt találsz egyéb fontos infót.

  1. Ki fogja az oldalt felépíteni?

Nyilván a webfejlesztés is egy külön szakma, de  megfelelő nyitottsággal, kitartással sokat mindent te is beállíthatsz. Ehhez idő és türelem, energia kell, de sok pénzt megspórolhatsz általa. Természetesen profikra is bízhatod a dolgot, de érdemes előre mindent pontosan tisztázni, hogy mire van szükséged.

 

4. Konkrétan mik az igények?

A honlapkészítés egyszerűen kivitelezhető, ha akár példa oldalakat feltüntetve, precízen összeírod, átbeszéled a webfejlesztővel, hogy mit szeretnél pontosan. Például egy esküvői honlap készítés más kategória, mint egy 10 menüpontból álló, komolyabb tartalmakat, funkciókat tartalmazó honlap. Ma már egyébként a honlapkészítés online történik többnyire és általában többlet költséget igényel az iroda fenntartása, így kedvezőbb árakat kaphatunk sok esetben, ha ebben gondolkodunk.

 

  1. Milyen design-ban gondolkozol?

A honlap design készítés is jó megoldás lehet, ám ez plusz költséggel és idővel jár. Éppen ezért előregyártott, letisztult arculatban is gondolkodhatsz, így pontosan látod, hogy mit fogsz kapni a pénzedért cserébe. Természetesen a tartalom más lesz, mint a mintasablonon, így nem kell attól félni, hogy ugyanolyan honlapod lesz, mint amilyen másoknak is van. Bár többnyire egy letisztult fehér háttéren megjelenő weblap megfelelő lehet sok esetben. Ez természetesen iparágfüggő. Például elektronikai cikkeket értékesítő weboldal esetén az emberek nem azért fognak vásárolni, mert kimagasló grafikai megoldással találkoznak, hanem azért, mert a webshop megbízható, jó áron, hamar kiszállítja azt, amire vágynak az emberek.

 

Érdemes azt is tisztázni, hogy mennyi idő alatt készül el a honlap. Sokan a honlapkészítés gyorsan jelige alapján szeretnének segítséget kapni. Azt azért érdemes tudni, hogy grafikai sablonokkal nagyon gyorsan lehet dolgozni, de együtt a három tényező sosem találkozik, valamelyikből engednünk kell: gyors, minőségi és olcsó.

 

  1. Honlapkészítés gyakori kérdések

A részletekben rejlik az ördög. Ezért ezeket mindenképpen tisztázzuk az egyszerű honlap készítés során. Például csak jogtiszta megoldásokban gondolkozzunk és tartsuk be a webjog által előírt dolgokat, a cookie sávtól kezdve a GDPR-ig.

Fontos, hogy a pluginok a WordPress honlappal kompatibilisek legyenek, ne legyenek elavultak sem, mert akkor könnyen feltörhető az oldal. Ettől függetlenül fontos a biztonság kialakítása a nyílt forráskód miatt. Emellett megfelelő tudás birtokában rendben kell tartani az oldalt, elvégezve rendszeresen a frissítéseket.

 

  1. Hogyan fogják a weblapodat megtalálni?

Sok milliárd honlap közül azzal, hogy elkészült a weblapod, még semmi sem fog történni. Online marketingre (például fizetett hirdetésekre) és/vagy SEO-ra van szükséged. Ehhez azonban már eleve úgy kell felépítened a honlapodat, hogy lehetőség legyen erre.

Be kell állítani a megfelelő dolgokat, meg kell íri a kulcsszavakat stb. Azaz már a honlap tartalmát is ez alapján kell elkészítened. Különben csalódás és dupla munka vár rád.

Sőt, a tervezés ott kezdődik, hogy megfelelő domain nevet választasz, beleértve a .hu, vagy .eu végződést és az oldal betöltődésének sebessége is megfelelő kell legyen. Ez SEO szakterület. Emellett más egy hobbioldal és olyan weblap/webshop, amivel folyamatosan pénzt szeretnél keresni, megelőzve a versenytársakat.

 

  1. Mekkora büdzsé áll rendelkezésre?

A WordPress weboldal létrehozása mellett nem csak az alapján dönthetsz, hogy van-e kedved elkészíteni, ahelyett, hogy egy profi weblapkészítő cégre bíznád a dolgot. Hanem a rendelkezésedre álló pénz alapján is eldöntheted ezt a kérdést.

Az egyszerű honlap készítés jól hangzik, de emellett a karbantartás is fontos és ez nem egyszeri, hanem folyamatos kiadást jelent. Természetesen, ha jól megy a vállalkozás, akkor annak csak egy részét kell erre a célra befektetned.

 

  1. Beszélj profi weblapfejlesztővel

 

Ha ki is választottad, hogy mit szeretnél, akkor is érdemes profi szakemberrel egyeztetned, aki már több tucat honlapot felépített és olyanra is rálát, amire lehet, hogy te még nem, mert nyilván nem ez a szakmád. Például a grafikai sablont adó cég rendelkezésre fog állni várhatóan a jövőben vagy lehet, hogy fél év múlva újra kell emiatt az egész honlapot csinálni?

A honlap gyorsasága is a mintaoldalon megtévesztő lehet, hiszen nem tudjuk milyen szervert használnak, így nem biztos, hogy ugyanazt a gyorsaságot te is megkapod. Ráadásul a tartalomtól és funkcióktól is függ, hogy milyen gyorsan töltődik be az oldal. Ami lehet csili-vili, de ha 5-6 másodperc, amíg betöltődik, akkor kb. 0 ember lesz rá kíváncsi.

 

  1. Lehetséges WordPress weboldal létrehozása ingyen?

Létezik ilyen? Nem. Mert még, ha te készíted el a honlapodat, akkor is fizetni fogsz az időddel, türelmeddel, energiáddal. Minden egyszerűnek tűnik kívülről, de amint belemerülsz, lesznek problémák, akadályok… Ez minden szakmára igaz, hogy komplikációk bármikor felüthetik a fejüket és olyankor általában a sok éves tapasztalat lesz a segítségünkre vagy marad a csalódás.

  1. Tanulmányozd a pluginokat

 

Amit lehet érdemes ingyenes pluginokkal megvalósítani a funkciók tekintetében. Ám arra figyelj, hogy a te honlapoddal kompatibilis legyen a plugin és lehetőleg legkésőbb pár hónapon belüli friss változat legyen, hogy ne ezen keresztül törjék fel a honlapodat.

Találkozhatsz olyan pluginokkal, amíg ingyenesnek vannak feltüntetve, de idővel fizetőssé válik, vagy egy részük az. Ez általában akkor derül ki, amikor már dolgozol vele. Az is előfordulhat, hogy nem megfelelően működik, a webfejlesztő nem elérhető stb.

Ha nem találtál megfelelő ingyenes plugint, akkor érdemes fizetős megoldásban gondolkodnod. Ennek az az előnye, hogy felelősséget szoktak vállalni iránta.

Ha ez sem oldotta meg a problémát, akkor van lehetőség webfejlesztővel saját plugint írni. Általában ez a legdrágább, mert ebben az esetben csak a te kérésedre készül el a bővítmény, ami másnak nem lesz eladva, ellentétben az előtte felsorolt megoldásokkal szemben.

 

Összefoglalás és kiegészítés

 

 

Egyszerű honlap készítése több lépésben történik. Itt van egy alapvető útmutató, amely segíthet a folyamatban:

 

  1. Cél meghatározása

Először is, határozd meg, mi a honlap célja. Személyes blog, portfólió, üzleti oldal vagy valami más?

 

  1. Domain név és tárhely

– Domain név: Válassz és vásárolj egy domain nevet
– Tárhely: Válassz ki egy megbízható webtárhely szolgáltatót, ahol a honlapod fájljait tárolni fogod.

 

  1. Technológia kiválasztása

– Kódolás: Ha tudsz HTML, CSS és JavaScript nyelveken, írd meg a honlapot kézzel.

– Weboldal-készítő platformok: Használhatsz weboldal-készítő platformokat is, mint például WordPress, Wix, vagy Squarespace, ahol drag-and-drop felületen hozhatod létre a honlapodat.

 

  1. Design és tartalom

– Design: Válassz ki egy sablont vagy készíts saját dizájnt. Gondoskodj róla, hogy a honlap reszponzív legyen (azaz jól jelenjen meg különböző eszközökön).

– Tartalom: Írj tartalmat a honlapodra. Ez lehet szöveg, képek, videók stb.

 

  1. Funkcionalitás

– Bővítmények: Ha WordPress-t használsz, telepíts bővítményeket a funkciók bővítéséhez (pl. SEO, űrlapok, biztonság).

– Kódolás: Ha manuálisan készíted a honlapot, állíts be funkciókat JavaScript-tel vagy más programozási nyelvekkel.

 

  1. Tesztelés

– Ellenőrizd a honlapod működését különböző böngészőkben és eszközökön.

– Győződj meg róla, hogy minden link és funkció hibátlanul működik.

 

  1. Indítás és promóció

– Miután minden készen áll, indítsd el a honlapot.

– Használj közösségi média platformokat, keresőoptimalizálást (SEO) és egyéb marketing módszereket a honlap népszerűsítésére.

 

  1. Karbantartás

– Rendszeresen frissítsd a tartalmat, és figyeld a honlap teljesítményét.

– Biztosítsd a biztonsági frissítéseket és a bővítmények naprakészen tartását.

 

Ezeket a lépéseket követve elindíthatod a saját egyszerű honlapodat.

 


Fejtsük ki bővebben az 1. pontot a cél meghatározását

 

A cél meghatározása kulcsfontosságú lépés a honlap készítés folyamatában, mert ez határozza meg, hogy a későbbiekben milyen tartalomra, dizájnra és funkciókra lesz szükséged. Íme néhány szempont, amely segíthet a célok pontos meghatározásában:

  1. Célcsoport Azonosítása

– Kik fogják használni a honlapodat?
Határozd meg a célcsoportodat. Lehetnek például:

– Fiatalok, akik információkat keresnek.

– Üzleti ügyfelek, akik szolgáltatásokat vagy termékeket keresnek.

– Hobbik vagy érdeklődési körök alapján csoportosított személyek (pl. fotósok, írók).

 

  1. Funkcionalitás

– Milyen funkciókat szeretnél a honlapodon?
A cél meghatározása során fontos átgondolni, milyen funkciókra van szükséged, például:

– Információs oldal: Csak szöveges tartalom és képek.

– Blog: Rendszeres bejegyzések, kategóriák, archívum.

– Webáruház: Termékek, kosár, online vásárlás lehetősége.

– Szolgáltatás bemutatása: Szolgáltatási űrlapok, árlisták, referenciák.

 

  1. Tartalom Típus

– Milyen típusú tartalmat szeretnél megosztani?
A célok alapján döntsd el, hogy milyen típusú tartalmakra lesz szükség:

– Szöveges cikkek, útmutatók

– Képek és galériák

– Videók

– Ingyenes letölthető tartalmak (pl. e-könyvek, nyomtatható anyagok)

 

  1. Látogatói Cselekvések

– Milyen lépéseket szeretnél, hogy a látogatók megtegyenek?
A honlap célja szempontjából fontos, hogy tudd, milyen cselekvésekre ösztönzöd a látogatókat:

– Iratkozzanak fel a hírlevélre

– Vásároljanak meg egy terméket

– Töltsenek ki egy kapcsolatfelvételi űrlapot

– Kövessék a közösségi média oldaladat

 

  1. Versenytársak Elemzése

– Nézd meg más hasonló honlapokat: Elemezd, hogy mit csinálnak a versenytársaid. Milyen célokkal rendelkeznek? Milyen dizájn- és tartalmi megoldásokat alkalmaznak? Ez segíthet abban, hogy megtaláld a saját egyedi megoldásaidat.

  1. Személyes Motivációk

– Mi motivál téged a honlap készítésére?
Fontos, hogy tisztában legyél a saját motivációiddal is. Például:

– Személyes kifejezés

– Üzleti lehetőségek kiaknázása

– Tudásmegosztás

 

Példa a cél meghatározására

Tegyük fel, hogy szeretnél egy blogot indítani az egészséges életmódról. A céljaid a következők lehetnek:

– Célcsoport: Fiatal felnőttek és családok, akik érdeklődnek az egészséges táplálkozás és testmozgás iránt.

– Funkcionalitás: Blogbejegyzések, receptek, edzéstervek, közösségi fórum.

– Tartalom: Heti cikkek, videós edzések, képes receptek.

– Cselekvés: Feliratkozás a hírlevélre, receptletöltések, közösségi média követők növelése.

– Motiváció: Szeretnéd megosztani a tudásodat és tapasztalataidat, valamint saját életmódodat népszerűsíteni.

 

 

 

 

weblapfejlesztés árak


Most nézzük meg bővebben a 2. pontot, lásd domain és tárhelyszolgáltatást

 

 

A domain név és a webtárhely kiválasztása olyan kritikus lépés a honlap készítése során, amely meghatározza az online jelenléted alapjait. Itt részletesebben tárgyaljuk, hogy mit jelentenek ezek a fogalmak, és hogyan válassz a legjobban.

 

2.1. Domain Név

 

Mi az a domain név?

– A domain név a honlapod internetes címe. Ez az, amit a felhasználók beírnak a böngészőjükbe, hogy elérjék a honlapodat (pl. www.spiritlab.hu). A domain név lényegében azonosítja a honlapot az interneten.

 

Hogyan válassz domain nevet?

  1. Legyen rövid és egyszerű: A könnyen megjegyezhető, rövid domain név segít abban, hogy a látogatók könnyen visszatérjenek a honlapodra.
  2. Kifejező legyen: Ha lehetséges, válassz olyan nevet, amely utal a honlapod tartalmára vagy céljára.
  3. Használj kulcsszavakat: Ha releváns, érdemes kulcsszavakat használni, amelyek segíthetnek a keresőoptimalizálásban (SEO).
  4. Ellenőrizd a elérhetőséget: Használj domainregisztráló szolgáltatást, hogy megnézd, szabad-e a kiválasztott név. Ha nem szabad, próbálj meg kisebb módosításokat (pl. különböző végződések, számok stb.).
  5. Válassz megfelelő végződést: A legismertebb végződés a .com, de számos más lehetőség is létezik, például .hu (magyar), .net, .org stb. A végződés választása gyakran a honlap jellegétől függ.

 

Hol regisztrálj domain nevet?

– Számos szolgáltató létezik hazánkban, ahol domain nevet vásárolhatsz, de vannak nemzetközi megoldások is, például:

– GoDaddy

– Namecheap

– Bluehost

– SiteGround

 

Domain név fenntartása

– A domain nevet általában évente kell megújítani. Érdemes beállítani a megújítást, hogy elkerüld a domain név elvesztését.

 

 

 

2.2. Webtárhely

 

Mi az a webtárhely?

– A webtárhely az a hely, ahol a honlapod fájljait (pl. HTML, CSS, képek, videók) tárolják. A tárhely szolgáltató gondoskodik arról, hogy a honlap folyamatosan elérhető legyen az interneten.

 

Típusok

  1. Megosztott tárhely: Költséghatékony megoldás, ahol több felhasználó osztja meg ugyanazt a szervert. Ez a leggyakoribb megoldás kis weboldalakhoz, blogokhoz.

 

  1. VPS (Virtual Private Server): Olyan megoldás, ahol egy fizikai szerver több virtuális szerverre van felosztva. Jó választás lehet, ha a honlapod forgalma növekszik, és nagyobb teljesítményre van szükséged.

 

  1. Dedikált szerver: Esetén egy egész szervert bérelsz saját magadnak. Ez a legdrágább, de legnagyobb teljesítménnyel rendelkező megoldás, általában nagyvállalatoknak ajánlott.

 

  1. Felhő alapú tárhely: Az erőforrások rugalmasan léptethetők be és ki, így ideális lehet a forgalmi ingadozások kezelésére.

 

  1. WordPress tárhely: Olyan szolgáltatások, amelyeket kifejezetten WordPress alapú honlapokhoz terveztek, gyakran automatikus telepítési és karbantartási funkciókkal.

 

Mire figyelj a webtárhely kiválasztásánál?

 

  1. Sebesség: A jó webtárhely gyors betöltőidőt biztosít, ami elengedhetetlen a felhasználói élményhez és a keresőoptimalizáláshoz.
  2. Uptime garancia: Válassz olyan szolgáltatót, amely legalább 99,9%-os uptime garanciát vállal, így biztos lehetsz benne, hogy a honlapod folyamatosan elérhető lesz.
  3. Technikai támogatás: Fontos, hogy a szolgáltató kínáljon 24/7-es ügyfélszolgálatot, így bármikor kérhetsz segítséget, ha problémád adódik.
  4. Mit tartalmaz? Nézd meg, hogy milyen szolgáltatásokat kínál a csomag, például ingyenes SSL tanúsítvány, adatmentés, e-mail fiókok stb.
  1. Ár: Hasonlítsd össze a különböző szolgáltatókat, és válassz olyan megoldást, amely megfelel a költségkeretednek.

 

Népszerű, nemzetközi webtárhely szolgáltatók:

– Bluehost

– SiteGround

– HostGator

– Kinsta (kifejezetten WordPress-hez)

– A2 Hosting

 

 

Bővebben kifejtve a 3. pont a technológia kérdésköre

 

 

 

A technológia kiválasztása kulcsfontosságú lépés a weboldal fejlesztésének folyamatában, mivel ez befolyásolja a weboldal teljesítményét, skálázhatóságát, karbantartásának egyszerűségét és sok más aspektust. Az alábbiakban részletesebben bemutatom a technológiai döntések fontosabb elemeit.

 

3.1. Weboldal Típusának Meghatározása

Először is fontos tisztázni, hogy milyen típusú weboldalt szeretnél készíteni:

 

  1. Személyes blog: Egyszerű tartalomkezelés, könnyű frissítés.
  2. Portfólió oldal: Fókuszálj a dizájnra és a látványos bemutatásokra.
  3. Webáruház: Bonyolultabb funkciók, mint pl. termékkezelés, vásárlási folyamatok.
  4. Szolgáltatás bemutató oldal: Információk a szolgáltatásokról, kapcsolatfelvételi űrlapok.
  5. **Közösségi oldal**: Felhasználói fiókok kezelése, interaktív tartalmak.

 

3.2. Tartalomkezelő Rendszerek (CMS)

A CMS egy népszerű választás, mivel lehetővé teszi a weboldal tartalmának könnyű kezelését anélkül, hogy jó HTML/CSS/JavaScript tudással rendelkeznél.

 

  1. WordPress:

– Jellemzők: A legnépszerűbb CMS, széleskörű plugin támogatás, rengeteg dizájn sablon, SEO-barát.

– Előnyök: Nagy közösségi támogatás, ingyenesen használható.

– Hátrányok: Gyakran frissítéseket igényel, biztonsági fenyegetések.

 

  1. Joomla:

– Jellemzők: Közepes nehézségű CMS, erősebb felhasználói kezelési funkciók.

– Előnyök: Jobb az összetett webes alkalmazásokhoz.

– Hátrányok: Hosszabb tanulási idő, kevesebb plugin és sablon.

 

  1. Drupal:

– Jellemzők: Nagyon rugalmas és testreszabható, erős biztonsági funkciókkal.

– Előnyök: Jó nagyobb vállalati vagy közösségi oldalakhoz.

– Hátrányok: Magasabb technikai tudást igényel.

 

  1. Shopify:

– Jellemzők: Kifejezetten webáruházakhoz készült, integrált megoldások a kereskedelemhez.

– Előnyök: Egyszerű használat, gyors beállítás.

– Hátrányok: Havidíjas megoldás, korlátozott testreszabás, amikor a nyereség csökkentéséről van szó.

bérelhető webáruház

  1. Magento:

– Jellemzők: Nyílt forráskódú webáruház-platform.

– Előnyök: Nagyon testreszabható, nagykereskedelmi funkciókkal rendelkezik.

– Hátrányok: Magas rendszerigények, tanulási görbe.

 

 

3.3. Frontend és Backend Technológiák

 

Frontend (a felhasználói felület, amelyet a látogatók látnak):

– HTML/CSS: A weboldal alapjául szolgáló strukturális és stilisztikai kódok.

– JavaScript: Dinamikus tartalomhoz, interaktív elemekhez, például menükhöz, képgalériákhoz.

– Frameworkök:

– React: A Facebook által fejlesztett JavaScript könyvtár, amely a felhasználói felületek építésére specializálódott.

– Vue.js: Egyszerűbb keretrendszer, amelyet a frontend fejlesztéshez használnak.

– Angular: Google által fejlesztett keretrendszer, komplexebb alkalmazásokhoz.

 

Backend (a háttér, amely az adatok kezeléséért felel):

– PHP: Számos CMS, beleértve a WordPress-t is, PHP-t használ. Támogatja a könyvtárakat és framework-öket (pl. Laravel, Symfony).

– Node.js: JavaScript alapú megoldás, amely lehetővé teszi a szerveroldali programozást.

– Python: Gyorsan növekvő népszerűségnek örvend a webes alkalmazások fejlesztésében (pl. Django, Flask).

– Ruby: Ruby on Rails segítségével történő webfejlesztés, gyors fejlesztési ciklusokat kínál.

3.4. Adatbázisok

 

Az adatbázisok a weboldal adatait tárolják. Néhány népszerű választás:

– MySQL: Széles körben használt relációs adatbázis-kezelő rendszer, főleg PHP alapú alkalmazások esetében.

– PostgreSQL: Erősebb funkciókkal rendelkezik, mint a MySQL, emberek által választott komplexebb adatkezelési igényekhez.

– MongoDB: NoSQL adatbázis, amely JSON-szerű adatokat kezel, ideális gyorsan változó adatokhoz.

 

### 3.5. Webhosting és Deployment Technológiák

A megfelelő hosting megoldás segít biztosítani, hogy a weboldalad gyorsan és hatékonyan működjön:

 

– Közvetlen Hosting: A webtárhely a technológiai stack kiegészítőjeként működik.

– Felhőalapú Hosting: Olyan platformok, mint az AWS (Amazon Web Services), Google Cloud, Azure, amelyek rugalmas és skálázható megoldásokat kínálnak.

– Konténerizáció: Docker, Kubernetes — ilyen technológiák segítenek a webalkalmazások és szolgáltatások izolálásában és menedzselésében.

 

A technológia kiválasztása nemcsak a weboldal dizájnjára és működésére hat ki, hanem a jövőbeli fejlesztésekre és karbantartásra is. Fontos mérlegelni a weboldal típusát, a céljait, a szükséges funkcionalitásokat és a jövőbeli bővítési lehetőségeket. Ha szakmai tapasztalattal rendelkezel, érdemes lehet egyedi fejlesztés mellett dönteni, míg kezdőknek gyakran a CMS jelenti a legjobb megoldást. Bármilyen technológiai választás esetén fontos a közösségi támogatás és a dokumentáció elérhetősége is.

 

 

A 4. pont, design és tartalomról bővebben

A tervezés és a tartalom kidolgozása egy honlap készítése során kulcsfontosságú lépés, mert ezek határozzák meg a weboldal esztétikáját és a felhasználói élményt. Az alábbiakban részletesen kifejtem ezt a két elemet.

 

  1. Design

 

A design a weboldal vizuális megjelenését jelenti, és számos összetevője van:

 

  1. a) Színpaletta

– Válaszd ki a színeket: A színkombinációk kiválasztása elengedhetetlen, mert a színek befolyásolják a felhasználók hangulati állapotát és a márkához való kapcsolódást.

– Kontraszt: Figyelj a kontrasztra, hogy a szöveg jól olvasható legyen a háttér előtt.

  1. b) Tipográfia

– Betűtípusok: Használj olvasható és esztétikailag kellemes betűtípusokat. Ne válasszunk túl sok különböző betűtípust, ajánlott két-három különböző típus használata.

– Szövegméret: A különböző hierarchiák alapján, mint például címek, alcímek és normál szöveg, állítsd be a megfelelő méreteket.

  1. c) Elrendezés

– Rácsrendszer: Az elrendezés megtervezéséhez érdemes rácsrendszert használni; ez segít a felületek harmonikus elrendezésében.

– Fő elemek: Határozd meg a fő navigációs elemeket, a képeket, a szövegrészeket és a CTA (call-to-action) gombokat.

 

  1. d) Képek és grafika

– Minőség: A weboldalon használt képek minősége kulcsfontosságú. Használjon professzionális, nagy felbontású képeket.

– Illusztrációk és ikonok: Ezek a vizuális elemek segítenek a tartalom gazdagításában és a felhasználói élmény javításában.

 

  1. Tartalom

 

A tartalom az, ami valóban kommunikálja a márkáját, üzenetét és céljait, valamint vonzza a felhasználókat. Fontos, hogy a tartalom jól megtervezett és célzott legyen.

  1. a) Célkitűzés

– Határozd meg a célokat: Mi a célja a weboldalnak? Informálni, értékesíteni, közösséget építeni?

– Célközönség: Ismerd meg a célközönségét és az ő igényeiket, hogy releváns tartalmat tudj nyújtani nekik.

 

  1. b) Szöveg

– Tartalom formátum: Használj különböző formátumokat (cikkek, blogbejegyzések, leírások), hogy változatos legyen a tartalom.

– SEO: Optimalizáld a szöveget a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából, beleértve a kulcsszavakat, meta leírásokat és címeket.

 

  1. c) Információs architektúra

– Navigáció: Gondosan tervezd meg a weboldal felépítését, hogy a felhasználók könnyen navigálhassanak a különböző részek között.

– Hierarchia: Szöveges és vizuális hierarchiát építsen ki a tartalomban, hogy a legfontosabb információk könnyen elérhetők legyenek.

 

  1. d) Interakció

– CTA gombok: Helyezd el világosan látható CTA gombokat, hogy irányítsa a felhasználókat a kívánt akcióra.

– Kommentek és visszajelzések: Adj lehetőséget a látogatóknak, hogy visszajelzéseket adjanak, ez fokozza az interaktivitást.

 

Összegzés

 

A design és a tartalom szoros összefonódása képezi a sikeres honlap alapját. A jól megtervezett vizuális elemek és a célzott, értékes tartalom segít abban, hogy a weboldal vonzó legyen a felhasználók számára, és elérje a kitűzött célokat. Mindkét elem folyamatosan optimalizálásra szorul, hogy lépést tartson a felhasználói igényekkel és a trendekkel.

 

Az 5. pont, funkcionalitás kibontása

A funkcionalitás a honlapkészítés egyik legfontosabb aspektusa, hiszen meghatározza, hogy a weboldal milyen mértékben tudja kielégíteni a felhasználók igényeit és elvárásait. A funkcionális weboldal képes zökkenőmentesen működni, és támogatni a felhasználói élményt. Íme, a funkcionalitás részletesebb kifejtése:

  1. Felhasználói élmény (UX)

 

A felhasználói élmény a weboldal használhatóságát befolyásolja. Fontos, hogy a látogatók könnyen navigáljanak az oldalon, és gyorsan megtalálják, amire szükségük van.

 

– Navigáció: A világos és logikus menü struktúra lehetővé teszi a látogatók számára, hogy könnyen megtalálják a kívánt információt. A navigációs elemek, mint például a főmenü, alkategóriák, és lábléc navigáció, mind hozzájárulnak a felhasználói élményhez.

– Kereső funkció: Ha nagyobb tartalom áll rendelkezésre, érdemes keresőfunkciót integrálni, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy gyorsan rátaláljanak a kívánt információra.

 

  1. Mobilbarát dizájn

 

A mobilbarát dizájn elengedhetetlen, mivel a felhasználók egyre nagyobb része telefonon vagy táblagépen böngészi az internetet.

 

– Reszponzív dizájn: A weboldal automatikusan alkalmazkodjon különböző képernyőméretekhez, így biztosítva a zavartalan élményt minden eszközön.

Mobil-optimalizált funkciók: A mobilhasználatra optimalizált navigáció (például hamburger menü) és gombok (amit könnyen lehet érinteni) javítják a felhasználói élményt.

  1. Funkciók és alkalmazások

 

A különböző funkciók és alkalmazások beépítése növelheti a weboldal hasznosságát és vonzerejét.

 

– Űrlapok: Használhatók információgyűjtésre (például hírlevél feliratkozás, kapcsolatfelvétel). Fontos, hogy ezeket a űrlapokat egyszerű és világos formában alkossuk meg.

– E-kereskedelem: Amennyiben a weboldal értékesítést is célul tűzött ki, szükséges egy jól működő online bolt egy sor funkcióval: kosár, rendelési folyamat, termékkeresés, vásárlói vélemények.

Szociális média integráció: A közösségi média lehetőségek integrálása (megosztási gombok, követés) lehetővé teszi a látogatók számára, hogy könnyen kapcsolatba lépjenek a márkával.

 

  1. Teljesítmény és sebesség

 

A weboldal betöltési sebessége közvetlenül befolyásolja a felhasználói élményt és a SEO-t.

 

– Gyors betöltés: Optimalizálni kell a képeket, minimalizálni a kódot, és használni kell gyors szervereket, hogy a weboldal gyorsan betöltődjön.

– Cache kezelés: A cache használata segít a betöltési idő csökkentésében, így a látogatók gördülékenyebb élményben részesülnek.

 

  1. Biztonság

 

A weboldal biztonsága kiemelten fontos, különösen, ha érzékeny adatokat kezel (például vásárlók adatai, jelszavak).

 

– SSL tanúsítvány: Gondoskodj róla, hogy a weboldal SSL tanúsítvánnyal rendelkezzen, ami titkosítja a felhasználói adatokat.

– Rendszeres frissítések: Frissíteni kell a weboldalon használt szoftvereket és bővítményeket, hogy megakadályozzuk a biztonsági rések kihasználását.

 

  1. Elemzés és optimalizálás

A weboldal működésének folyamatos figyelése fontos a funkcionalitás javítása érdekében.

 

– Webanalitika: Használj olyan eszközöket, mint a Google Analytics, hogy nyomon követhesd a látogatói forgalmat, az oldalon eltöltött időt, a konverziós arányokat és egyéb fontos mutatókat.

– A/B tesztelés: Különböző verziók tesztelése segíthet meghatározni, hogy mely elemek működnek jobban, és folyamatosan javíthatod a funkcionális élményt.

 

 Összegzés

 

A funkcionalitás kulcsfontosságú ahhoz, hogy a weboldal ne csak esztétikus legyen, hanem valóban szolgálja is a felhasználók igényeit. A jól megtervezett felhasználói élmény, mobilbarát dizájn, különböző funkciók, teljesítményoptimalizálás, biztonság és rendszeres elemzés mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a weboldal hatékonyan működjön, és értéket nyújtson a látogatók számára.

 

 

  1. pont (tesztelés kifejtése)

 

A weboldal tesztelése elengedhetetlen lépés a fejlődési folyamat során, amely biztosítja, hogy a honlap jól működjön és megfeleljen a felhasználói elvárásoknak. A tesztelés többféle aspektust ölel fel, beleértve a funkciók hatékonyságát, a felhasználói élményt, a teljesítményt és a biztonságot. Az alábbiakban részletezem a weboldal tesztelésének főbb területeit.

 

  1. Funkcionalitási tesztelés

 

A funkcionalitási tesztelés célja, hogy ellenőrizd, hogy a weboldal minden funkciója megfelelően működik. Ez magában foglalja:

 

– Űrlapok tesztelése: Ellenőrizd, hogy az űrlapok, mint például a kapcsolatfelvételi űrlap és a hírlevél feliratkozás, megfelelően működnek-e. Győződj meg arról, hogy az adatok helyesen töltődnek be és érkeznek meg a megfelelő címre.

– Navigáció: Teszteld le a weboldal navigációs struktúráját, hogy biztos legyen abban, hogy a látogatók könnyen megtalálják a kívánt információt, és hogy a linkek megfelelően működnek.

– E-kereskedelem funkciók: Ha van online bolt, ellenőrizd a vásárlási folyamatot, a kosár működését, a fizetési opciókat és a rendelési visszaigazolásokat.

 

  1. Felhasználói élmény tesztelés

 

A felhasználói élmény tesztelése során a weboldal használhatóságát és intuitív érzetét mérjük. Ebben a szakaszban célszerű:

 

– Felhasználói tesztek: Kérjen visszajelzést a felhasználóktól, akik még nem ismerik a weboldalt. Figyeld meg, hogy hogyan navigálnak, és gyűjts tapasztalatokat az esetleges problémákról, amelyekkel szembesülhetnek.

– Szcenáriók létrehozása: Készíts különböző használati szcenáriókat és tesztelje, hogy a felhasználók mennyire könnyen tudják végrehajtani azokat a feladatokat, amelyeket a weboldalon el kell végezniük.

 

  1. Teljesítmény tesztelés

 

A teljesítmény tesztelése biztosítja, hogy a weboldal gyorsan betöltődjön és zökkenőmentesen működjön. A következő szempontok fontosak:

 

– Betöltési idő: Használj eszközöket, mint például a Google PageSpeed Insights, hogy mérje a weboldal betöltési idejét, és azonosítsa a potenciális lassító tényezőket.

– Stressztesztelés: Itt fontos, hogy megnézze, hogyan teljesít a weboldal nagy látogatottság mellett. Szimuláld a magas forgalmat, és figyeld meg, hogy a weboldal hogyan reagál.

 

  1. Biztonsági tesztelés

 

A biztonsági tesztelés segít feltárni a potenciális sebezhetőségeket és megakadályozni az adatlopást vagy a támadásokat:

 

– SSL tanúsítvány ellenőrzése: Győződj meg róla, hogy a weboldal megfelelő SSL tanúsítvánnyal rendelkezik, ami titkosítja a felhasználói adatokat.

– Sebezhetőségi tesztelés: Használj biztonsági audit eszközöket, hogy rendellenességeket és biztonsági réseket találjon a weboldalon.

 

  1. SEO tesztelés

 

A keresőoptimalizálás (SEO) tesztelése során ellenőrizheti, hogy a weboldal hogyan szerepel a keresőmotorokban:

 

– Kulcsszó elemzés: Győződj meg arról, hogy a weboldalnak megfelelő kulcsszavai vannak, és hogy a meta címkék és leírások optimalizáltak.

– Oldalsebesség és mobilbarát dizájn: A keresőmotorok figyelembe veszik a weboldal sebességét és mobilbarát megjelenését a rangsorolás során, ezért ezeket is tesztelni kell.

 

  1. Rendszeres tesztelés

 

A weboldal folyamatos karbantartása érdekében rendszeresen végezzen teszteket. A frissítések, új funkciók bevezetése és a felhasználói igények változása mind indokolják a tesztelési folyamatot.

 

Összegzésként elmondható, hogy a weboldal tesztelése elengedhetetlen a sikeres működéshez. A funkcionalitás, a felhasználói élmény, a teljesítmény, a biztonság és a SEO szempontok figyelembevételével biztosíthatja, hogy a weboldal kielégítse a látogatók igényeit, és egy biztonságos, hatékony platformot kínáljon számukra. A rendszeres és alapos tesztelés segít fenntartani a weboldal minőségét és versenyképességét a piacon.

A 7. indítás és promóció téma bővebb kifejtése

 

Az indítás és promóció egy weboldal életciklusának kulcsfontosságú szakasza, amely során a weboldalt bemutatod a közönségnek és megpróbálsz látogatókat vonzani. A hatékony indítás és promóció segíthet a sikeres online jelenlét kialakításában. Nézzük meg részletesebben, hogyan építheted meg ezt a folyamatot!

 

  1. Indítási terv kidolgozása

 

Mielőtt ténylegesen elindítanád a weboldalt, fontos, hogy világos indítási tervet készíts. Ez tartalmazza a céljaidat, a célközönségedet és azokat a csatornákat, amelyeken keresztül ezt elérheted.

 

– Célok meghatározása: Mit szeretnél elérni az indítással? Kérdezd meg magadtól, hogy az a célod, hogy látogatókat vonzz, eladásokat generálj, vagy a márkád ismertségét növeld.

– Célközönség: Határozd meg, hogy kik a potenciális látogatóid. Milyen korosztályt, érdeklődési kört vagy demográfiai jellemzőket céloznál meg?

 

  1. Előzetes buzz létrehozása 

    A buzz marketing a vírusmarketinget jelenti, ami általában a közösségi médiában terjed el.

 

A weboldal elindítása előtt próbálj meg várakozást kelteni a célközönséged körében.

 

– Social media teaserek: Használj közösségi média platformokat, hogy izgalmat teremts a weboldal körül, például posztolj képeket vagy videókat, amelyek a weboldal különleges funkcióit vagy termékeit mutatják be.

– E-mail lista: Kérd meg az érdeklődőket, hogy iratkozzanak fel az e-mail listádra, így az indításkor közvetlenül értesítheted őket.

 

  1. Indítás napjának megtervezése

A weboldal indítása legyen egy különleges esemény. Gondoskodj róla, hogy minden részlet a helyén legyen.

 

– Élő esemény: Szervezz online eseményt, mint például egy webinárium vagy élő Q&A  (kérdések és válaszok), ahol bemutatod a weboldalt és válaszolsz a kérdésekre.

– Ajánlatok és akciók: Kínálj bevezető akciókat, kedvezményeket vagy ajándékokat az indításkor, hogy további látogatókat vonzz.

 

  1. Hatékony promóciós stratégia

 

Az indítást követően folyamatosan foglalkozni kell a weboldal promóciójával, hogy fenntartsd a látogatottságot.

 

– Keresőoptimalizálás (SEO): Optimalizáld a weboldalt a kulcsszavakra, amelyeket a potenciális látogatók használnak, hogy a keresőmotorokban jól szerepeljen.

– Közösségi média hirdetések: Használj Facebookos, Instagramos vagy más közösségi média hirdetéseket, hogy célzottan érd el a potenciális látogatókat.

 

  1. Tartalommarketing

 

A tartalom marketing segít fenntartani az érdeklődést és folytatni a látogatók vonzását.

 

– Blogbejegyzések: Írj releváns tartalmakat, amelyek segítenek a látogatóidnak, és egyúttal a weboldaladra vonzzák őket. Egy jól megírt blogbejegyzés, amely megoldást kínál egy konkrét problémára, vonzó lehet.

– Videók és infografikák: Készíts videókat vagy infografikákat a weboldal témájában, ezeket megoszthatod a közösségi médiában vagy az e-mail listádon.

 

  1. Közösségi interakció

 

A látogatók bevonása és interakció a közösségi médián keresztül növelheti a weboldal ismertségét.

 

– Kérdések és válaszok: Használj közösségi média platformokat, hogy válaszolj a látogatók kérdéseire, és bátorítsd őket a weboldal meglátogatására.

– Felhasználói visszajelzés: Ösztönözd a látogatókat, hogy osszák meg véleményeiket és tapasztalataikat a weboldallal kapcsolatban, ezzel növelve a közösségi bizonyítékokat.

 

  1. Eredmények nyomon követése

 

Rendszeresen figyeld és értékeld a weboldal teljesítményét az indítás után, hogy megtudd, mi működik és mi nem.

 

– Analitikai eszközök: Használj eszközöket, mint a Google Analytics, hogy nyomon kövesd a látogatók számát, a forgalmi forrásokat és a konverziókat.

– A/B tesztelés: Kísérletezz különböző promóciós taktikákkal és térj vissza a jól teljesítő módszerekhez.

 

Összegzésként elmondható, hogy a weboldal indítása és promóciója kulcsfontosságú a sikeres online jelenlét kialakításához. A megfelelő indítási terv, előzetes buzz, jól megtervezett események, promóciós stratégiák, tartalommarketing és közösségi interakció együttesen hozzájárulhat a látogatottság növeléséhez és a weboldal ismertségének növeléséhez. A rendszeres elemzés és a rugalmasság segít a stratégia finomításában és a céljaid elérésében.

 

A 8. pont, a karbantartás részletezése

 

 

A weboldal karbantartása egy olyan folyamatos folyamat, amely biztosítja, hogy a honlapod mindig a legjobb állapotban működjön. A rendszeres karbantartás nemcsak a technikai problémák megelőzésében segít, hanem javítja a felhasználói élményt és a SEO teljesítményt is. Nézzük meg részletesebben, hogy mit érdemes figyelembe venni a weboldal karbantartásakor.

 

  1. Rendszeres frissítések

 

Az egyik legfontosabb része a weboldal karbantartásának a szoftverek és pluginek frissítése.

 

– CMS frissítések: Ha valamilyen tartalomkezelő rendszert (CMS) használsz, mint például WordPress, fontos, hogy rendszeresen frissítsd a platformot. Ezek a frissítések gyakran új funkciókat, biztonsági javításokat és hibajavításokat tartalmaznak.

– Pluginok és témák: A telepített bővítmények és témák szintén rendszeres frissítést igényelnek. Győződj meg róla, hogy mindig a legújabb verziót használod, hogy elkerüld a sebezhetőségeket.

 

  1. Biztonsági intézkedések

 

A weboldalad biztonsága elsődleges szempont. Jó, ha rendszeresen átnézed a biztonsági intézkedéseidet.

 

– Biztonsági mentések: Készíts gyakori biztonsági mentéseket a weboldaladról. Ha bármilyen probléma merül fel, gyorsan vissza tudod állítani az adataidat.

– Víruskeresés és tűzfal: Használj víruskereső programokat és tűzfalakat a weboldalad védelme érdekében. Ezzel megóvhatod a honlapodat a kiber támadásoktól.

 

  1. Teljesítmény optimalizálás

 

A weboldal teljesítményének optimalizálása hozzájárul a felhasználói élmény javításához.

 

– Betöltési idő: Rendszeresen ellenőrizd a weboldalad betöltési idejét. Ha túl lassú, keresd meg a problémákat, például nagyméretű képeket vagy felesleges bővítményeket.

– Cache használata: Használj cache pluginokat, amelyek segítenek a weboldalad gyorsabb betöltésében, mivel tárolják a gyakran használt adatokat.

 

  1. Tartalomfrissítés

 

A tartalom folyamatos frissítése segít fenntartani a weboldal relevanciáját.

 

– Blogbejegyzések és frissítések: Rendszeresen készíts új blogbejegyzéseket vagy frissíts meglévő tartalmaidat. Ez nemcsak a SEO-t javítja, hanem a látogatók számára is értékes információkat nyújt.

– Régi tartalom ellenőrzése: Nézd át a régi bejegyzéseidet és frissítsd azokat, ha szükséges. Esetleg törölhetsz elavult vagy irreleváns tartalmakat is.

 

  1. Használói élmény monitorozása

 

A felhasználói élmény folyamatos figyelemmel kísérése segít azonosítani a problémákat.

 

– Analitika nyomon követése: Használj analitikai eszközöket, mint például a Google Analytics, hogy nyomon kövesd a felhasználói viselkedést. Figyeld meg, hogy mely oldalakat látogatják a legtöbben, és hol van elhagyási arány.

– Visszajelzések gyűjtése: Kérj visszajelzést a látogatóktól a weboldal használatával kapcsolatban. Ez segíthet azonosítani a problémás részeket, amelyeken javítani kell.

 

  1. SEO karbantartás

 

A keresőoptimalizálás folyamatos ügyelése biztosítja, hogy a weboldalad jól szerepel a keresőmotorok találati listáján.

 

– Kulcsszó figyelés: Ellenőrizd a kulcsszavaid teljesítményét és frissítsd a tartalmadat ennek megfelelően. Használj SEO eszközöket, hogy megtudd, mely kulcsszavak hoznak forgalmat.

– Metaadatok frissítése: Rendszeresen nézd át a meta címkéket és leírásokat. Győződj meg arról, hogy a tartalomod releváns és vonzó a potenciális látogatók számára.

 

  1. Technikai ellenőrzés

 

A technikai problémák gyakran elkerülhetik a figyelmet, pedig fontos a weboldal zavartalan működéséhez.

 

– Hibák keresése: Rendszeresen ellenőrizd a weboldal hibáit, például a 404-es hibákat, és javítsd ki ezeket azonnal.

– Linkek ellenőrzése: Nézd át a belső és külső linkeket, hogy megbizonyosodj arról, hogy nincsenek törött linkek, amelyek ronthatják a felhasználói élményt.

 

Összegzésképpen elmondható, hogy a weboldal karbantartása elengedhetetlen a zökkenőmentes működéshez és a felhasználói élmény fenntartásához. A rendszeres frissítések, biztonsági intézkedések, teljesítmény optimalizálás, tartalomfrissítés és visszajelzések figyelése mind hozzájárulnak a weboldalad sikeréhez. Az alapos és folyamatos karbantartás nemcsak megelőzi a problémákat, hanem segít versenyképesen tartani a weboldalad az online világban.

Keresztes Attila

KKV számára épít csapatunk, komplexen, testre szabott WordPress alapú, tovább fejlesztett honlapot/webshopot garanciával. Fontos, hogy ezek ne csak szépek legyenek, hanem folyamatos bevételt is biztosítsanak.  Jómagam ezt a folyamatot segítem elő a megfelelő kommunikáció, határidők betartása és minőség megteremtésével. PR szakon diplomáztam és 2005 óta rengeteg céget tettünk sikeressé.

Related Posts
sikeres vállalkozáswebsite