Ütős címsor írása, mely megtriplázhatja az eladásodat

Home / online marketing / szövegírás / Ütős címsor írása, mely megtriplázhatja az eladásodat

Mivel a címsor adja el a reklámszövegírásban a szöveg további részét, így kulcsfontosságú. A kutatások alapján a megfelelő címsor írása megháromszorozhatja az értékesítés mértékét. Nem véletlen, hogy a keresőoptimalizálásban egy nagyon jó trükk, hogy nem a cikk címét, hanem a title elemet írjuk át, mely a Google találatokban megjelenik.

Ezen múlik ugyanis, hogy átkattintanak-e a honlapodra. Pár perc munkával / aloldal akár megduplázható a forgalmad, és ez alapján vélhetően a bevételed is. Részletesen erről: Webforgalom megduplázása, avagy SEO a gyakorlatban: meta title, description, címke, kategória

Miért fontos a hatásos címsor írása és mi alapján figyelnek fel rá?

Enélkül nem létezik cikk. David Ogilvy szerint ötször többen olvassák el, mint magát a cikket, ezért azt mondta, hogy mikor a címsort megírod, a hirdetésed költségének a 80%-át már el is költötted. Ugyanis mikor online újságot olvasunk, akkor átnézzük a híreket, de nem érdekel minden. És mikor rábökünk az egyik cikkre, azt általában átfutva olvassuk el és az „F” betű irányában halad a szemünk.

Emiatt az online marketing szakemberek véleménye alapján, a siker legnagyobb része a címsor záloga. Óriási, egyre nagyobb a reklámzaj és egyre immunisak vagyunk rá, ezért az ütős címsor írása elengedhetetlen. Naponta több tízezer gondolatunk támad. Van aki ki is mondja őket, és kétszer annyi gondolata támad, mint párjának. Tehát kétszer annyit beszél neki, mint amennyit a másik meg akarna hallgatni. 🙂

Viccen kívül, a sok ezer marketing impulzus és túl sok inger ellen védekezik az agy. Egyfajta falat hozunk létre a valóság és magunk között, mert feldolgozhatatlan lenne ennyi impresszió a befogadásuk után. Hiába cikázik, villog a marketing reklám, már nem hat meg minket.

Eközben, tudattalanul folyamatosan keressük a megoldást a problémánkra. És ha a külvilágban az elme működése alapján megoldásra bukkantunk, akkor felkelti a figyelmünket az adott szöveg, mely értelmezésére alap esetben a másodperc tört részét szánjuk. Addig gyakorlatilag tudatában sem vagyunk az adott dolognak, de ekkor jelez az elménk: „Hé, itt van valami, ami érdekelhet Téged!”

Ekkor úgy érezzük, találtunk valami érdekeset. Ezért meghatározó a címsor írása. Mert ha a minket foglalkoztató problémánkkal kapcsolatos a címsor, és átüti az ingerküszöböt, akkor van rá esély, hogy felfigyelnek rá az emberek.

Mi történik a címsor elolvasása után?

Ha a másodperc tört részét a címünk elolvasására szánó user úgy dönt, hogy érdekli a cikkünk, akkor körülbelül további 10 másodpercet szán a cikkre, reklámszövegre. Nem véletlen, hogy átlagosan a reklám szakemberek a szöveg és a címsor megírásával ugyanannyi időt töltenek el. Konkrét infók: SEO cikkírás és szövegírás árak

Hasonlóan egy előadáshoz vagy TV, rádió interjúhoz, ha pár perced van, sokkal nehezebb a lényeget elmondani, mintha van a kifejtésre 45-90 perc. És a Google Ads vagy Facebook hirdetések során, a honlapon lévő title, meta leírás esetén is adott a hely. Nincs lehetőség ennél többet írni. A lényeg, a lényeg! És a bannerek, hírlevél feliratkozások alkalmával kulcsfontosságú a megfelelő címsor.

Első lépés a hatásos címsor megírásához

Megfelelő online marketingtervvel kell rendelkeznünk. Az ehhez szükséges segítségről már beszámoltam itt a blogomban. Ha megvan a terv, akkor pontosan tudni fogjuk, hogy kinek, mit, hol és hogyan tudunk a lehető leghatékonyabban értékesíteni. Enélkül, vért izzadva fogunk tudni reklámszöveget – beleértve a címsor írását is -, elkészíteni.

Mi a második legfontosabb lépés?

Az egyik legfontosabb dolog az, hogy a címsor nem a szolgáltatást / terméket kell, hogy eladja, hanem a szöveg további részét. Ez kihangsúlyozandó! Mondhatjuk úgy is, hogy magát a szöveget, cikket kell eladnia a reklámszövegírónak. Emiatt van az is, hogy miután megvan a témaválasztás, kulcsszókutatás, csak azután áll neki a copywriter a cikk írásának.

Kvázi, egy kis piackutatást folytat, mielőtt bármit is írna. Ezután elkészül a cikk, a keresőoptimalizálás és online marketing szempontok segítségével. És csak ezután történik meg a címsor megírása. Ezt követi a cikk népszerűsítése, például különféle social platformokon.

A szövegírás pedig, miután felkeltettük a címsorral a figyelmet, többféle módon megtörténhet:

  • Hogyan történt meg valami (Például a terméket / szolgáltatást használva)?
  • Tippek felsorolása valamilyen megoldásra.
  • Kifejtős vagy eldöntendő kérdés.

Billentyűzet és gépelés

Mi az oka a vásárlásunknak? 

Számtalan oka van a vásárlásnak. Első sorban egy problémára keresünk megoldást. Ezen kívül nagyon fontos, hogy egyazon terméket is szegmentálnunk kell. Például teljesen más céllal vásárol telefont egy tini és egy üzletember, hiába elképzelhető, hogy ugyanazt a mobilt fogják megvásárolni. Az üzletember esetén lehet, hogy presztízs motívum adja meg  az indítékot, lásd szociálpszichológia.

Egy tini esetén lehet, hogy a zenehallgatás, a fényképezés, posztolás az elsődleges szempont. Ezt mind figyelembe kell vennünk a webszövegírás alkalmával. Általában az emberek szeretnének:

  • egészségesebbek, jobbak lenni,
  • kényeztetésben részesülni,
  • megbecsülést, szeretet megélni,
  • biztonságban lenni,
  • több pénzt kapni,
  • szórakozni, boldognak lenni (szubjektív tényező), lásd bűntudat, féltékenység, önbizalomhiány, stb. megszüntetésével,
  • kényelemre, több tudásra vágynak.

Hatásos szavak használata

A reklámszövegben mindig is voltak olyan szavak, amik nagy hatást gyakorolnak a júzerre:

  • ingyenes, díjmentes,
  • újszerű, biztonságos,
  • kényelmes, különleges,
  • garanciális, természetes,
  • gyors, precíz,
  • könnyű, pénz,
  • boldogság, varázslatos,
  • Te, Ön, Neked, Önnek,
  • bizonyított, értékes.

Hogyan történik a hatásos szövegírás pontosan?

Erről már részletesen beszámoltam: Hogyan termel profitot az online szövegírás? Amikor ott tart a user, hogy elolvassa a cikket, reklámszöveget, akkor ilyesmi fogalmazódik meg benne általában:

  • Nekem szól ez egyáltalán?
  • Tud adni valami újat? Mit nyernék vele?
  • Van értelme elolvasnom?
  • Ez is egy hülye reklám?
  • Ennyi pénzt elköltve, megéri nekem megvenni ezt a valamit?
  • Nem átvágás? Mi van, ha becsapnak?

Sosem a terméket / szolgáltatást akarjuk megvásárolni! Hanem azt a hasznot, amit általa kapunk. Ezért a marketing szövegírás alkalmával nem fogszabályzót árulunk, hanem gyönyörű mosolyt. Nem a termék unalmas paramétereit kell kihangsúlyozni, hanem amit általa nyerünk. Utána meg lehet ezeket is említeni például egy műszaki cikk esetében.

Egoisták vagyunk, mely a túlélés miatt alakult így ki. Ezért alkalmazza a jó szövegíró a „mi”, „cégünk” kifejezés helyett a „te”, „neked”, „ön”, „önnek” megszólításokat, kifejezéseket. Ha meghalljuk a saját nevünket, például egy összejövetel alkalmával, azonnal felkapjuk a fejünket. Ez alapján többféle címsorban gondolkodhatunk:

  • A garancia felajánlása a címsorban: „Garantáltan 30 percen belül kiszállítjuk a pizzát, vagy ingyen volt!”
  • A parancsot megfogalmazó címsor lényege a cselekvésre történő ösztönzés „Te is le tudsz fogyni ezzel a különleges módszerrel! Regisztrálj az ingyenes megoldásért!”
  • Bizonyítékon alapuló címsor írása: „A kutatások alapján ez az egyszerű megoldás 23,5%-kal csökkentette átlagosan a villanyszámlát”
  • A „hogyan” kérdőszó használata „Hogyan tudod megnövelni bevételedet 28%-kal 3 hónapon belül?” A bizonyítékon alapuló és egyéb címsort is lehet variálni egymással.
  • A problématudattal dolgozó megoldás: „Te is unod, hogy sosem találsz parkolóhelyet magadnak a belvárosban?”
  • A kérdéssel történő operálás, mely automatikusan gondolkodásra ösztönöz bennünket: lásd, például az előző, vagy utóbbi címsorok.
  • Hasznot, ajándékot ígérő címsorok, mert az emberek szeretnének jól járni és játszani: „3 napig 5000 Ft kedvezménnyel vásárolhatja meg!”
  • Fenyegetésre, félelemre épülő címsor: „Bánni fogod, ha most nem kötöd meg a biztosítást!”
  • Rejtélyes, misztikus címsor: „A titok, mely segítségével pontosan tudni fogja mit gondol önről a másik ember!”
  • Lényegre törő megfogalmazás: „Havi 300.000 Ft passzív jövedelem, legálisan 40 M Ft-ból”
  • Tekintélyre épülő ötlet: „Használja ezt a módszert nyelvtanuláshoz, amit a neves egyetem is alkalmaz, nagy sikerrel, évek óta!”
  • Az ok-okozati összefüggés címsora: „15 ok, hogy leszokjon a dohányzásról”
  • Számok használata a címsorban, mely során általában a páratlan számoknak van nagy szerepe: lásd fenti példák.
  • Story, mint megoldás, mert a történettel könnyen azonosulunk, annak ellenére, hogy hosszabb a szövege: „János 92 éves kora ellenére, szellemileg teljesen ép, és elmesélte a hosszú, egészséges élet titkát.”
  • Haszonra fókuszáló címsor, mely az érzelmek előhívására hajaz: „Mi lenne, ha önnek soha többé nem kellene pénzügyei miatt aggódnia?”
  • Tagadás a témák iránt, amit nem szeret a user. A negatív híreket fontosabbnak tartjuk a pozitívakkal szemben: „Semmi rizsa, lényegre törő objektív hírek a nagyvilágból,  független médiából”

Keresőoptimalizálási szempontok a címsor írása kapcsán

Nem árt, ha a főcím H1 tag-gal van ellátva. Ez sablonfüggő is lehet, de a WordPress-ben a szöveg írásánál kijelölöd a címsort, és a bal oldalon fent a szövegszerkesztőben az alapértelmezett „Paragraph” helyett a Heading 1-et választod ki.

Fontos, hogy más szöveget ne tegyél H1-be, csak a főcímet. H2, H3, stb. elemet használhatsz többször a cikkben, azoknál a részeknél, amiket szeretnél kiemelni alcímként. Ezen kívül lényeges szempont, hogy a főcímben legyen benne a kulcsszó is.

Összefoglalás

A megfelelő címsor írása kiemelkedően fontos a szövegírás során, mert ez adja el a szöveget. Ez nemcsak termékoldalra, blog cikkekre, hanem e-mail marketingben az egy soros tárgy szövegre, vagy rövid banner címekre, Facebook és Google Ads hirdetésekre is igaz. Ahhoz, hogy megfelelő címsort tudjál írni, pontosan képben kell lenned a vevőidet illetően, amiben az online marketingtervezés van segítségedre.

Ezután figyelembe véve azt, hogy milyen formában akarod megfogalmazni, felépíteni a szöveget, már sokkal könnyebb dolgod lesz. És ami a legfontosabb, működőképes szöveget fogsz tudni írni… De ehhez igazán izgalmas előzetest kell írnod a címsor formájában. Azok a leghatásosabbak, amik érzelmeket indítanak el bennünk.

A címsor írása egyfajta művészet, sokat kell gyakorolni. Érdemes magyar és angol példákat is szemügyre venni, kielemezni. És ezután írhatsz 10-20 változatot is egy témában. Ezzel begyakorolva a címsor elkészítését. Utána pedig, ha hirdetésekről van szó, akkor A/B teszteld úgy, hogy csak a címsor különbözzön a két hirdetésben.

A hatásos cikk, termékleírás pedig az, ahol az érzelmek kiváltása mellett el tudjuk érni, hogy az olvasó velünk együtt gondolkozzon. Gondolj a regényekre, amiket élvezetből olvasunk és nem azért, hogy megvásároljunk valamit. Emellett sok tényezőn múlik az, hogy ütős címsort írtunk-e. Például, ha túl hosszú, vagy nem megfelelően van tagolva, alcímekkel, az mind-mind hozzájárulhat a rossz eredményhez.

Keresztes Attila

KKV számára épít csapatunk, komplexen, testre szabott WordPress alapú, tovább fejlesztett honlapot/webshopot garanciával. Fontos, hogy ezek ne csak szépek legyenek, hanem folyamatos bevételt is biztosítsanak.  Jómagam ezt a folyamatot segítem elő a megfelelő kommunikáció, határidők betartása és minőség megteremtésével. PR szakon diplomáztam és 2005 óta rengeteg céget tettünk sikeressé.

Related Posts
online marketing kampány tervezés lépéseineuromarketing