Napi szinten 500 millió felhasználó tevékenykedett már 2018-ban az Instagramon, és az üzleti profilok száma 25 millióra tehető és 2 millió hirdető van jelen. Naná, hogy egyre többen hirdetnek ezen a platformon. 2022. év elejéig már 3,8 milliárdan töltötték le az Instát. Átlagosan napi 30 percet használják a user-ek ezt az alkalmazást és 71%-a 35 évnél fiatalabb.
Instagram marketing tippek és beállítások
- Hasonlóan a honlaphoz, folyamatosan dolgoznod kell rajta és csak a releváns, minőségi tartalom jöhet szóba.
- A felhasználónév ne tartalmazzon ékezetes betűket (olyat adj meg, amiből következtetni lehet a vállalkozásod profiljára).
- Add meg a legfontosabb leírást Magadról (BIO), itt tudsz CTA-t (cselekvésre ösztönző dolgot) megadni.
- A név mező kitöltése is fontos: ez alapján tudnak megtalálni Téged.
- Légy kreatív, és alkosd meg saját stílusodat, de azért ne landolj a ló másik oldalán.
- Tanulj másoktól is, és figyeld meg a konkurencia tevékenységét.
- Használj emoji-kat.
- Cég esetén használj képként logót a márkaépítés miatt.
- A honlaphoz hasonlóan mérj, fejlessz folyamatosan a legjobb eredmények eléréséhez.
Itt is igaz az aranyszabály, hogy nem elég hetente egy ingyenes profi képet feltölteni, hanem egyedinek kell lenni. Érdemes minimum hetente kétszer jó minőséget publikálni. Kitűnve a cégek tömegéből… A félbehagyott Insta azonban nem fog jó képet mutatni a vállalkozásodról, így csak akkor fogj bele, ha biztosan rendszeresen tudsz vele foglalkozni.
A 2010-ben indult Instagramra ugyanúgy igaz, hogy nem csak az eladásról szól, így érdemes előbb picit átgondolni a dolgokat.
Nem árt a platformok csatornáit is összekapcsolni egymással. A hashtag (képek feltöltése egy mappában, mely ugyanazzal a hashtag-gel érhetők el) használata is nagyon fontos (legalább 3-at használj belőle). Emellett az őszinteség is meghatározó, hogy ténylegesen megmutasd Magad, de ezt ugyanúgy marketing terv fogja megelőzni, hogy pontos stratégiával rendelkezhess.
Ami érdekes, hogy a Facebook oldalról limitálva lett az Instagram elérése (lásd hírfolyamban történő megjelenés). A lehetőségek tehát csökkenek, annak ellenére, hogy ingyenesek és bárki használhatja őket, és használja is a B2B és a B2C szektorban is.
A user-ek azonban itt inkább személyeket követnek. Ennek ellenére mégis megjelennek céges termékek. Miért is? Mert a véleményvezérek (influencer), valamint ismerősök megjelölik ezeket, és így meg tud jelenni a hírfolyamban. Tehát hiába nem követi az adott márkát az illető, mégis szembe találja magát vele.
Ha nagy az aktivitás, akkor az Instagram algoritmusa előresorol Téged. Mi segíthet ebben? A videó abszolút ebbe a kategóriába tartozik megoldás gyanánt, hiszen több ideig szemléljük, mint a képeket. Emiatt egyre több a videó…
Fontos még megjegyezni, hogy ha a tartalom miatt lényeges, akkor csináld meg a caption-t. Ezen kívül ne ugyanazt posztold itt, amit a Facebook-on posztolnál.
Összefoglalva ezeket, mindenképpen vedd figyelembe az Instagram marketing tippeket, trükköket illetően.
Chatbot készítése, fejlesztése, ingyenes szoftverekkel
Lényegre törve nézzünk meg néhány szoftvert. Ez persze attól is függ, hogy Msn-re vagy például WordPress oldalra szánod-e és milyen funkciókra van szükséged.
Chatfuel, összetettebb, például cikkek kiküldésére nagyon jó megoldás, és az MI kapcsán is jó választás lehet ez a konstrukció.
Egy másik megoldás a ManyChat. Ezt a szoftvert inkább marketing célra szokták javasolni. Van pro verziója, mely fizetős. Ezzel könnyedén tudsz listát építeni, és van a funkciók között pop-up ablak is. Azt mondhatjuk, hogy olyan, mint egy hírlevélküldő szoftver, chattel megspékelve.
Ezeket a programokat a Facebook-kal integrálva tudod használni. A Many Chat a Messenger-en fogja kiküldeni például a cikkeidet időzítve, és szegmentálni is lehet ezeket. Emellett természetesen a Youtube, Twitter, RSS, Facebook csatornára is kiküldi az infót, ha rendszeresen publikálnál.
A Facebook-kal való chatbot bekapcsolása után ezt például WordPress-re is integrálhatjuk ezzel a plugin-nal. A Collect.chat is jó megoldás lehet.
Az automatizálással legyünk mindig óvatosak. A nagy munka árán felépített bizalmat nagyon könnyen le lehet rombolni, így ezt is alaposan gondoljuk végig. A chatbot kapcsán szükség van az alábbiakra.
- Határozzuk meg, hogy melyik platformon akarjuk futtatni (például Instagram, saját weboldal).
- Információk begyűjtése, mely magába foglalja a chatbot stílusának kialakításához szükséges infókat is (esettanulmányok, termékleírások, stb.).
- A gyakorlati fejlesztés a legkreatívabb része a dolognak (gyakorlatilag egy virtuális asszisztens létrehozása történik).
- Tesztelés.
- Monitorozás (után követés).
- Karbantartás, módosítás.
A képek, Instagram fejlődése, mert a felhasználói élmény a legfontosabb…
Az utóbbi években számos fejlődésnek lehettünk tanúi az Instagram kapcsán. A képek terén várhatóak voltak a a Camera effect és a Messenger platform fejlesztések.
Láttuk, hogy csoportok esetében weboldaladba is beilleszthető módon, könnyebb lesz toborozni, csatlakozni a különféle platformokhoz… Az Instagram esetében pedig Spotify-ból is megoszthatjuk, amit hallgatunk. Az Instagram már shop-pal régóta rendelkezik és elindult az Instagram Tv is korábban.
De a fejlesztés ilyen funkciók tekintetében továbbra is várható. Apropó, képek. Azt tudjuk, hogy a 360 fokos panorámaképeket készítő egyszerűbb kamerák, már nagyságrendileg százezer forintnyi összegért megvásárolhatóak, és egész biztos, hogy ezeket is gyakrabban fogjuk használni a közeljövőben. 2016-ban volt nagy divat és a Google Maps-en is sokan használták. A lényeg, hogy érdemes ezekre a platformokra fókuszálnod, hogy az elsők között legyél, és ne pedig az utolsók után kullogj évekkel később.
2022-es Instagram trendek
A linkmatricák használatát érdemes megemlítenünk, hiszen a követőszámtól függetlenül tudunk linket elhelyezni a történetekben. Emellett a videók méretarányaira is figyelj, hiszen összevonások várhatóak, lásd Feed videók, Reels stb. kapcsán). A vásárlások növelése is fontos célkitűzés az Instagram platformon maradva. Nyilván az a célja az üzemeltetőnek, hogy ne hagyjuk el az Instát és minél több ideig maradjunk ott.
2016. óta működik a Stories funkció, ami töretlenül népszerű (felhasználók 86%-a használja). A szervezetek, vagy egy ügy támogatása a Covid óta egyre népszerűbb, hiszen ezáltal sikerült a károsultakat is anyagilag támogatni.