Webshop tervezés és készítés árai + főbb felépítési szempontok (2024)

Home / online marketing / webshop marketing / Webshop tervezés és készítés árai + főbb felépítési szempontok (2024)

1. Milyen fajta webshopok vannak és mennyibe kerülnek?

2. Hogyan lesz a webshoptervezés és készítés ára személyre szabva?

3. Kezdjük a legolcsóbbal

4. Ingyenes webáruház „profiknak”

5. Most nézzük meg milyen az, ha a webáruház áttekinthető…

 

6. Indulás előtt tisztázandó a webdesign-on túl

A. Van-e kereskedői vénád, (mert ez nem egy passzív jövedelmi forrás)?

B. Találtál-e piaci rést?

C. Raktározás, csomagolás, szállítás, futárszolgálat, ügyfélszolgálat, személyes átvétel, hogyan lesz megoldva?

 

7. Marketingterv (kinek, mit, hol és hogyan például milyen platformokon szeretnél eladni)…

8. Konkrétan milyen funkciókat szeretnél?

9. Jogi dolgokban ki fog segíteni, lásd GDPR rendelet és egyéb jogszabályok

10. Ki lesz a szövegíród? SEO és marketing, sales témában is otthon van, hogy átütő legyen az eredmény?

11. Hol lesz a hoszting?

12. Ki fogja üzemeltetni a webshopodat, frissíteni a keretrendszert, plugin-okat, sablont és rendszeresen backup-ot csinálni?

 

1. Milyen fajta webshopok vannak és mennyibe kerülnek?

 

webáruház tervezése

Ugye Neked nem ilyen webshopra van szükséged?

Ma már többféle webáruházban gondolkodhatunk. Vázlatpontszerűen összeszedtem a lényeget, hogy gyorsan át tudd futni. Ha pedig kérdésed van, akkor kérj díjmentes konzultációt, árajánlatot. A pandémia óta rengeteg webshop jött létre, és 2021. decemberében hazánkban a Black Friday időszaka alatt 22%-kal nőtt az online vásárlások száma, mely 5%-os árbevételt produkált az előző év azonos időszakához képest.

Az igazság része azonban az is, hogy ezáltal egyre kiélezettebb a harc az online vállalkozók között, így önmagában egy webshop semmit nem fog csinálni, reklám nélkül. De ettől függetlenül nézzük meg, hogy milyen módon lehet a legegyszerűbben webshophoz jutni.

Update 2024: Kb. 20% volt hazánkban az infláció 2023-ban, így ez természetesen megemelte az árakat a webshopkészítés piacán is.

 

A. WordPress, előre gyártott sablonokból összerakott WooCommerce áruház

Ez olcsóbban kivitelezhető mint az egyedi készítésű webshop, és továbbfejleszthető. A dizájn kapcsán is vannak kész, profi sablonok, amiket fel lehet használni, de lehetőség van teljesen egyedi dizájnban gondolkodni, például arculattervezéssel együtt. Általában 200-300 e Ft-tól érhetőek el (ha nincs szükség külön grafikai tervezésre), de a határ a csillagos ég (igényektől függ).

 

B. Egyedi fejlesztésű webshop

Nulláról kell elkészíteni, így először a grafikai tervezés veszi kezdetét, majd a site-building. Ez lassabb folyamat, és jóval drágább is. Ha nagyon speciális vagy komolyabb webáruházban gondolkodunk, akkor érdemes lehet ezt választani. Általánosságban a fél millió forinttól, akár több millió forintba is belekerülhet a lefejlesztése.

 

C. Előfizetéses rendszer

Fix havi díj ellenében megkapjuk a professzionális rendszert, de ez nincs személyre szabva teljes mértékben, és korlátozottak lehetnek a funkciók. Azonban nettó körülbelül 5-30 e Ft között van a havi díjuk. Ha sok termékünk van, akkor jó megoldás lehet.

A webshop készítés árak és funkciók kapcsán itt találsz plusz infókat. Ebbe a kategóriába tartozik, hogy megfelelő dizájnnal, gyorsasággal, reszponzivitással, stb. rendelkezzen a webshop.

.

Mi alapján érdemes dönteni?

  •  Mekkora büdzsé áll rendelkezésre?
  • Hány termékről beszélünk?
  • Milyen extra funkciókra van szükség (például automatikus termékfeltöltés, intelligens kereső és nyelvfelismerő, hőtérképes mérések, stb.)?

Komplexen, mire érdemes figyelned?

 

2. Hogyan lesz a webshoptervezés és készítés ára személyre szabva?

Amikor valamilyen szolgáltatást megrendelünk, a határ a csillagos ég, így elindul a sakkjáték, hogy x pénzből, y minőségben, z opciókkal és időn belül ki mit vállal el.

Mi szeretjük előre tisztázni a dolgokat és a meglepetések átadását meghagyjuk a Mikulásnak. Ha valakinek nincs pénze – azt hiszem, sok emberrel előfordul érthető módon -, akkor mérlegelnie kell, hogy vesz-e egy szakadt, márkás autót (csak a márka miatt), vagy marad-e egy jó állapotban lévő, kevésbé márkás változatnál, amely abban a kategóriában jó minőségű és megbízhatóan működik.

Miért lenne ez máshogy a grafikai tervezésnél? Nyilván ez már inkább marketing kérdés, hogy kinek mik a céljai, vagy csak belekóstol a „piacba”, mert piaci rést talált és tudja, hogy konkrétan mekkora összeget milyen hozam fejében, milyen határidővel, milyen likviditással kockáztat.

Vagy amióta az eszét tudja, azzal szeretne foglalkozni, és nem érdekli a piaci környezet. De attól még a környezetet érdekli az újdonsült versenyző. 🙂

Sok üzletember tudja, hogy a kiadás – ha ügyesen menedzseli -, akkor az inkább befektetés, és türelemmel kombinálva busás hasznot hozhat. Vagy nem. Vagy a kettő között. 🙂

 

webshop készítese

 A webshop készítése egy összetett folyamat

 

3. Kezdjük a legolcsóbbal

A megjelenés meghatározza azt is, hogy milyen minőségű szolgáltatást, milyen áron értékesíthetünk. Vannak ingyenesen letölthető grafikai sablonok, template-ek melyek impozánsak, de nem egyénre szabottak, és lehet, hogy olcsók ugyan, de holnap viszontláthatjuk egy másik honlapon ugyanazt a design-t. Vagy ami még rosszabb, az ügyfelünk teszi ezt meg. De nyilván, mint mindennek, van előnye és hátránya is.

Sok esetben szükség lehet arculattervezésre, ha például fontos, hogy letisztult, egységes megjelenésed legyen a neten.

 

4. Ingyenes webáruház „profiknak”

Ha weblapot üzemeltetünk, akkor érdemes tárhelyet biztosítanunk pár ezer forintért és nem ingyeneset használni, különben nem fognak komolyan venni a vevők. Ez töredéke a grafikai tervezés árának, főleg, ha arculattervezésről van szó.

Igaz, akkor nem kapunk mellé ilyen szép, impozáns reklámcsíkot a tetejére, mely mindenféle (moderátor által kivett káromkodás :)) reklámokat helyez el ingyenes oldalunkon.

Az emberek kimondottan imádják a reklámokat, így biztos örülnek majd, amikor teljesen más témában és design-ban jelennek meg reklámok a honlapunk tetején.

De a reklámozókat is meglehet érteni…, valamit valamiért, igaz? Ha ezt megfejeljük egy ingyenes mail címmel és „Üdvözöljük honlapunkon” egyedi, kreatív szöveggel, akkor tuti a siker. 🙂

Apropó: 27 javaslat grafikusoktól weboldaladhoz, hogy 0 ügyfeled legyen

 

Webshopkészítés

A webshop funkciók rajza előre meghatározásra kerül, hogy áttekinthető legyen az internetes áruház webergonómia szempontból is


5. Most nézzük meg milyen az, ha a webáruház áttekinthető, és ne adj Isten, személyre szabott

Nem feltétlen van szükség grafikai bravúrokra, inkább az átláthatóság a cél (gondoljunk a webergonómiára). De legyen ízléses, és egyszerű (például fehér háttér, letisztultság). Az is lehet, hogy már adott egy arculat, melyhez alkalmazkodnunk kell.

A webáruházat működtető motorra most nem térnék ki, csak néhány mondat erejéig.

Vannak egyedi szoftverek, melyeket külön a mi óhajunk, sóhajunk alapján leprogramoznak, és vannak meglévők, melyeket testre szabnak, és ezek jóval olcsóbbak és ugyanúgy felhasználóbarátak többnyire.


Rengeteg dologtól függ az, hogy milyen árajánlatot kapunk. Webshop esetén „alap esetben” érdemes WordPress honlapban gondolkodni egy impozáns grafikai sablonnal + WooCommerce megoldással.

 

6. Indulás előtt tisztázandó a webdesign-on túl

Pontokba szedve összeírtam a lényeget.

 

A. Van-e kereskedői vénád? Mert ez nem egy passzív jövedelmi forrás.

Nem arról van szó, hogy csinálsz egy webáruházat és dől a lé. Óriási és folyamatos munka a finomhangolásokkal együtt, sok „link”, panaszos ügyfél is megtalálhat… És egyáltalán mekkora forgalom kell, hogy nyereséges legyél?

Mi van, ha a gyártó vagy beszállító nem tud szállítani, vagy nem kizárólagos jogod van a kereskedéshez, és megjön a konkurencia? Esetleg a gyártó, beszállító váratlanul árat emel? Sok-sok részlet van, ami fontos lehet, mert könnyű elégedetlenné tenni az ügyfeleket, akik Téged fognak hibáztatni mindenért.

 

B. Találtál-e piaci rést?

Különben lehet, hogy semmi eredménye nem lesz, csak ráfizetés az egész, hiszen „egy millió egy tucat”, van belőlük, amiből éppen elég már a piacon. És mekkora az árrés (általad vásárolt és eladott termék között)? Ha például 10%, akkor biztos, hogy veszteséges lesz…

kevés honlap forgalom

Kevés árréssel nem érdemes webshopot üzemeltetni

 


C. Raktározás, csomagolás, szállítás, futárszolgálat, ügyfélszolgálat, személyes átvétel, hogyan lesz megoldva?

Konkrétan a panaszkezelést, a „nehéz” ügyfelekkel történő kommunikációt ki fogja csinálni?

 

7. Marketingterv (kinek, mit, hol és hogyan például milyen platformokon szeretnél eladni), mert önmagában azzal, hogy csináltatsz egy webáruházat, semmi nem fog történni. Hogyan épül fel a marketingértékesítési tölcséred?

  • Az elkészült marketingterv alapján ki végzi el például a PPC marketingmenedzselést? Milyen remarketing elemek lesznek benne? Hogyan jelensz meg a közösségi hálón brand építés gyanánt? Ki fogja az analitikát elkészíteni és fejleszteni a marketingeden, hogy lépést tarts a változásokkal?
  • A SEO (keresőoptimalizálás) és webergonómia kapcsán milyen szakember lesz majd segítségedre?

 

8. Konkrétan milyen funkciókat szeretnél?

  • Például bankkártyás fizetés Simple Pay, Braintree, Barion, PayPal megoldással, stb. (fontos, hogy rendszeresen minden hónapban automatikusan levegye az ügyfél számlájáról a pénzt a bank).
  • A termékeket Te frissíted-e és elég-e egy helyen átírnod, hogy automatikusan frissüljön mindenhol a kép, szöveg, illetve egyéb megoldások esetében is.
  • Szükség van-e intelligens keresőre, mely nagyon kifinomult, és akár javaslatokat is tesz és az elgépelésre is ügyel.
  • Milyen egyéb adatbázis fusson a háttérben, automatikusan állítsa-e ki a számlát? És mi lesz a hírlevéllel, intelligens pop-up ablakokkal, amik nem sértenek Google irányelveket, de növelik az eladási konverziót?
  • Akciók, kuponok automatizálása szükséges-e, stb.


9. Jogi dolgokban ki fog segíteni, lásd GDPR rendelet és egyéb jogszabályok

Egyéb érdekességek, például cégnek más az elállási ideje, mint magánszemélynek és még sok-sok egyéb jogi rendelkezés. Az ESG (Environmental, Social, Governance) kötelezettség is kötelezővé vált 2023-tól az Európai Unióban, mely minden nagy céget érint.


10. Ki lesz a szövegíród? SEO és marketing, sales témában is otthon van, hogy átütő legyen az eredmény?

Hiszen a jó szöveg alapvetően a jó marketing részét képezi, mely az eladásaidat és a nagy forgalmat alapozza meg számodra.


11. Hol fogsz hosztolni?

Milyen technológiát használnak, kompatibilis-e az például a WorpPress-szel (mondjuk ez elég alap)? Így ugyanis megbízható helyen lesz a webshopod, és nem sorol vissza a Google amiatt, hogy „néha” nem jön be az oldalad, vagy túl lassú a szerver működése, mert nem frissítik azt.

 

12. Ki fogja üzemeltetni a webshopodat, frissíteni a keretrendszert, plugin-okat, sablont és rendszeresen backup-ot csinálni?

A WordPress karbantartási árak kapcsán itt találsz bővebb infót.

Érdemes olyan céget választani, aki komplexen mindenben segíteni tud. Összefoglalva igyekeztem a legfontosabb szempontokat leírni, ami első lépésben felmerülhet. Ezek hiánya miatt már elég sokan buktak komolyabb pénzt a webshopkészítés projekt kapcsán.

Webshop referenciáink közül

Weboldal tervezés, weboldal készítés

Weboldal tervezés, weboldal készítés

Weboldal tervezés, weboldal készítés

Weboldal tervezés, weboldal készítés

Weboldal készítés, web programozás, webshop készítés

Weboldal készítés, web programozás, webshop készítés

Keresztes Attila

KKV számára épít csapatunk, komplexen, testre szabott WordPress alapú, tovább fejlesztett honlapot/webshopot garanciával. Fontos, hogy ezek ne csak szépek legyenek, hanem folyamatos bevételt is biztosítsanak.  Jómagam ezt a folyamatot segítem elő a megfelelő kommunikáció, határidők betartása és minőség megteremtésével. PR szakon diplomáztam és 2005 óta rengeteg céget tettünk sikeressé.

Related Posts
content marketingSEO és egyéb marketing megoldások