Konkrét grafikai tervezés áraink
Kidobott pénz a szórólap vagy egyéb grafikai tervezés ára, ha ezekre nem figyelünk
Ha szükséged van grafikai tervezésre, például szórólapra vagy akár online megoldásra, akkor ezt feltétlenül olvasd el. Ugyanis pontba szedve leírtam a legfontosabb dolgokat, amit pár perc alatt át tudsz futni. Ezeket a szórólap vagy egyéb grafikai tervezés árai között nem fogod megtalálni.
Ugyanis nem a grafikai stúdió dolga szavatolni, hogy marketing szempontból, illetve a jogszabályoknak megfelelő grafikai tervet kapj. Konkrétan azt, hogy ne a kukában landoljon a szórólap (vagy hatástalan legyen az egyéb online grafikai terv) és ne kelljen bírságot fizetned.
Egyébként a szórólap rejtelmeiről már írtam korábban: Szórólapot, de ne így! Szórólaptervezés és jogi infó (tilos lenne csak úgy szórólapot kapnod).
- A grafikai elképzelés „egy tucat”, vagy konkrétan kigondolt, és nem ismerőseid ízlésén, hanem szakember, illetve (leendő) vevőid véleményén, preferenciáján alapszik? Ez már marketing kérdés. Erről bővebben a szórólap tervezés cikkemben írtam. Az klassz, ha tetszik Neked és barátaidnak a terméked / szolgáltatásod, de nem ők fogják megvenni. Ismerősöknek a legnehezebb amúgy is értékesíteni… Egy fodrász üzletbe a házban lévő lakók fognak a legkésőbb benézni… Tudom ez rosszul eshet az embernek, de ha nem tervezzük meg előre reálisan a dolgokat, akkor biztos, hogy pénzkidobás lesz a vége és a kukában fog landolni a grafikai tervezés eredménye a termékkel együtt.
- Ebből következik, hogy van-e mögötte konkrét marketing kutatási eredmény, stratégia vagy csak próbálkozunk? Mi a cél? Mit tudunk a buyer personáról (régen célszegmensnek hívtuk)?
- Egy oldalas, két oldalas szórólapban gondolkodunk? Mekkora legyen a mérete?
- Ha tudod kinek, mit, hol és hogyan szeretnél értékesíteni, az sz segít abban, hogy tudd, mit kell pontosan ráírnod a szórólapra (nincs „mi a fenét is írjak ide” effektus).
- Általános grafikus vagy iparművész tervezőgrafikus készíti-e el a szóróanyagot (nem feltétlen van árbeli különbség)? A minőségben lehet különbség, de természetesen bárki lehet tehetséges grafikus, ha nem is végzett egyetemet.
- Hogyan tudod mérni, hogy ki hol, hogyan kapta meg a szórólapot (ha nem tudsz mérni, hogyan fogsz fejleszteni)? Mi az online területre specializálódtunk és azt szeretjük benne, hogy minden pontosan mérhető. Sok meglepődött arcot láttam már az ügyfelek között, amikor kiderült, melyik aloldala teljesít a legjobban a keresőoptimalizálást illetően, és hogyan lehet teljesen más módon megduplázni a forgalmat a honlapon…
- Az adatvédelmi törvényeket és egyéb jogszabályokat figyelembe véve gyűjtöd-e az adatokat, például GDPR (ma már névjegykártyát sem lehet „csak úgy gyűjtögetni”, lásd adatkezelés)? Fura, de ez az igazság.
- Figyelembe veszed-e a lejárati dátumot (meddig érvényes például egy akció, és ugye nem 10 éve csinálsz 50% kedvezménnyel meghirdetett végkiárusítást)? És ez nem vicc, volt erre példa egy belvárosi üzletben anno.